Három új robotot mutat be az LG a 2018-as CES-en
Az LG Electronics (LG) egy éve, a Las Vegas-i CES-en jelentkezett első robotikai megoldásaival, az idei kiállításon pedig három új robotot mutat be. A legújabb robotokat kifejezetten kereskedelmi használatra, a hotelek, repülőterek és bevásárlóközpontok számára fejlesztették ki. Az LG szerint ez a terület lehet a vállalat jövőbeni növekedésének a motorja, ezért helyez mind nagyobb hangsúlyt a robotikára.
Mindhárom robot az LG új CLOi márkájának tagja: a felszolgáló robot (Serving Robot), a hordárrobot (Porter Robot) és a bevásárló-asszisztens robot (Shopping Cart Robot) az LG tavaly bemutatott reptéri robotjainak (Airport Guide Robot és Airport Cleaning Robot) nyomdokaiba lép, melyek sikerrel vizsgáztak a koreai Incheon Nemzetközi Repülőtéren. A CLOi termékcsaládnak szintén tagja a tavaly bemutatott fűnyíró robot (Lawn Mowing Robot) és a barátságos Hub Robot. Utóbbit nemrégiben sikeresen tesztelték Korea egyik legnagyobb pénzintézeténél, ahol a robot a bankfiókokban szolgálta ki az ügyfeleket.
A felszolgáló robot (Serving Robot) feladata, hogy a hotelekben és reptéri várótermekben gyorsan és hatékonyan vigye ki a megrendelt ételeket és italokat a vendégeknek. A robot éjjel-nappal, megszakítás nélkül képes ellátni egy pincér feladatait, beépített csúsztatható tálcájával pedig úgy képes odanyújtani a vásárlóknak az elkészült fogásokat, hogy azokat könnyebb legyen elvenni. Ha a kívánt ételek és italok felszolgálása megtörtént és ezt a vendég is jóváhagyja, a robot önállóan visszatér a helyére.
A csomaghordó robotot (Porter Robot) kifejezetten arra tervezték, hogy a szállóvendégek poggyászát a szobákba szállítsa – ezzel a robot minimálisra csökkenti azt a kényelmetlenséget, amit a lassú kiszolgálás vagy az alkalmazottakra történő várakozás jelenthet egy forgalmas hotelben. A csomaghordó robot segítségével be- és kijelentkezhetnek a vendégek, de a számlát is rendezhetik rajta keresztül, így a szobák elfoglalása vagy a hotelből való távozás a lehető leggyorsabbá és legkényelmesebbé válik.
Az LG a bevásárlóközpontokban is felhasználja a robotika terén szerzett tapasztalatait, különleges vásárlási élményt nyújtva a prémium szupermarketek látogatóinak. Az LG bevásárló-asszisztens robotjának (Shopping Cart Robot) vonalkód-olvasójával a vásárlók beszkennnelhetik a termékeket, így azonnal tájékozódhatnak az árakról, de a teljes bevásárlólistájukat is megtekinthetik a robot kijelzőjén. A robot az okostelefonos alkalmazásokban kiválasztott termékekhez is el tudja vezetni a vásárlókat az üzleten belül.
Az LG a CLOi termékcsalád robotjait a ThinQ termékekkel párhuzamosan fejleszti: utóbbi a cég mesterséges intelligenciával felszerelt szórakoztató- és háztartási elektronikai termékeinek új márkája. Az LG CLOi brandjének célja, hogy a vásárlók a mesterségesintelligencia-technológia használatával innovatív kényelmi megoldásokat és közvetlen segítséget kapjanak a robo-toktól.
„Az LG elkötelezett a robotportfólió bővítése iránt: hiszünk benne, hogy a robotikai megoldások jövőbeni növekedésünk motorját jelentik. Olyan robotokat szeretnénk létrehozni, amelyek valódi innovációval teszik kényelmesebbé vásárlóink életét” – mondta Ryu Hye-jung, az LG háztartási elektronikai és légkondicionáló üzletágának divízióvezetője. „A továbbiakban is kereskedelmi és háztartási robotok széles választékát fejlesztjük majd ki, és új lehetőségeket keresünk a robotikai iparág fejlődésének előmozdítására.”
Kapcsolódó cikkek
- AI-megoldás és új képfeldolgozó processzor az LG 2018-as tévéiben
- Az LG új hangszórókat mutat be minden zene- és filmkedvelőnek
- Az LG új légtisztítót és légkondicionálót mutat be a CES-en
- Az LG új IPS monitorokat mutat be a CES-en
- A ThinQ márkával nyit a mesterséges intelligencia felé az LG
- Elstartolt a jövő innovátorainak bajnoksága
- Az együttműködő robotok gyorsítják a robotika elterjedését
- Humán vs. Robot – ideje felébredni!
- Az ABB YuMi nevű robotja Andrea Bocellivel és a Luccai Filharmonikusokkal lépett fel Pisában
- Bízza a munkát a robot-komornyikra!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.