Ismét nő lett az Év Fiatal Vezetője
Negyvennél is több pályázó közül Paál Laura, a GE Global Operations IT vezetője lett az „Év fiatal vezetője – 2017” pályázat győztese, aki egyúttal a nagyvállalati kategóriát is megnyerte. A szervezők idén is hirdettek kategória-győzteseket a nonprofit, kkv-, közigazgatási és nagyvállalati kategóriákban.
A beérkezett anyagok majdnem fele nagyvállalati vezetőtől érkezett, a fennmaradó részt közel egyenlő részben teszik ki a kkv, állami és nonprofit szervezetből érkezett pályázatok. „Örömmel jelentjük, hogy idén is erősödött a Budapesten kívüli, vidéki székhelyű szervezetek mezőnye. A területi felhozatal, ahol a fiatal vezetők tevékenykednek szintén nagyon színes. Van, aki tánciskolát vagy épp önkéntes programot vezet, akad, aki bankban igazgató, vagy épp a világ egyik legnagyobb vállalatánál vezető, de van vidéki polgármesterünk is” – mondta el köszöntőbeszédében Tóth Annamária, a díjat kiíró Fiatal Vezetők Akadémiáját is működtető Coaching Team coaching üzletágvezetője a díjkiosztó gálarendezvényen. A szakember hozzátette, hogy a pályaművek 40 százalékát női versenyzők nyújtották be. „A pályázóknak ajánlásokat is be kellett nyújtaniuk, amiket mindig jó szívvel olvasunk, hiszen nagyon személyes tapasztalásokat osztanak meg ilyenkor az ajánlók, akik a legtöbbször felettesek, mentorok, beosztott kollégák és családtagok” – mondta el a pályaművekkel kapcsolatban Tóth Annamária.
Az értékelési folyamat során, első körben a 6 tagú zsűri arról döntött, hogy az adott pályázatot továbbengedi-e a második körbe, vagy sem. A második állomásig a pályázatok kicsivel több mint fele jutott. Ezután szigorú pontozás következett, összesen 180 pontot érhettek el a pályázók. A zsűritagok többek között olyan szempontokat vették figyelembe, mint hogy milyen szerepet tölt be vezetőként az adott szervezetben vagy szervezeti egységben a pályázó, milyen a hatása a csapatára és adott esetben rajtuk kívüli környezetre. Milyen eredményeket ért már el, mit tart a vezetői küldetésének, hogyan éli meg azt a mindennapokban. Mik a tervei, hogyan látja magát évek múlva. A vezetői „szolgálat” megjelenését, a társadalomi felelősségvállalást és a digitális világban való eligazodást kereste már a zsűri a további körökben. Az Év Fiatal Vezetője kitüntető címet a tavalyi évhez hasonlóan, ezúttal is női pályázó nyerte el Paál Laura személyében.
„Én hiszek abban, hogy nem lehet valaki jó vezető, ha nincs mögötte egy olyan csapat, egy olyan háttér, akik támogatják” – mutatott rá a fődíj átvételekor Paál Laura, a GE Global Operations IT vezetője. A friss győztes felhívta a figyelmet: számára az a legfontosabb, hogy egy vezető olyan célokat tűzzön ki, ami egyfelől elérhető, és egyszerre inspiráló is. A jövő vezetőinek azt üzenete: az út során maradjanak „sebezhetőek” – ne a tökéletességre törekedjenek, ne a hibátlanságot keressék, hanem éljenek együtt a hibáikkal és tanuljanak belőlük.
Az értékelések alapján a kkv kategória első helyezettje Szirják Csaba, az OTT-ONE NyRT. szoftverfejlesztési részleg vezetője, a nonprofit kategória győztese pedig Benkő Fruzsina, Szociális Innováció Alapítvány InDaHouse Hungary programjának megálmodója és vezetője lett, míg a közigazgatási szervezetek vezetői közül Balázsy Péter, Vas Megyei Önkormányzati Hivatal vezetője, megyei jegyző került az élre. A zsűri két különdíjast is jutalmazott Varga Tamás, a szállás.hu üzletfejlesztési vezetője, valamint Sipos Zsolt, a Dolce Dance kft., Events21 kft. tulajdonosának személyében.
„A díjra olyan 40 év alatti vezetők pályázhattak, akiknek legalább egyéves vezetői tapasztalatuk volt, és akik legalább öt főből álló csapatot irányítanak a mindennapok során” – emlékeztetett Tóth Annamária. A díj projektvezetője elmondta azt is, jó volt látni a pályázat lebonyolítása során, hogy a pályázók komolyan és tudatosan élik meg a vezetői szerepet, egyéni sikerüknek valamennyien azt tartják, hogy az általuk irányított csapat önállóan is képes hatékony munkát végezni, jó döntéseket meghozni. „Célunk, hogy az Év Fiatal Vezetője díj egyre nagyobb szakmai rangot vívjon ki magának, és a visszajelzések alapján úgy látjuk, jó úton járunk” – vallja Bite Barbara, a Coaching Team alapító-ügyvezetője. A szakember elmondta, más szakmai díjakhoz képest az Év fiatal vezetője pályázaton kifejezetten összetett feladat a pályamű összeállítása, amit aztán több körös, zsűri előtti prezentáció is nehezít. Ezek alapján a versenyzők magát a pályázati folyamatot is egyfajta önismereti utazásnak és nem mellékesen élvezetes időtöltésnek élik meg. „Elmondható, hogy évről évre erősödik a mezőny. A zsűri idén nagyon magas pontszámokat adott és még a harmadik kör után is izgalmas beszélgetések zajlottak, míg eldőlt, hogy ki lesz az Év Fiatal Vezetője, a kategória győztesek és a különdíjasok – akiknek ezúton is szívből gratulálunk” – köszöntötte a díjazottakat Bite Barbara.
Helyezettek, díjazottak
Az Év fiatal vezetője 2017 fődíjasa, és a nagyvállalati kategória győztese: Paál Laura, GE Global Operations
KKV Kategória győztese: Szirják Csaba, OTT-ONE NyRT
Nonprofit kategória győztese: Benkő Fruzsina, Szociális Innováció Alapítvány InDaHouse Hungary
Közigazgatási kategória győztese: Balázsy Péter, Vas Megyei Önkormányzati Hivatal
Különdíjasok: Varga Tamás, szállás.hu
Sipos Zsolt, a Dolce Dance kft., Events21 kft.
Kapcsolódó cikkek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.