Változás a kábeltévés szakma érdekképviseleti rendszerében
A vezető műsorterjesztők közül hatan a jövőben a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács (HÉT) keretein belül folytatják szakmai, illetve érdekképviseleti együttműködésüket, és ezzel egyidejűleg kilépnek a Magyar Kábelkommunikációs Szövetségből.
A DIGI, az Invitel, a Magyar Telekom, a PR-Telecom, a UPC Magyarország és a Vidanet 2018-tól már nem lesz tagja a Magyar Kábelkommunikációs Szövetségnek. Döntésüket az MKSZ december 12-i elnökégi ülésén jelentették be a cégek képviselői.
Az említett vállalatok azzal indokolták a lépést, hogy az átalakuló iparág sajátosságaihoz szükséges hatékonyabb szakmai és érdekképviseleti tevékenységet a kábeltévés szakmát is magában foglaló, de annál nagyobb területet felölelő Hírközlési Érdekegyeztető Tanács biztosítja számukra. A cégek álláspontja szerint ez a döntés nem érinti a szakmai érdekképviseleti munka folytonosságát, hiszen jelenleg nem csak a fenti nagyvállalatok, de az MKSZ is tagja a HÉT-nek, így továbbra is együttesen tudnak fellépni a legfontosabb szakmai, iparági kérdésekben. Emellett a kilépő tagok továbbra is nyitottak az MKSZ-szel történő szoros együttműködésre, amelynek kereteit a felek a későbbiekben határozzák meg.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH: Jogszerűtlenül, idő előtt nyújtott kábeltévés szolgáltatást a UPC Jászberényben
- Pályára állt a SES-9
- A gólcsúszás időbeli oka a képernyőn
- A Hírközlési Érdekegyeztető Tanács is az internetadó tervének visszavonását sürgeti
- Telekom: vége a digitális kábel TV szolgáltatásnak, csak IPTV lesz
- Tovább bővül a UPC HD-kínálata
- Kilenc kisebb kábelhálózatot vásárolt a Magyar Telekom
- Decemberben 820 ezerről 836 ezerre nőtt a kábeltévé- és IPTV-előfizetők száma
- Tör előre a HD a kábeltelevíziózásban
- UPC: A következő X-Faktor már HD-ben nézhető
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.