Egyszerűsödik az online jegyvásárlás
A MÁV-START online jegyvásárlási rendszerében június 20-tól elérhető a mentett bankkártyával való fizetés lehetősége is. Az OTP Mobil SimplePay nevű fizetési megoldására támaszkodó fejlesztésnek köszönhetően az elektronikus jegyváltás folyamata jelentősen egyszerűbb és gyorsabb lesz.
Az online jegyvásárlási rendszer, az e-Ticket gyors ütemű bővülése miatt döntött a vasúttársaság a további fejlesztések mellett. Az új fizetési megoldás az utasok számára a jelenleginél nagyobb kényelmet, a MÁV-START számára pedig nagyobb üzembiztonságot nyújt. A SimplePay rendszerben a fizetéshez szükséges kártyaadatokat is rögzíteni lehet, így azokat nem kell minden vásárlásnál újra megadni, a korábban elmentett kártyaadatok egy gombnyomással kiválaszthatók a fizetéshez. Akár több bankkártya is elmenthető a fiókban, és a vásárlás végén csak ki kell választani a megfelelőt. A jegyvásárlási funkcióval kibővített Vonatinfó alkalmazás tesztelése során is bevált a mentett bankkártyával történő fizetési folyamat, amit hozzáillesztettek az e-Ticket rendszerhez is.
A kártyaadatokat közvetlenül a fizetési szolgáltató tárolja szigorú biztonsági előírásoknak megfelelve. A MÁV-START a fizetési rendszerből nem ismer meg, és nem tárol semmilyen banki adatot, azokat továbbra is csak a fizetési szolgáltató és a számlavezető bank kezeli.
Az utas a jegyét továbbra is a vásárláskor kapott kóddal nyomtathatja ki a vasútállomásokon található automatákból, e-vonatjegy vásárlása esetén pedig akár okostelefonon, tableten vagy kinyomtatva is bemutathatja.
A visszaváltott jegyek árának visszatérítésében nincs változás, azt továbbra is a vásárláskor használt kártyához tartozó számlára utalják bankkártyás jóváírásként. Az online visszatérítés esetén a kezelési költség mértéke kedvezőbb az üzletszabályzatban előírtaktól: a menetjegy és a gyorsvonati pótjegy esetén a visszatérítendő menetdíj 10 százaléka. A többi felár (IC pótjegy, helyjegy) esetén a vonat indulása előtt legkésőbb 24 órával kezdeményezett visszatérítésnél nincs kezelési költség; ha már nincs 24 óra a vonat indulásáig, de a visszatérítést a vonat indulása előtt legkésőbb 1 órával kezdeményezik, akkor a visszatérítendő pót- és/vagy helyjegyek árának 10%-a a kezelési költség. Számla a vásárlással egyidejűleg igényelhető, e-vonatjegy azonban csak elektronikus számla egyidejű igénylésével vásárolható.
Az online jegyvásárlásról bővebb információ a MÁV-csoport honlapján, a belföldi utazás/jegyértékesítés menüpontban található, vagy a MÁVDIREKT vonalain, a +36 (1) 3 49 49 49-es telefonszámon, Telekom hálózatból a +36 (30) 499 4999-es, Telenor hálózatból a +36 (20) 499 4999-es, Vodafone hálózatból pedig a +36 (70) 499 4999-es számon kérhetnek segítséget a jegyvásárlók.
Háttérinformációk:
Az internetes jegyvásárlás lehetőségét a MÁV-START még 2008-ban vezette be (e-ticket). Szabályozási és technikai okokból az online váltott jegyeket eleinte ki kellett nyomtatni a jegykiadó automatából, majd később, 2011 novemberétől már otthon kinyomtatott jegyekkel is lehetett utazni. 2012 decemberétől előbb csak az IC-ken, majd a gyorsvonatokon is lehetővé vált a nyomtatás nélküli, okoseszközön történő vonatjegy-bemutatás. Az utasok igényeit követve ezt a lehetőséget – e-vonatjegy néven – a vasúttársaság 2016 novemberétől kiterjesztette a belföldi járataira.
2013 júniusától az otthon nyomtatott jegyeket 3%-os engedménnyel vásárolhatták meg az utasok. 2017. december 10-től az NFM engedélyével az önkiszolgáló vásárlás népszerűsítése érdekében a MÁV-START 5%-os kedvezményt vezetett be az interneten történő vásárlások automatás átvétele esetén. Az e-vonatjegyek (online vásárolt és otthon kinyomatatott, vagy okostelefonon, tableten vagy laptopon, tehát nyomtatás nélkül is bemutatható jegyek) esetében a kedvezmény mértéke 10%. Egyes, csúcsidőn kívül közlekedő vonatokra 100 km feletti utazás esetén 20% kedvezmény jár, ha az utas e-vonatjegyet vásárol.
Mindezen fejlesztések hatására az online jegyvásárlás dinamikusan növekszik. Idén május végéig több mint 1,35 millió vásárlás történt online, ami 79%-kal haladja meg az előző év azonos időszakát. Ezen belül több mint 1,2 millió vásárlásnál az e-vonatjegyet választották, ami az előző évinek több mint a duplája (a növekedés mértéke 120%). 2018-ban a nem díjmentesen utazók már közel 4%-a utazott online vásárolt jeggyel, egy évvel ezelőtt az arány alig több mint 2% volt. A növekedés mértéke közel 70%-os. A növekedés motorja az e-vonatjegy, ugyanis nemcsak azok váltottak erre a jegyvásárlási formára, akik eddig is online vásároltak, hanem olyanok is, akik eddig nem interneten vásárolták meg a vonatjegyüket.
Az e-vonatjegy bevezetése lehetővé tette, hogy a jegyvásárlás a népszerű Vonatinfó alkalmazáson keresztül is elérhető legyen. Az alkalmazásból 10%-os kedvezménnyel vásárolhatók e-vonatjegyek, és itt is érvényes a @ jellel jelölt, csúcsidőn kívüli vonatokra igénybe vehető 20%-os árengedmény. Android operációs rendszeren 2017 novemberétől több mint 1000 felhasználó bétatesztként használhatta a jegyvásárlási funkcióval kibővített alkalmazást. A teszt sikeres lezárása és a jelzett hibák javítása után május végével megkezdődött a mobil jegyvásárlási funkcióval bővített Vonatinfó applikáció fokozatos kiterjesztése. A Google Play áruházon keresztül a Google fokozatosan bővülő számú felhasználó részére kínálja fel a frissítés lehetőségét, ami július közepére ér el az összes androidos felhasználóhoz. A jegyvásárlási funkcióval bővített Vonatinfó várhatóan nyár végén az iOS készülékekre is letölthetővé válik.
Kapcsolódó cikkek
- Már kétszázezernél is többen használják a Vonatinfó applikációt
- Megállíthatatlan a Simple népszerűsége
- Átalakulóban az autópálya matrica vásárlási szokásaink
- Több mint félmillió hívást kezelt tavaly a MÁVDIREKT
- Jó döntés volt a Simple alkalmazás és a SimplePay összekapcsolása
- Az utasoknak nagyon bejött az e-vonatjegy!
- Decemberre ismét nagy újítással készült az OTP Mobil
- Egyre többen használják fizetésre a mobiljukat
- Még több, akár kétszámjegyű kedvezmény decembertől az e-vonatjegyekre
- Stratégiai partnerségre lép a VCC Live és az OTP Mobil
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.