Ingyenes hozzáférés a Minecraft oktatási verziójához
Egy éven át biztosít ingyenes hozzáférést a Minecraft oktatási verziójához a Microsoft ahhoz a húszezer új Windows 10-es eszközhöz, amelyeket több mint 500 magyar iskolában osztott ki a Klebelsberg Központ.
A nyílt játékterű, tehát szabadon formálható világú Minecraft évek óta a földkerekség legkelendőbb számítógépes játéka. Ezt a népszerűséget lovagolja meg kifejezetten oktatási célokra „klónozott” változata, a Minecraft EDU: utóbbi játékosan, ugyanakkor szisztematikusan vezeti be az iskolapadokat koptató felhasználóit az informatika bugyraiba. Bonyolult kódsorok helyett a kicsik egy saját maguk által alakítható játékvilágban, a lehető legegyszerűbben sajátítják el a programozás alapjait.
A Minecraft EDU a továbblépésre is lehetőséget ad: komplex programozási oktatóplatformként az iskolai informatikatanítás szerves részévé tehető – ráadásul úgy, hogy a gyerekek élvezhessék és átélhessék kreativitásuk eredményeit. Az oktatási változatnak része például a Code Builder for Minecraft: a játékba épülő bővítménnyel egyszerű programok írhatók a játékhoz, illetve magában a játékban. Vöröskőalapú szerkezetek megépítésével a logikai algebrán alapuló digitális elektronikához hasonló áramköröket lehet létrehozni, az úgynevezett NPC-k (non personal character) segítségével pedig akadálypályákat vagy akár szabadulószobát. Az általuk megépített építménnyel a felhasználók szelfizhetnek, majd az elkészített képet meg is oszthatják.
Nem véletlenül kedvelik a magyar iskolák is a Minecraft EDU-t, amelyhez egyéves, ingyenes hozzáférési lehetőséget ad a Microsoft a közelmúltban beszerzett számítógépek mellé. Ez a felajánlás jár most annak a valamivel több mint félezer iskolának, amelyeket nemrégiben a Klebelsberg Központ látott el húszezer új, Windows 10-et futtató számítástechnikai eszközzel. A Minecraft mellett a Microsoft módszertannal is segíti a tanárok munkáját: a Digitális Módszertani Pedagógiai Központtal összefogásban felkészítő webináriumokat tart azzal a céllal, hogy a játék oktatási verziójában tantárgyakon átívelő, csoportmunkára és közös gondolkodásra épülő iskolai projekteket is képesek legyenek megvalósítani.
„Az újgenerációs tudásban kulcsszerep hárul a megfelelő szintű digitális készségekre” – fogalmazott a Microsoft Magyarország oktatási területének vezetője. Merényi Ádám hozzátette: „ehhez számos, kifejezetten oktatási célokra kifejlesztett eszközt ajánlunk a diákoknak és a tanároknak. A Minecraft for Education mellett a OneNote Classroom-ot, a Skype az osztályban-t, a Windows 10 Education-t, vagy éppenséggel a tanárokra és diákokra egyaránt érvényes Office365 oktatási csomagot.”
A Minecraft oktatási verziójának népszerűségét egyébként jól illusztrálja a Minecraftország mozgalom: a Microsoft Magyarország és a Budapest School közös, Nyíregyházán elindult kezdeményezésében országunk kulturális színtereit, érdekességeit és látnivalóit építhetik meg a tanulók, az iskolai szakkörök, a tanulókörök és az osztályok.
Kapcsolódó cikkek
- Londonban mutatkozik be az oktatás jövője
- Csaknem félmillióan vettek részt a Microsoft 48 órás Skype-maratonján
- Kódolást hozott a Mikulás a Mozgásjavító Iskolába
- Elindult a Minecraftország mozgalom
- Megint 48 órás Skype-maratont hirdet a Microsoft
- Bekúszott a mindennapokba a mesterséges intelligencia
- Elindult a digitális tanév a Microsoftnál
- A fiatalok a jövő munkahelyén szeretnének dolgozni
- Microsoft: Izgalmas bejelentések a holnap induló BETT konferencián
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.