Átalakulóban a könyvelőszakma
Az előrejelzések szerint a digitalizáció és a robotika térnyerése jelentősen átalakítja a munkaerőpiacot, melynek jelei már több szakmában érezhetők. A könyvelőszakmával kapcsolatban megoszlanak a vélemények, ezért Magyarország vezető BPO (Business Process Outsourcing) vállalata, a Process Solutions Kft. utánajárt, milyen változásokra számíthatunk a következő időszakban a szakmán belül.
Szalai András, a Process Solutions ügyvezetője és partnere szerint „A változás és a technológiai innováció a természetes evolúció része, hiszen a vállalatoknak lépést kell tartani a folyamatosan fejlődő piaci és technológiai környezettel. A belső és külső motiváció egyaránt jelentős a fejlesztések megvalósítására”.
A könyvelőszakma változásait tekintve elmondható, hogy számos munkafolyamatot érinteni fog az automatizáció, csökkennek az egyszerűbb rutin jellegű feladatokra fordítandó idők, az így felszabaduló kapacitásokat pedig magasabb hozzáadott értékű feladatok végzésére fordíthatják a szakemberek.
A munkahelyek tehát nem fognak megszűnni, a feladatok összetételében viszont jelentősebb változások várhatóak. Az elkövetkező években valószínűleg kevésbé lesz szükség adatrögzítésre vagy riportok, adóbevallások manuális előállítására, ugyanakkor nagyobb szerepet kapnak az ezen folyamatok elemzésével és megfelelő üzleti következtetések levonásával járó feladatok. Ez azt is jelenti, hogy a rendelkezésre álló kapacitásokkal még gyorsabban és szélesebb körben tudjuk majd kielégíteni az ügyfelek igényeit.
A munkavállalóknak érdemes fejleszteniük magukat, akár nemzetközi üzleti ismeretek megszerzésével (pl. ACCA képzés), továbbképzésekkel, akár új szoftverek és programok használatának elsajátításával, melyek az automatizmusok gördülékeny működtetéséhez is szükségesek. A változásokhoz való adaptációhoz elengedhetetlen a szakmához szorosan kapcsolódó IT kompetenciák fejlesztése, egyfajta technológiai attitűd és az innovatív látásmód kialakítása.
Kapacitásmenedzsment – a hatékonyabb munkavégzés eszköze
A technológiai fejlődéssel párhuzamosan a hatékonyság növelése is elvárás a szolgáltatóktól, ami folyamatos kihívást jelent a vállalatoknak, ezért egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a kapacitásmenedzsmentre is. A PS ennek érdekében egy tervezőszoftvert hozott létre, ami gyors és hatékony segítséget jelent a közép-és felsővezetők számára azzal, hogy megmutatja, hol van szabad kapacitás vagy túlterheltség a csapaton belül. Ily módon a szoftver eszköztára lehetőséget biztosít arra, hogy az erőforrásokat optimalizáljuk, szükség esetén átcsoportosítsuk, a mindennapi munkát a lehető legproduktívabban lássuk el, az ügyfeleket pedig maximálisan kiszolgáljuk.
A PS szerint nem szabad félni az automatizációtól, hiszen ezáltal a kollégáknak több kapacitásuk marad a nagyobb kihívást és kreativitást igénylő feladatokat ellátni. A fiatalok pedig nyitottak az újdonságokra, és rengeteg ambícióval rendelkeznek, hogy kiaknázzák az innovációban rejlő lehetőségeket.
Kapcsolódó cikkek
- Nem kell félni az automatizációtól!
- A nagy robot - kobot összecsapás
- Digitális cunami söpör végig a piacokon
- Nyakunkon a GDPR
- Bevételük negyedét veszíthetik el azok a cégek, melyeknek nincs digitális ügyfélszolgálata
- Költséghatékony belső szállítmányozás
- Egy világ van, és az digitalizálódott
- Megosztott jövő: a Dell Technologies bejelentette legújabb kutatásának eredményeit
- “Felhő mesterek” uralhatják a piaci versenyt 2018-tól
- A digitális eszközök használatát ösztönzi a kormány új programja
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.