Változás a kábeltévés szakma érdekképviseleti rendszerében

forrás: Prím Online, 2017. december 14. 12:11

A vezető műsorterjesztők közül hatan a jövőben a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács (HÉT) keretein belül folytatják szakmai, illetve érdekképviseleti együttműködésüket, és ezzel egyidejűleg kilépnek a Magyar Kábelkommunikációs Szövetségből.

 A DIGI, az Invitel, a Magyar Telekom, a PR-Telecom, a UPC Magyarország és a Vidanet 2018-tól már nem lesz tagja a Magyar Kábelkommunikációs Szövetségnek. Döntésüket az MKSZ december 12-i elnökégi ülésén jelentették be a cégek képviselői.

 

Az említett vállalatok azzal indokolták a lépést, hogy az átalakuló iparág sajátosságaihoz szükséges hatékonyabb szakmai és érdekképviseleti tevékenységet a kábeltévés szakmát is magában foglaló, de annál nagyobb területet felölelő Hírközlési Érdekegyeztető Tanács biztosítja számukra. A cégek álláspontja szerint ez a döntés nem érinti a szakmai érdekképviseleti munka folytonosságát, hiszen jelenleg nem csak a fenti nagyvállalatok, de az MKSZ is tagja a HÉT-nek, így továbbra is együttesen tudnak fellépni a legfontosabb szakmai, iparági kérdésekben. Emellett a kilépő tagok továbbra is nyitottak az MKSZ-szel történő szoros együttműködésre, amelynek kereteit a felek a későbbiekben határozzák meg.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből. 

2024. május 8. 14:16

GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 8. 11:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36