Átadták Magyarország eddigi legkorszerűbb adatközpontját

forrás: Prím Online, 2017. november 23. 10:04

Az Invitech Solutions-höz tartozó „DC10” adatközpontpark bővítésének tervezésekor az volt a cél, hogy a rendelkezésre állásra vonatkozó igen szigorú nemzetközi előírásoknak és szabványoknak mindenben megfelelő, a legkorszerűbb biztonsági rendszerekkel ellátott létesítményt valósítsanak meg. 

Ahogy azt a több mint 1000 négyzetméteres új egység, a „DC10-III” első ütemének átadásán bejelentették, az adatközpontokat világszerte minősítő szervezet, az Uptime Institute a tervdokumentációk alapján ennek a szerverparknak adta meg hazánkban elsőként a „TIER III” minősítést. Ilyen magas szintű elvárásoknak megfelelő létesítmény a Magyarországgal határos országokban is mindössze csak három van.

 

„Számos adatközpont épült hazánkban, hogy a vállalatok az évről évre hatalmas mennyiségben felhalmozódó információmennyiséget tárolni tudják, szervereiket elhelyezzék, felhőalapú technológiákat vagy – akár biztonsági megfontolásból – tartalékkapacitásokat vegyenek igénybe. Minden ilyen esetben alapvető szempont az információbiztonság és a rendelkezésre állás kérdése, ezért az adatközpontokat üzemeltető cégek ennek a két fő szempontnak kívánnak megfelelni a leginkább más követelmények mellett. Társaságunk ebben is úttörő szerepet kíván betölteni, mi akarjuk hazánkban garantálni a legmagasabb, tanúsított megfelelőségi szintet. Meggyőződésünk, hogy hamarosan számos vállalat ezt a színvonalat fogja meghatározni követelményként, amikor adatközpontot keres, ez a tanúsítás pedig csak erősíti a belénk vetett bizalmat. Mi elébe kívánunk menni ezeknek az elvárásoknak” – nyilatkozta az átadón Javorniczky Áron, az Invitech Solutions operatív vezérigazgató-helyettese.

 

 

Az adatközpontokat minősítő nemzetközi intézet, az Uptime Institute szerint a társaság „DC10” elnevezésű telephelyén most elkészült új  létesítmény, a „DC10-III” az úgynevezett „TIER III” kategória biztonsági szabványainak is megfelel a tervdokumentáció alapján. Ettől kezdve az Uptime Institute garanciát vállal arra, hogy az új egység megfelel a vonatkozó TIER szint előírásainak. Ez pedig lényegében azt jelenti, hogy a szolgáltatást igénybe vevő cégek számára az Invitech Solutions garantálja a legmagasabb szintű minősített biztonságot és rendelkezésre állást ma az országban. Az első bérlők lassan be is költöznek az új szerverparkba, a sietségük oka pedig nyilvánvalóan az, hogy egyre több iparágban jelent presztízst, ha elmondhatják, milyen minősítésű létesítményben tárolják adataikat, szervereiket. Ez már csak azért is fontos, mert az informatikai biztonság egyre nagyobb jelentőséggel bír a gazdasági élet szereplői számára, legyen szó akár multinacionális vállalatról, akár állami tulajdonú cégről.

 

A „TIER III” tanúsítás lényege tehát a magas rendelkezésre állás. Az adatközpontban karbantartás, berendezés-csere vagy bármilyen más nem üzemszerű állapot esetén is garantáltak a szolgáltatási paraméterek, ugyanis minden aktív eszközből rendelkezésre áll tartalék. Emellett a tanúsítás előírja, hogy minden ellátási útvonal – azaz például az adatátvitel, a villamosenergia-betáplálás vagy a hűtés – kettőzött legyen, tehát egy ellátási útvonal kiesése esetén is minden berendezés üzemfolytonossága biztosítható legyen. Szemben az átlagos, inkább az adminisztratív folyamatokra koncentráló tanúsításokkal, ez a minősítés az éles helyzetekre, a technológiára fókuszál. Érdekesség, hogy számos nemzetközi cég, főleg pénzintézet követel meg ilyen komoly szintű elvárásokat. A Magyarországgal szomszédos államok közül pedig, mindösszesen háromban található ilyen vagy hasonló színvonalú adatközpont.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01