A Fujitsu mélytanulási képességekkel ruházza fel munkaállomásait és szervereit
Az NVIDIA legújabb vizuális számítási platformjaira épülő, globálisan elérhető ultranagy teljesítményű CELSIUS munkaállomásokkal és PRIMERGY szervermegoldásokkal a Fujitsu gyorsítja a mesterséges intelligencia (AI) és a mélytanulás (DL) elterjedését.
A mélytanulási képességeket nyújtó PRIMERGY szerverek mellett már egyes CELSIUS munkaállomások is együttműködnek az NVIDIA Quadro GV100 kártyával. Mától elérhető a világ legfejlettebb architektúrája nagy teljesítményű számítástechnikához, mesterséges intelligenciához, virtuális valósághoz, szimulációkhoz és grafikus feladatokhoz – professzionális asztali gépeken.
A számítási teljesítményt jelentősen megnövelő, a legújabb NVIDIA Tesla V100 grafikus processzorral (GPU) dolgozó Fujitsu PRIMERGY szerverek és az új NVIDIA Quadro GV100 kártyás CELSIUS munkaállomások rendkívüli sebességet és skálázhatóságot nyújtanak. Jól használhatók nagy tömegű nyers adat feldolgozását megkövetelő, nagy teljesítményigényű alkalmazásokhoz. A munkaállomásainál és szervereinél bevezetett fejlett vizuális számítási képességekkel a Fujitsu az asztali gépes és az adatközponti környezetben is lehetővé teszi a mélytanulási képességek bevezetését.
Az új x86-os PRIMERGY RX2540 M4 és PRIMERGY CX2570 M4 szerverek, az adatközpontra optimalizált CELSIUS C740 rack-munkaállomás, a CELSIUS R970 és az IF-díjas CELSIUS M770 munkaállomások is natív módon támogatják az új generációs Volta-architektúrájú NVIDIA GPU-kat. Továbbfejlesztett feldolgozási képességeik új lehetőségeket nyitnak meg a fejlett AI, a gépi tanulás és a mélytanulás alkalmazása terén például az egészségügyben, az élettudományok és tudományos kutatások területén, a gépjárműgyártásban, a pénzügyi szolgáltatások piacán és a gyártószektorban.
„A mesterséges intelligencia, a gépi tanulás és a mélytanulás a digitális kor fontos technológiái, amelyek az adatokra épülő felismerések és a megoldásinnováció soha nem látott szintjét hozzák el. A mélytanulási képességekkel épített alkalmazások az emberhez nagyon hasonló módon tudnak alkalmazkodni a változó helyzetekhez. Ez pedig izgalmas innovációkat inspirál például a betegségek megelőzése, a hurrikánok előrejelzése, az önvezető autók fejlesztése és az intelligens városok építése terén. Új szervereink és munkaállomásaink rugalmas és megbízható számítási teljesítményt bocsátanak az ügyfelek rendelkezésre, és minden eddiginél hatékonyabban támogatják az alkalmazásinnovációt, a nagy teljesítményű számítástechnikát és az intelligens vállalati működést” – nyilatkozta Dr. Joseph Reger, a Fujitsu tudományos munkatársa és EMEIA-régióbeli műszaki vezérigazgató-helyettese.
„Az exponenciálisan bővülő adattömeg kezeléséhez rendkívüli számítási teljesítményre van szükség. A Fujitsu partnereként a számítási teljesítményt ugrásszerűen megnövelő, fejlett vizuális számítási platformokhoz nyújtunk hozzáférést ügyfeleinknek” – mutatott rá Bob Pette, az NVIDIA professzionális vizualizációs megoldásokért felelős alelnöke.
Ár és piaci bevezetés
Az x86-os PRIMERGY RX2540 M4 és CX2570 M4 szerverek, valamint a Volta-architektúrájú NVIDIA GPU-kat natív módon támogató CELSIUS C740, CELSIUS R970 és CELSIUS M770 munkaállomások azonnal megvásárolhatók. Áruk és elérhetőségük régiónként eltér.
Kapcsolódó cikkek
- Kézikönyv a mesterséges intelligenciához
- Megnyílt a Fujitsu blockchain-innovációs központja
- A Fujitsu IoT-infrastruktúra megoldása az ingatlankezelőknek is jól jön
- Legyőzi-e a mesterséges intelligencia az emberi hozzáadott értéket?
- Mesterséges intelligencia és okos megoldások a Science Parkban
- A Fujitsu kutatása szerint átlagosan 330 ezer euró veszteséget okoztak a kiskereskedelmi cégeknek a bukott digitalizálási projektek
- Az LG a 2018-as MWC-n mutatta be legújabb, intelligens funkciókkal felszerelt mobilját
- Mesterséges intelligenciával irányít önvezető autót a Huawei
- Az LG mobiltelefonos AI-technológiát mutat be az idei MWC-n
- A Fujitsu bemutatja a kvantumalapú számítástechnika legújabb vívmányait
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.