Öt magyar fiatal új utat nyithat a városi csomagszállításban
A Start it @K&H inkubátor ViddL csapata döntős lett a PowerUp! közép-európai energetikai versenyen. A hazai startup online rendszere a futárszolgálatoknál olcsóbb, igények szerinti szállítást és gyors, egyszerű csomagfeladási lehetőséget kínál, új utat nyitva ezzel a városon belüli csomagszállításban.
Május 8-án rendezték meg Közép-Európa legnagyobb energetikai versenye, a PowerUp! sorozat magyarországi fináléját, ahol elsősorban a mobilitás, a kiberbiztonság és az energiatárolás aktuális problémáira kerestek megoldásokat. A Start it @K&H inkubátor csapata, a ViddL, a dobogó harmadik fokára állhatott fel, annak az innovatív online platformnak köszönhetően, ami új utat nyithat a városon belüli csomagszállításban. Az ötfős startup így bekerült a novemberi Startup Campus Berlin esemény résztvevői közé, ahol európai befektetők és szakemberek várják majd az ígéretes vállalkozásokat.
A fotón szereplő személyek: Domán-Kratochvill Dóra társalapító, ügyvezető igazgató és Tüske Tamás üzletfejlesztő
„A ViddL egy olyan online platform, amely új lehetőséget kínál a hazai szinten közel 310 milliárd forintos éves forgalmat bonyolító online kiskereskedelem számára. Rendszerünk a webshopokat és a szabadúszó futárokat köti össze, ezzel lehetővé téve egy rendkívül rugalmas csomagszállítási rendszert. A webáruház-tulajdonosok így kivételesen széles skálán adhatják meg a vásárlók számára leginkább megfelelő kiszállítási határidőt, sőt, a vásárlók akár egy általuk választott időszakra is kérhetik a kiszállítást. A futárok számára pedig egy egyénre szabott, vállalkozói státusszal működtethető, kötetlen munkalehetőséget jelent, hiszen saját maguk határozhatják meg, hogy mennyit szeretnének dolgozni – foglalta össze platformjuk előnyeit Tüske Tamás üzletfejlesztő.
A platform 2018 nyarán indul, majd egy 1 hónapos tesztidőszakot követően bárki számára elérhetővé válik a szolgáltatás. „Júniustól egyelőre Budapesten tesszük elérhetővé és finomítjuk megoldásunkat, és 2019-től tervezünk megjelenni más nagyvárosokban is. Ezt követően pedig Közép-Kelet-Európában szeretnénk tovább terjeszkedni” – mutatta be a csapat ambiciózus céljait Tüske Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- Május közepéig jelentkezhetnek startupok piacra lépést és Kínát célzó programokra
- A Led Coding nyerte a Women Startup Competition Romániai elődöntőjét
- Növekedési fázisú startupokat céloz az EIT Digital hétszázötvenezer euró összdíjazású versenye
- Április 27-ig jelentkezhetnek startupok 135000 eurós összdíjazású innovációs versenyekre
- Második állomásához érkezett a Startup Campus V4 Global Tour
- Keresik a jövő digitális média megoldásait
- A tanulást forradalmasító alkalmazás nyert az Imagine Cup hazai döntőjén
- Borys Szyc filmsztár oktatta a Women Startup Competition résztvevőket Varsóban
- Májusban indul a Startup Campus London ötödik szemesztere
- A Rakuten és a Techstars közösen segítik a startupokat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.