A L'Oréal és az okoskütyük
Virtuális sminktanácsadás, hajtanácsadás, bőrdiagnosztika és okostükör: többek között ilyen fejlesztéseket és újdonságokat mutatott be a L’Oréal a párizsi Viva Tech-en a hétvégén.
A L’Oréal a mindennapi élet három területén: a fürdőszoba, a hajszalonok és a butikok terén nyújt új, digitális szépségélményt a rendezvény látogatóinak. Az újdonságok közt olyan személyre szabott termékek és eszközök is megjelentek, amelyekbe az AR (kiterjesztett valóság) és az AI (mesterséges intelligencia) elemeit is beépítették.
A világon elsőként mutatta be a legújabb AR technológiát a L’Oréal, amely a nemrég megvásárolt ModiFace szépség és technológiai cég együttműködésével valósulhatott meg. Az új fejlesztés által a felhasználók virtuálisan próbálhatnak fel személyre szabott sminkeket, és élőben konzultálhatnak egy sminktanácsadóval, aki lépésről lépésre segít a kiválasztott smink elkészítésében. Az alkalmazáson keresztül az online vásárlás is lehetséges, így a javasolt sminktermékek rögtön a virtuális kosárba helyezhetők.
Egy okostükröt is bemutattak, amellyel különböző sminkek próbálhatók fel virtuálisan, illetve a látogatók megtalálhatják az öltözetükhöz leginkább illeszkedő árnyalatokat és termékeket is. A tükör prototípusát kifejezetten a Viva Tech-re készítették, amelyben a korábban említett Modiface és a L’Oréal start up partnere, a MemoMi vettek részt.
A professzionális termékek divíziójába tartozó L’Oréal Professionnel is tartogatott újdonságokat a hétvégére. Fejlesztésük által különböző hajszínek próbálhatók ki virtuálisan. A 3D-s mesterséges intelligenciára épülő technológia a fodrászokat és a vendégeket köti össze a minél jobb szalonélmény megteremtése érdekében.
Az online vásárlás területén a kínai L’Oréal két innovációt is mutatott be:
- A L’Oréal Paris férfi kozmetikai márkája, a Men Expert egy hangvezérelt „komornyikot” fejlesztett, amely személyre szabott bőrápolási tippekkel látja el az alkalmazást használó férfiakat, emellett a segítségével az általa javasolt kozmetikai termékek is megvásárolhatók.
- A másik újdonság a L’Oréal Paris számára fejlesztett, világhálóra csatlakoztatható, hangvezérelt tükör, amelyet a kínai kereskedőcég, az Alibaba együttműködésével dolgoztak ki. A tükör közvetlenül meg tudja vásárolni a fogyasztó által kinézett sminkhez szükséges termékeket a TMall webshopban.
Európában először mutatkozott be a L’Oréal és a SkinCeuticals vezető bőrápolási cég által tervezett Custom D.O.S.E, amely egy bőrgyógyász által végzett alapos bőrdiagnosztikai vizsgálaton alapuló, egyénre szabott bőrápoló megalkotását teszi lehetővé.
A La Roche-Posay a tavaly bemutatott My UV Patch szenzor után idén a fürdőszobában, azon belül is a zuhany alatt tartogatott meglepetést. A koncepciót a francia Skinjay start up-pal közösen fejlesztették ki, amely által az érzékeny bőrűek egy speciális kapszulával gazdagíthatják a vizet, így élvezve a La Roche-Posay márka bőrápoló tulajdonságait a zuhany alatt.
A L’Oréal professzionális divíziójához tartozó Kérastase hajápoló márka fejlesztése személyre szabott fejbőr és hajszerkezet-minőség elemzést nyújt. A technológia egy mobil alkalmazás és egy valós időben közvetítő kamera kombinációján alapszik, amelynek segítségével a szakértők a legmegfelelőbb termékeket javasolhatják a felhasználók számára.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.