NMHH-konzultáció az akadálymentes hírközlésért
A hírközlés akadálymentesítésével foglalkozó kérdőívet tett közzé hétfőn honlapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), erre május 9-ig várja a fogyatékossággal élők válaszait, javaslatait és észrevételeit.
A hatóság számos érdekvédelmi szervezetet keres meg közvetlenül is annak érdekében, hogy tagjaik együttműködésével minél pontosabban rajzolódjanak ki az érintettek igényei, hiszen társadalmi integrációjukban lényeges szerepük van az elektronikus hírközlési szolgáltatóknak az ügyintézés és a kommunikáció akadálymentesítése által.
Nyilvános konzultációt indít az NMHH a fogyatékossággal élő emberek érdekvédelmi szervezeteivel és az érintett hírközlési szolgáltatókkal az elektronikus hírközlés akadálymentesítése érdekében. Ahhoz, hogy a hatóság közvetlenül az érintettektől kapjon információkat, egy kilenc pontból álló kérdőívet állított össze, hogy ez alapján megállapítsa, hogyan boldogulnak a fogyatékos emberek a hírközlési szolgáltatók ügyfélszolgálatain és honlapjain, miként javítható a személyes és online ügyintézés, továbbá milyen speciális feltételekre, szolgáltatásokra, eszközökre, alkalmazásokra lenne szükségük, illetve ismerik-e egyáltalán a meglévő alternatív megoldásokat, azok mennyire elterjedtek körükben. A kérdőív és a konzultációról szóló információk az NMHH honlapján akadálymentesített formában is elérhetőek, az oldalt pedig a hatóság eljuttatja a legtöbb érintett alapítványhoz és érdekvédelmi szervezethez. Így többek között a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségén, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségén és a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségén keresztül számos illetékes szólhat hozzá a kezdeményezéshez, oszthatja meg véleményét és javaslatait a hatósággal. Az így összegyűjtött visszajelzések alapozhatják meg a későbbi szabályozási lépéseket.
Az NMHH fontosnak tartja és ösztönözi a fogyatékossággal élő felhasználók és a szolgáltatók közötti párbeszédet annak érdekében, hogy mindenki egyenlő eséllyel férhessen hozzá az elektronikus hírközlési szolgáltatásokhoz. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint Magyarországon félmillió fogyatékos ember él, az ő társadalmi integrációjukban pedig lényeges szerepük van az elektronikus hírközlési szolgáltatóknak szolgáltatásaik, az ügyintézés és a kommunikáció akadálymentesítésével.
Tavaly több workshopot és novemberben egy nemzetközi konferenciát is szervezett a hatóság a szolgáltatókkal és a fogyatékos emberek érdekképviseleti szervezeteivel a hírközlési szolgáltatások akadálymentességéről a jó gyakorlatok megosztására, ahol kiderült, hogy a szolgáltatók is nyitottak a változtatásokra, és az önszabályozásban rejlő lehetőségek kiaknázására.
A hatóság folyamatosan törekszik a fogyasztók és a piac igényeinek megismerésére és a szereplők által képviselt vélemények figyelembe vételére, hogy a fogyasztók számára a legmegfelelőbb, kiegyensúlyozott szabályozási megoldások teremthessen. Ennek érdekében pályázatai, közérdekű döntései előtt terveit rendszeresen társadalmi egyeztetésre bocsátja.
Kapcsolódó cikkek
- Idén is kell feltöltőkártyás adategyeztetés a szolgáltatóval
- Már nyomtatott formában is olvashatók a IX. Nemzetközi Médiakonferencia előadásai
- NMHH: tanácsok előfizetőknek az analóg kábeltévézés megszűnése esetén
- NMHH Médiatanács: 420 millió forinttal indul a helyi és körzeti televíziók műsorgyártását támogató pályázat
- A médiahatóság mozgástere az internetes felületeken megjelenő álhírek vagy gyűlöletkeltő tartalmak esetén
- 144,2 millió forint helyi és körzeti televíziós műsorok gyártásának támogatására
- A Médiatanács felfüggesztette az országos kereskedelmi rádiós pályázatot
- A Médiatanács elvégezte az országos frekvenciapályázatra benyújtott ajánlatok alaki vizsgálatát
- Januártól nincs 40-es hívószám
- Súlyos jogsértés miatt 121 millió forintos hírközlési bírság a UPC-nek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.