Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához
Az ABB villámtöltőket szállít a két buszgyártó bevonásával megvalósuló elektromos busz programhoz, melynek köszönhetően Trondheim városa 2019-re megszüntetheti a fosszilis üzemanyag felhasználást a tömegközlekedésében.
Trondheim városa, amely egykoron a norvégiai vikingek fővárosa volt, napjainkban inkább arról híres, hogy az ország technológiai központja, és az e-járművekre alapozott tömegközlekedés elkötelezettje. A helyi vezetők döntésének megfelelően 35 teljesen elektromos hajtású buszból álló járműparkot hoznak létre. A négy útvonalon közlekedő 25 db Volvo és 10 db Heuliez típusú busz Norvégia legnagyobb elektromos buszflottáját alkotja majd.
Mivel mindkét járműmodell energiaellátását az ABB nyolc HVC (Heavy Vehicle Charger) típusú villámtöltője biztosítja majd, így a norvég program világszerte az első olyan projektek közé sorolható, ahol különböző gyártók teljesen elektromos hajtású buszai azonos töltési infrastruktúrát használnak. A buszokat a Trøndelag Megyei Tanács megbízásából a Tide Buss üzemelteti majd Trondheim városában.
„Az ABB-vel történő együttműködésnek köszönhetően olyan kiváló minőségű és megbízható megoldást tudunk megvalósítani, amellyel a különböző hálózatok üzemeltetői ugyanazon infrastruktúra használatával egyidejűleg működhetnek - nyilatkozta Per Olav Hopsø, a Trøndelag Megyei Tanács Közlekedési Bizottságának vezetője. „A jó méretgazdaságosság és tőkearányos megtérülés mellett a projekt jelentős előrelépést hoz azon a téren is, hogy első rangú infrastruktúrát építsünk ki a térségben. Az ABB-hez hasonló innovatív vállalatok segítségének köszönhetően Trondheim városának tömegközlekedése hamarosan egyáltalán nem használ fosszilis üzemanyagokat.”
A telepítendő, egyenként 450 kW DC kimenő teljesítményű ABB HVC 450P típusú töltők három, maximum hat perc alatt képesek feltölteni a járművek akkumulátorát. Az OppCharge szabványra épülő töltők töltőoszlop segítségével csatlakoznak a buszra szerelt vezetősínekre. A töltőket a négy, egyenként 12 és 15 kilométer hosszú buszjárat végpontjain építik ki, de létesítenek néhány távoli töltési pontot is. A buszok akkumulátorának újratöltése a járatok végállomásán, várakozási időben történik majd. Az ABB tavaly szeptemberben, az Egyesült Királyságban már bemutatta ezt a technológiát. Akkor az ABB működés közben szemléltette az OppCharge interfészre épülő töltőjét, amely a trondheimi buszokkal azonos típusú Volvo gyártmányú, teljesen elektromos busz energiaellátását biztosította.
„Ez a program is kiválóan példázza az ABB elkötelezettségét, hogy olyan szabványokon alapuló technológiai megoldásokat fejlesszen ki, amelyeknek köszönhetően a termékeinkkel nagy volumenű, több beszállító bevonásával megvalósuló projekteket lehet támogatni” – mondta Tarak Mehta, az ABB Energetikai Termékek divíziójának vezetője. „Büszkék vagyunk arra, hogy a Tide Buss-szal együtt azon dolgozhatunk, hogy Trondheim városa a jövőben erősebb EV-infrastruktúrával rendelkezzen. A visszajelzések alapján úgy látjuk, hogy óriási a kereslet a piacvezető EV-töltési megoldásaink iránt.”
A hálózatra kapcsolódó megoldásokat felsorakoztató ABB Ability portfólióhoz tartozó töltők segítségével az üzemeltetők távolról felügyelhetik és konfigurálhatják a töltőpontokat, illetve a berendezések proaktív karbantartásával maximális üzemidőt biztosíthatnak.
Az ABB a HVC 450P töltőket 2019 februárjában szállítja le. A tervek szerint a töltőket 2019 augusztusában helyezik üzembe.
A Trondheimi megbízás tovább erősíti az ABB elkötelezettségét a fenntartható e-mobilitás fejlesztése iránt. Az ABB villámtöltőit a svájci Davosban is bemutatta. A januári Világgazdasági Fórum résztvevői és a város lakói a gyakorlatban is megtapasztalhatták az e-infrastruktúra előnyeit. A tiszta energiával hajtott elektromos járművek térnyerésének elősegítésére az ABB együttműködésre lépett a Formula-E-vel is, amely a világ első, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által elektromos autók számára szervezett nemzetközi versenysorozata.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan őrizzük meg biztonságunkat, és maradjunk nyereségesek a negyedik ipari forradalom (Ipar 4.0) idején
- Az új ABB villanymotorok élelmiszerálló, rozsdamentes acél burkolattal kerülnek forgalomba
- Új szakma születőben: e-autótöltő-szerelő
- Az ABB 45 millió dollár értékű megrendelést nyert a német villamosenergia-hálózat erősítésére
- Az ABB az új string inverterrel bővíti a napelemes invertereinek választékát
- Az ABB villámtöltői látják el energiával a szingapúri önvezető elektromos buszokat
- Kedvező a helyzet a nyereséges növekedés eléréséhez
- Az elektromos autók visszatértek a versenypályára
- Az ABB és Davos városa innovatív e-járművekkel járul hozzá a fenntartható közlekedéshez
- Az ABB az elsőszámú piaci szereplő az osztott intelligenciájú folyamatirányítási rendszerek globális piacán
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.