A Cellum Global befektetési megállapodást írt alá az indonéz Telkommal
A Cellum Global stratégiai együttműködési és befektetési megállapodást írt alá kedden Budapesten a Metranettel, Indonézia piacvezető infokommunikációs (ICT) cégcsoportjának, a Telkom Indonesia leányvállalatával. A Délkelet-ázsiai telekommunikációs óriás kisebbségi tulajdonrészt szerez a mobilfizetési megoldásokat fejlesztő magyar cégben, és egyben biztosítja a Cellum fintech szolgáltatásainak elterjedését az indonéz piacon.
Indonézia Délkelet-Ázsia legnagyobb gazdasága, az elmúlt fél évtizedben megközelítőleg 5%-os éves GDP növekedést volt képes fenntartani. 261 milliós népességének fele 30 év alatti. Az ország legnagyobb informatikai és kommunikációs cégcsoportja a Telkom, amely több mint 130 millió ügyféllel rendelkezik. A telekommunikációs óriás részben állami, részben magántulajdonban van, részvényeit több nemzetközi tőzsdén is jegyzik.
A megállapodás értelmében a Telkom két lépésben végrehajtott tőkeemeléssel 30,4%-os tulajdonrészt szerez a Cellumban. A cég operatív irányítása továbbra is a jelenlegi menedzsment kezében marad.
„A Cellum számára a megállapodás fontos mérföldkövet jelent. Jóval több egy jelentős pénzügyi befektetésnél. A Telkom már korábban a Cellum fintech platformját választotta üzleti szolgáltatásaihoz, a mai nappal pedig az indonéz infokommunikációs piac vezető vállalata teljes mértékben elkötelezte magát az együttműködésünk mellett. A partnerség lehetővé teszi számunkra, hogy üzleti tevékenységeinket magasabb szintre emeljük Indonéziában és térségében. A tőkeemelés pénzügyi szempontból erősebbé tesz minket, és tartani tudjuk termékfejlesztési és növekedési terveinket” – mondta Kóka János, a Cellum Global elnök-vezérigazgatója.
„A Telkom vezető szerepet játszik Indonézia digitális átalakulásában, amelynek a pénzügyi technológia nélkülözhetetlen eleme. A Cellum platformja biztos alapot nyújt számunkra olyan korszerű fintech szolgáltatások elindításához, amelyek könnyebbé teszik ügyfeleink életét, vállalati partnereinknek pedig új üzleti lehetőségeket jelentenek. A közeljövőben számos tranzakciós szolgáltatást tervezünk indítani Indonézia egész területén” – jelentette ki Joddy Hernady, a Telkom Indonesia médiáért és digitális szolgáltatásokért felelős alelnöke.
„Amikor közép-európai üzletemberek fontos külföldi piacra szeretnének belépni, tipikusan a nyugati országokban gondolkodnak. A mi iparágunk azonban más: jelenleg a világ leggyorsabban növekvő fintech piaca Délkelet-Ázsia” – tette hozzá Kóka János.
Kapcsolódó cikkek
- Jó döntés volt a Simple alkalmazás és a SimplePay összekapcsolása
- Újabb jelentős napelemgyártó lép a magyar és lengyel piacra
- A Nokia és a Vodafone segítség katasztrófahelyzetben
- Partnerségre lép az LG és a Meridian Audio
- A Cellum és a TransferTo együttműködésében új funkciókkal bővülhetnek a mobiltárcák
- A karácsonyi vásárlás – meghitt pillantok vagy őrültek háza?
- Az ABB és a Kawasaki együttműködik a kollaboratív robotokra épülő automatizálás területén
- Az ABB és a HPE közös megoldásaival intelligens ipari üzemek jönnek létre
- Decemberre ismét nagy újítással készült az OTP Mobil
- Egyre többen használják fizetésre a mobiljukat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.