A vállalat, ahol Jediket, pszichopata gyilkosokat és szuperhősöket keresnek
A Netlife, budapesti székhelyű informatikai vállalat olyan álláshirdetéseket készített, amelyek egy-egy vicces áthallást követően más-más tematikába lettek áthelyezve. Így lett SAP Fiori kódokat író munkatársból előbb kódbűvölő, majd kígyóbűvölő. Szerencsére az adatok közlése mellett összeállítottak nekünk egy látványos infografikát is, így van min rágódni, mielőtt mi magunk is közösségi média kampányra adnánk a fejünket.
A "Bináris Naprendszer" szülötteit keresi a magyar vállalat
Ha közösségi média elérésekről van szó, akkor a „Best Practice” az, ha a tartalom gyorsan értelmezhetősége, és annak (internetes értelemben vett) vírusossága az elsődleges szempontok. Persze ez az aranyszabály egyszerűnek hangzik, ám a gyakorlatban e kettősség megvalósítására nem létezik tökéletes recept. Számtalan különféle módszer létezik, és voltaképp ennek a kényes egyensúlynak a megalkotásán dolgoznak napi rendszerességgel a marketing és social media szakemberek.
Szerencsére vannak olyanok, akik kutatásaikat nyilvánosságra hozzák, és ezzel segítik mások munkáját. Így tett a budapesti informatikai vállalat is, akik munkaórát nem sajnálva tesztelték a fogyasztói magatartást, és alkottak meg négy pozícióra, kettő-kettő variánst, azaz összesen nyolc darab grafikus social media hirdetést. A képek különféle szemszögből, más-más tematikával közelítették meg az adott pozíciókat. Az egyetlen közös bennük a humor faktor volt. A teszt céljának azt tűzték ki, hogy képet kapjanak az SM-t látogatók magatartásáról, és mindezt organikus elérésre alapozva, azaz a fizetett hirdetések torzító hatását kiiktatva tették. Az eredmények, ahogy az általában lenni szokott, meglepő konklúzióra engednek következtetni.
"AZ" munkaerő
Hirdetések elérése a különböző Social Media csatornákon keresztül
A Social Media elérésekből kiolvasható, hogy mely médiát, milyen érdeklődésű és beállítottságú emberek olvassák és használják.
A Facebook abszolút nyertese a Star Wars tematika volt, míg a Twitter tábora inkább volt vevő az alternatívabb újdonságra, azaz a Stephen King féle Az-ra.
A LinkedIn közönsége egyértelműen a realitások talaján mozog, és kevésbé mozgatják meg a popkultúrális utalások, így náluk a kódokkal játszó “kígyóbűvölő” hirdetés volt a nyerő.
Az Instagramot látogatók közül a Gyűrűk ura hirdetés volt a leginkább kelendő, sőt ezzel összességében a legnagyobb arányú elérést mutatta az egyes közösségi médiákat illetően.
Hirdetések elérése a különböző Social Media csatornákon keresztül
Mennyi az annyi? – Elérés
A kapott eredményekből egyértelműen következik, hogy hiába a LinkedIn álláshirdetésekre, és networkingre épített felülete, hisz a Facebookon még így is sokkal jobb organikus elérést tudunk generálni egy-egy jól megalkotott poszttal. Az már azonban más kérdés, hogy a Facebook olvasói tábora valóban a hirdetés releváns célközönségéből kerültek-e ki, vagy csak a képi anyag iránt érdeklődtek. Ebben az aspektusában ugyanis a LinkedIn nagy valószínűséggel jobban teljesíthet.
Követőtáboruk ekkora százalékát érték el (organikus)
Organikus elérés tematika szerinti megoszlása
Az eredmény nem meglepő, hogy a Star Wars brand mindent visz. A további eredmények pedig az aktualitásoknak tudhatók be. A sorrendet magyarázza, hogy legutóbb az Az jelent meg, azt megelőzően pedig a GhostBusters legújabb része. Ezt azért előzhette meg a Gyűrűk ura, mert nekik olyan fanatikus támogatói vannak, mint a Star Wars esetében, valamint az utóbbi hónapokban egyre több cikk jelenik meg az Amazon által készülő LoTR sorozatról, ami a téma trendingjét ismét előkelő helyre hozta. A statisztika egyetlen meglepetése talán az Amerika kapitány ilyen gyenge szereplése.
(Ennél a kimutatásnál pontozásos értékek szerepelnek, melyek nem az elért személyek pontos számát tükrözik, hanem a közöttük levő arányviszonyt.)
Érdeklődés: Általános vicc vs. Popkultúra
... És ezekből melyik film adta a legjobb konverziót?
Social Media CTR (átkattintási arány)
Az általános, összevont Social Media CTR-ekből kiolvasható, hogy mely munkakörök után érdeklődnek a legtöbben, azaz melyeknél van kínálat a piacon, és melyeknél jelentkezik munkaerőhiány. A Netlife eredménye szerint az általuk keresett munkakörök közül a frontend fejlesztőből van a legtöbb a piacon, míg az SAP Fiori és a PHP fejlesztő hiányszakmának számít. Fontos azonban megjegyezni, hogy ezeket az eredményeket annak tükrében érdemes mérlegelni, hogy a CTR-eket erősen befolyásolhatta a hirdetés grafikai tartalma, és megvalósítása is. Az összesített átkattintási arányból láthatjuk, hogy a közösségi médiahirdetések sokkal jobb eredménnyel rendelkeznek, mint egy bármely más oldalon megjelenített grafikai tartalom (banneres hirdetés), sőt, jobban teljesít egy átlagos Google AdWords keresési kampánynál is. (Referencia érték: Display [0,35%], Search [1,91%]. Forrás: WordStream)
Social Media CTR (átkattintási arány)
A tanulság tehát egyszerű. Amennyiben a tartalom, amit közölni szeretnénk alkalmas rá, úgy a Display és AdWords kampány helyett még mindig jobban megéri a közösségi médián hirdetni, ahol egy jól megalkotott tartalommal akár ingyen is nagyon jó konverziókat tudunk elérni. A vicces tartalom mindig vírusos tud lenni, és ha módunk van rá, akkor érdemes az aktualitásokra, és a popkultúrára hajazva megalkotni a hirdetési anyagunkat, hogy ne csak a pénzünket költsük, hanem organikus találatokkal a hirdetés ingyen is nagy utat járjon be az internet útvesztőjében.
Kapcsolódó cikkek
- Mire költsem a rengeteg felesleges Bitcoinomat?
- Ez az 5 HR trend fogja meghatározni a munkaerőpiac és -menedzsment világát 2018-ban
- Ingyenesen letölthetővé tették a belső használatra szánt SAP Fiori témát
- Új vezető a Telenor HR-divíziójának élén
- Így lehet amerikai ügyfeleket elérni egyetlen budapesti óriásplakáttal
- A szakmabeliek is több nőt szeretnének maguk között látni
- 7+1 tipp vezetőknek és munkavállalóknak, hogyan lehetnek a jövő (szak)emberei?
- Tízből kilenc középiskolás jelen van az Instagramon
- Az álláskeresők Facebookjainak ellenőrzése adatkezelést valósít meg
- Humán vs. Robot – ideje felébredni!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.