Sikeresen zárult az útdíj-visszajelző készülék új funkciójának tesztelése
A tengelyszám-állítás jelentési kötelezettségének elmulasztásából alkalmanként akár 135 ezer forintos bírsággal is sújthatják a fuvarozó cégeket – erre kínál megnyugtató megoldást az iData Kft. új fejlesztése, amely a sofőrkabinban figyelmezteti a vezetőt a tengelyszám helyes megadására.
A közúti fuvarozó cégek több más kritérium mellett aszerint fizetik az e-útdíjat, hány tengelyű teherjárművel végzik az éppen aktuális szállításukat. Az elektronikus ellenőrző kapuk rögzítik a gépjármű aktuális tengelyszámát és összevetik a bejelentett tengelyszámmal. Ha kevesebb tengelyszámot regisztrált a tulajdonos, mint amennyivel a gépjármű ténylegesen fut, 8 óránként akár 135.000 forintos bírságot is kiszabhatnak a cégre. A fuvarozó vállalkozás ugyanakkor azzal is veszít, ha magasabb tengelyszámot jelent be, mint amennyi tengellyel a valóságban használja az utakat. „A fuvarozók jellemzően kétféle megoldást alkalmaznak. Az egyik, hogy éjjel-nappal alkalmazott fuvarszervező diszpécser ül a központban és neki jelentik le a sofőrök, ha valahol le-, illetve felkapcsolnak pótkocsikat a tehergépjárműre. Másik megoldás, hogy maguk a sofőrök állítják be a fedélzeti eszközön, amikor változik a tengelyszám. Mindkét esetben a humán erőforráson múlik, nem felejtik-e el eljuttatni az információt a Bevallási Közreműködőkön keresztül a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltatóhoz” – mutat rá az eddigi gyakorlatra Szőke András, a Bevallási Közreműködőként és flottakövetőként működő iData Kft. szakértője.
Havi szinten tetemes bírságok jönnek össze abból, hogy a le- és felkapcsolás után elmarad a tengelyszám átállítása, vagy épp amiatt, mert a sofőr nem kap időben visszaigazoló jelzést, hogy a NÚSZ útdíjrendszere, a HU-GO rögzítette-e a beküldött információt. Egy 30-40 kamiont fenntartó cégnél havonta többmilliós kiesést okozhatnak a feledékenység miatt begyűjtött bírságok – ezt a számot szerette volna radikálisan csökkenteni a Gyurkamion Kft. is, amely a 0-24 órában alkalmazott központi kontroll személyzet fenntartását is el akarta kerülni. „Fontos szempont volt tehát, hogy a sofőr továbbra is a fülkéből válthasson díjkategóriát, de valamilyen módon mégis biztosítani lehessen, hogy semmiképp se maradjon el a helyes tengelyszám megadása” – mutatja be a problémát Szőke András. Az iData Kft. egyedi fejlesztése most már lehetővé teszi, hogy a korábban alkalmazott LED-es jelzések mellett minden gyújtás ráadásnál hangjelzést ad a sofőrnek, amely addig folytatja a pittyegést, amíg a sofőr nem adja meg, hogy változatlan, vagy megváltozott tengelyszámmal folytatja-e útját az előző megállás után.
A Gyurkamion Kft-nél most zárult le a fejlesztés első negyedéves tesztelése. „Ha úgy vesszük egy apróságról van szó, de olyan apróságról, ami nekünk és más fuvarozóknak is havi szinten rengeteg problémát és bevételkiesést okozott” – mondja el Szepesi György úr a Gyurkamion Kft. tulajdonosa, aki hangsúlyozza, az útdíj-visszajelző készülék új funkciójának bevezetése óta nullára csökkent nálunk a hibás tengelyszám megadásból adódó bírságok száma.
Kapcsolódó cikkek
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Úthasználati jogosultságok értékesítésének szüneteltetése
- Hároméves a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Éves autópálya-matricák már elővételben is
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben, valamint az Úthasználati Jogosultság Értékesítő Rendszerben
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Oktatóvideókkal az útdíjbírságok megelőzéséért
- Ma este rövid időre leáll a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.