A gasztronómiát is felforgatják a magyar startupok
Pizza házhozszállítás tizenöt percen belül, naprakész borturisztikai információk egy gombnyomásra, asztalfoglalás a neten az ország legmenőbb éttermeibe – néhány azok közül a megoldások közül, melyekkel magyar startupok hoznak új színt a hazai vendéglátós palettára.
A gasztro-forradalom kilépett a konyhából: gombamód szaporodnak ugyanis az étkezéshez kapcsolódó, mindennapi életünket megkönnyítő innovációk is.
Az itthon évek óta dübörgő gasztro-forradalomnak köszönhetően szinte naponta-hetente nyílnak az új, igényes vendéglátóhelyek elsősorban a fővárosban, illetve a turisták által kedvelt vidéki régiókban. A digitális eszközök és ezzel párhuzamosan a hazai startup kultúra fejlődésének eredményeként pedig már egyre több, az étkezéshez és a vendéglátáshoz kapcsolódó ötlettel, megoldással lépnek a piacra hazai innovatív vállalkozások.
Friss és ropogós pizza tizenöt perc alatt? Igen!
Az egyik legizgalmasabb hazai food startup a 15 Minutes Pizza, mely teljesen formabontó módon azt vállalja, hogy a rendeléstől számítva tizenöt percen belül kiszállítja a címre a kért pizzát. Az expressz házhozszállítás fogalmát kimaxoló cég egyelőre a budapesti belvárosi kerületek (V., VI., VII, VIII., XIII.) korgó gyomrú pizzaimádóit szolgálja ki, azonban hamarosan Budán is nyitnak egy egységet, illetve a közeljövőben országos franchise kiépítését tervezik. A modell annyira egyedi, és igazodik a modern kor igényeihez, a rohanó városi életmódhoz, hogy a Drukka Startup Stúdió berkeiből induló cég Kelet-Közép Európát is meghódítaná. A sikert jól jelzi, hogy a tavasszal indult startup már a tízezredik pizzát szállította ki nemrégiben.
Mindent a hazai borokról és borvidékekről egy gombnyomásra
A Kóstolom alkalmazás célja, hogy alapvető tudnivalókat és tájékozódási pontot nyújtson a borturizmus és a gasztronómia szerelmeseinek. Az applikáció a hazai viszonylatban egyedülállóan átfogó képet nyújt hazánk borturisztikai életéről és szolgáltatásairól, a TripAdvisor-hoz hasonló módon segíti a tájékozódást a hazai borvidékeken és Budapesten elérhető bor-, gasztro- és szálláskínálatról és rendezvényekről. A startup folyamatosan lépést tart a korral, így például az írásos és fényképes beszámolók mellett az utóbbi időben a videós tartalmakra helyezték a hangsúlyt, az adatbázisukban pedig már több mint 1000 szolgáltató szerepel.
Asztalfoglalás egy kattintással
Az Etterem.hu olyan úttörő, éttermeket összegyűjtő oldal, amely a részletes információkon és a különböző közösségi lehetőségeken (értékelés, megosztás, bejelentkezés, stb.) túl már az online asztalfoglalást is bevezette. Az oldalon több száz helyre lehet foglalni, az éttermek közül pedig válogathatunk kategóriánként, böngészhetjük a toplistákat, sőt, még az aktuális napi menük is elérhetők. A startup megállíthatatlanul robog előre: havi 250 ezer látogatóval és több tízezer regisztrált felhasználóval rendelkeznek, decemberben új applikációt mutatnak be, januártól pedig elkezdenek külföldi piacokra is terjeszkedni.
Felpörgetik az online rendeléseket
Ételrendelésnél sajnos sokszor fordul elő, hogy annyira átláthatatlan egy honlap, és hosszú a folyamat, hogy inkább feladjuk, és másik helyet keresünk. A OneMinOrder csapata étteremtulajdonosok, és egyben a rendelni vágyók számára is nagy segítséget nyújt: vállalják, hogy elkészítik az adott hely egyedi weboldalát, amelyen keresztül bárki egyszerűen, akár 1 perc alatt rendelhet. A honlaphoz saját applikációs is tartozik, ahol a felhasználók 5 érintéssel, 1 perc ráfordításával letudhatják a vásárlást, és nyomon is követhetik rendelésük állapotát. A rendszert ráadásul folyamatosan fejlesztik, és marketingszolgáltatásokkal is támogatják.
Irodai ebéd gyorsan és kényelmesen
Az irodában dolgozók rendszeresen szembesülnek azzal a kérdéssel, hogy hol ebédeljenek. Ebben a dilemmában segít az Ordit, amely egy csokorba gyűjti az összes helyet, amely az adott munkahely közelében van, és vállal házhozszállítást. Így a hosszadalmas keresgélést elkerülve, időt és energiát spórolva választhatjuk ki, éppen milyen ételt rendelnénk. A szolgáltatással nemcsak a vendégek járnak jól, az éttermek is időt, költséget, valamint adminisztratív munkát spórolnak meg.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- Szárnyal a magyar Flight Refund
- Ustream alapító: nehéz egy cégnek néhány év alatt csecsemőből felnőtté válni
- Közel 18 milliárd forintnyi befektetés vár a hazai startupokra
- Győztes start-up kerestetik a düsseldorfi :agile acceleratorba
- Pénzügyi, oktatási és képalkotó vállalkozások kerültek a Telenor startup programjába
- Elindult az áruszállítók Ubere, a Fuvar.hu!
- Boatly néven indított „hajómegosztó” szolgáltatást egy magyar startup
- Hogyan keressünk pénzt a nyaralás idején parkoltatott autónkkal?
- Lengyel piacra lépett a hazai utazási startup
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Telefonunk biztonsága a személyes biztonságunk
Az okostelefonok óriási segítséget jelentenek a hétköznapokban, és a munkától kezdve a szórakozáson át a pénzügyekig mindent intézhetünk rajtuk. Ezzel együtt azonban komoly veszélynek is kitehetjük magunkat – már ha nem figyelünk arra, hogy óvjuk a személyes adatainkat, és illetéktelenek ne férhessenek hozzá készülékünkhöz. Az alábbiak figyelembevételével nemcsak eszközünktől, hanem személyes adatainktól is távol tarthatunk másokat.
A Rakuten Viber visszatér a Formula E-be
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális vezetője örömmel jelenti be, hogy az ERT Formula E csapattal kötött új partnerség révén visszatér az ABB FIA Formula E World Championshipbe.
Copilot for Microsoft 365 már magyarul is
A Microsoft bejelentése szerint 16 újabb nyelvvel gyarapodott azon nyelvek száma, amelyeket a vállalat generatív mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazása, a Copilot for Microsoft 365 támogat mind az üzleti, mind pedig az egyéni felhasználók esetében. A magyar is ezek között van.
Ilyen lesz az első, személyzet nélkül is működő magyar bolt
A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt boltok Magyarországon. A technológia révén a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban.
A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat
Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől.