A projektmenedzserek bevezethetik Görgényi István vízilabda edző csapatelméletét
Vannak, akik évekig tanulják a projektmenedzsmentet, mások alkalom szülte megbízások kapcsán válnak szakemberré. A szakma még 2018-ban sem telített, sőt évről-évre egyre több pozíció nyílik. A jó vezetői készségek itt elengedhetetlenek, de a komplex, rendszerben való gondolkodásmód és a hatékony időmenedzsment ugyanolyan fontos, mint a jól megválasztott humánerőforrás. A Projektmenedzsment Fórum idén április 5-én hozza össze a szakmabelieket, akik tudásuk megosztásával egymást segíthetik a fejlődésben és a projektek profi szintű megvalósításában.
Bármilyen kivitelezendő elképzelésről, feladatról is legyen szó, a projektmenedzsment folyamatok öt jól elhatárolt lépésre bonthatók: indítás, tervezés, végrehajtás, kontroll és befejezés. Mindezt egy embernek kell kézben tartania, aki adott költségvetéshez igazodva, a vállalatvezetőség célkitűzéseit szem előtt tartva irányít és motivál egy csapatot. A projektmenedzserek dolgát tovább nehezíti, hogy sokszor az érdekellentétek középpontjában állnak. A projektek résztvevői különböző szervezetek vagy azon belüli egységek delegált dolgozói, identitásuk pedig divíziójukhoz köti őket, így talán az egyik legnehezebb feladat praktikus módszereket alkalmazva csapattá kovácsolni a több irányból érkezett dolgozókat.
Csapatjátékban jelenleg az egyik legnépszerűbb módszert Dr. Görgényi Istvánnak köszönhetjük, aki válogatott vízilabda múltja után jogi doktori diplomát szerzett, valamint szakedzői karrierbe fogott. Irányítása alatt vált az ausztrál női válogatott olimpiai bajnokká. A csapatok működését jól átlátva kidolgozta a Hunting Territory (Vadászterület) csoportdinamikai módszert, amelyet az április 5-i Projektmenedzsment Fórumon egy kerekasztal beszélgetés keretei között fejt ki, ezzel is segítve a csapatvezetők mindennapi munkáját.
dr. Prónay Gábor címzetes egyetemi docens szerint mindemellett ma már illik gondolni azokra is, akik alkalom szülte pillanat okán válnak projektmenedzserré, és igyekeznek átadni számukra is azokat a viselkedésformákat és gondolkodásmódokat, amelyek segítenek a profi munkavégzésben.
– Fontos, hogy a nagyobb volumenű projektek kivitelezői betekintést adjanak munkájukba, az előadó szakemberek pedig valóban aktuális témákra reflektáljanak, legyen szó államigazgatási, építőipari, médiaszakmai vagy éppen autógyártási projektekről. Körbejárjuk a döntéshozási mechanizmusokat, új megközelítéseket és megoldásokat mutatunk, de beszélnünk kell azokról a soft skillekről is, amelyek nélkül nem lehet ehhez a szakmához állni. Sőt, idén már a környezetvédelem és a fenntarthatóság témaköre is a megvitatandó témák között szerepel – mondta el Prónay Gábor, a Projektmenedzsment Fórum szervezőbizottsági elnöke.
A Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület (HTE) által dedikálta rendezvény idén a Danubius Hotel Flamencoban kap helyet, további részletek a honlapon találhatók.
Kapcsolódó cikkek
- Optimista jövőkép várja a projektmenedzsereket
- Attitűdváltást követelnek a legújabb megatrendek
- Részlegesek a hazai vállalatok ismeretei az agilis projektmenedzsmentről
- November 6-a a projektmenedzsment világnapja
- Az infokommunikáció kiemelt szerephez jut a következő négy évben
- 5 dolog, amire az email-nél van jobb eszköz is
- Milyenek vagyunk munkánk során mi, magyarok?
- A Fuji Xerox elindította SkyDesk Projects alkalmazását
- The Scheduler
- Hét tanács az elégedett és hatékony csapatokért
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.