HyperPod: az adatközpont rugalmas gerince
A Schneider Electric bemutatta HyperPod rendszerét, amellyel a vállalat a nagyobb számítási kapacitás és a rugalmas adatközponti infrastruktúrák iránti igényekre reagál napjaink gyorsan változó digitális világában.
Az innovatív kialakítású HyperPod egy bővíthető, racksor lezáró keretrendszer, amely a hagyományos installáláshoz képest jelentősen leegyszerűsíti a kábelezés és a hűtés kialakítását, valamint a hideg vagy meleg folyosós lezárás kiépítését. A megoldás 8-12 rackes egységekben telepíthető IT-infrastruktúrát biztosít, és a manapság elérhető összes racktípust támogatja. Az egyszerű és rugalmas konfiguráció előnye, hogy a hagyományos IT-rendszerekhez képest akár 21 százalékkal gyorsabban telepíthető, ami 15-20 százalékos idő- és költségmegtakarítást tesz lehetővé.
A HyperPod elsősorban olyan nagyvállalatok számára ideális, amelyek gyakran bővítik a racksorokat, de az ügyfeleik saját, különböző magasságú és szélességű rackszekrényeit kezelő kolokációs adatközpontok számára is praktikus megoldás.
„Ügyfeleinknek olyan IT-hálózatra van szükségük, amely a hagyományos megoldásokhoz képest ésszerűbben és költséghatékonyabban bevezethető, illetve lépést tart az üzleti növekedés felgyorsult ütemével. A tápellátás, a hűtés és a kábelezés közvetlen bekötését lehetővé tevő, pod-kialakítású megoldással rackenként, nem pedig szerverenként történik a telepítés, ami a lehető legnagyobb mértékű skálázhatóságot teszi lehetővé. Maga az installálás pedig egy egyszerű összeszerelési folyamat, melynek eredményeként a rackek úgy gördíthetők a helyükre, mintha dokkolóállomáshoz csatlakoznának” – mondta Steven Carlini, a Schneider Electric innovációs igazgatója.
A HyperPod különálló podként vagy bővített konfigurációban telepíthető. Lehetővé teszi a kábelnyomvonalak, az energiaelosztás, valamint a racksorokhoz kapcsolódó hűtési megoldások egyszerű, közvetlen kiépítését. Alkalmazásával az új rackszekrények is beépíthetők egy már előre felállított, akár hideg-, akár melegsori lezárással kialakított szerkezetbe. A HyperPod ezenfelül támogatja a racksori, az álpadlós vagy akár központi légkezelőn alapuló hűtési megoldásokat is. A rendszer további előnye, hogy összeállítása minimális eszközt igényel, és nincs szükség hozzá vágásra vagy fúrásra.
A Schneider Electric ingyenes online tervezőprogramot is biztosít a termék bevezetésének támogatására, amellyel az ügyfelek és a partnerek többféle opció közül választva, gyorsan és hatékonyan kiépíthetik, illetve testre szabhatják rendszerüket. A felhasználók emellett helyszíni összeszerelési oktatást és egyéb kapcsolódó szolgáltatásokat is igénybe vehetnek.
A HyperPod a Schneider Electric EcoStruxure nevű nyílt, interoperábilis, IoT-kompatibilis platformjának egyik eleme. Az intelligens, átfogó irányítástechnikai rendszer összegyűjti, elemzi, és jól átlátható módon bocsátja rendelkezésre a működési adatokat, amelyek üzleti célú felhasználásával a szervezetek növelhetik hatékonyságukat és teljesítményüket. Az EcoStruxure architektúrát eddig több mint 450 000 alkalommal telepítették, 9000 rendszerintegrátor támogatásával, több mint 1 milliárd eszközt csatlakoztatva.
Kapcsolódó cikkek
- Új szakma születőben: e-autótöltő-szerelő
- Következő generációs Dell EMC konvergens infrastruktúra
- A vállalatok 70 százaléka nem tudja, mi kell a zöld működéshez
- A lítiumion-akkumulátorok meghódítják az adatközpontokat
- Hódít a hibrid informatika
- A Schneider Electric újévi fogadalma: megújuló energia minden szinten
- Digitalizáció, a túlélés záloga
- Az ABB és a HPE közös megoldásaival intelligens ipari üzemek jönnek létre
- Az Eaton az iparágban elsőként hozta piacra UPS-as-a-Reserve szolgáltatását
- Átadták Magyarország eddigi legkorszerűbb adatközpontját
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.