Online is beindult a strandszezon

forrás: Prím Online, 2018. július 13. 08:41

A változékony időjárás ellenére a magyarok töretlen lelkesedéssel készültek az idei strandszezonra: csupán az elmúlt három hónap alatt több mint 37 millió forint értékben vásároltak különböző termékeket az idei nyárra a Vatera felhasználói. Több mint 2700 fürdőruha, illetve strandruházat, közel 1500 napszemüveg, csaknem 700 strandbútor és mintegy 400 medence talált gazdára idén április és június között az online piactéren.

A hőmérséklettel együtt nőtt a forgalom

A hőség beköszöntével bizonyos strandcikkek forgalma csupán egy hónap alatt ugrásszerűen megnőtt az online piactéren: a strandjátékok, vízi játékok esetében több mint kétszeresére, az úszógumik és medencék esetében közel másfélszeresére, míg a fürdőruha, illetve strandruházat kategóriában 35 százalékkal nőtt a tranzakciók száma idén júniusban az előző hónap eladásaihoz viszonyítva.

 

A legtöbb pénzt medencékre és strandbútorokra szánták a vásárlók: átlagosan valamivel több mint 20.000 forintot tranzakciónként. A napszemüvegek és a hűtőtáskák, autóban működtethető hűtőszekrények nagyjából 5000 forintért keltek el, míg a strandjátékok, vízi játékok átlagosan több mint 3500 forintért találtak gazdára ebben az időszakban.

 

A családi medence és a laybag matrac a menő

A hűsítő habokban életkortól függetlenül mindannyian szívesen elidőzünk, akár a saját kertünkben is – legalábbis erre utal, hogy az eladások közel kétharmadát a felnőtt, illetve családi medencék tették ki, szemben a gyermek pancsolókkal.

 

Míg a felfújható matracok között a legnépszerűbbnek a laybag (levegővel tölthető matrac, levegőágy) bizonyult. De az online piactér kínálatában megtalálható flamingó, unikornis, páva, pálcikás jégkrém, fánk, ananász, sültkrumpli, pizzaszelet, perec és még „poop” emoji formájú felfújható matrac is. 

 

A strandoláshoz kapcsolódó termékek forgalmának közel 58 százalékát az új termékek tették ki, az egyes termékkategóriákon belül azonban már komoly eltérések mutatkoztak. Szinte csak újonnan vásároltak például a strandoláshoz napszemüveget, matracot, polifoamot, (88%), nyugágyat, napernyőt, úszógumit, karúszót (87%) vagy épp hűtőtáskát (80%). Ezzel szemben elsősorban használtan szerezték be a gyermek (81%), női és férfi (74%) fürdőruhákat az online piactéren. 

 

 

A nők bikinire, a férfiak napszemüvegre költenek

Az online piactér eladási adataiból az is kiderült, hogy a hölgyek elsősorban fürdőruha vásárlással készülnek a strandszezonra: a fürdőruha eladások 64 százalékáért felelnek. Jó hír az urak számára, hogy többségük ezen belül is a keveset takaró bikiniket részesíti előnyben, az egyberészes modellek aránya átlagosan alig 36%. A méretek tekintetében pedig meglehetősen nagy a szórás: az online piactér fürdőruha kínálatában egyaránt elérhető XXS-es és 8XL-es modell is.

 

Az urak ezzel szemben sokkal kevésbé tartják fontosnak, hogy minden szezonban új „fecskét” szerezzenek be: a fürdőruha eladásokon belül mindössze 6 százalék a férfi strandruházat aránya. Ők inkább a napszemüveget tekintik elsődleges prioritásnak, a nemek szerinti bontásban náluk toronymagasan ez a termékkategória győzött. Emellett szívesen magukra vállalják a családi pancsoláshoz elengedhetetlen medence beszerzését is.

 

Strandolós rekordok

A „legstrandolósabb település” címet a tranzakciószám alapján nem meglepő módon Budapest nyerte el az online piactéren, ahonnan az elmúlt egy év során 3825 adásvétel történt. A vidéki városok között az első helyet Debrecen érdemelte ki 350 tranzakcióval, az ezüstérmet Szeged vitte el (289 tranzakció), és Nyíregyháza is dobogós helyen végzett (265 tranzakció). 

 

„Az elmúlt évek legeredményesebb strandtermékes napja 2015. július 6-án volt a Vaterán, amikor 391 adásvétel történt, összesen 1.247.096 Ft értékben. Ez azt jelenti, hogy 3 perc 40 másodpercenként kötöttek ekkor sikeres tranzakciót ezekben a kategóriákban. Az idei év csúcstartója pedig az eladási ár tekintetében egy merev, acélfalú medence volt, ami még a főszezont megelőzően, április 30-án talált gazdára, nem kevesebb mint 469.000 forintért” – mondta el Szanitter Áron, a Vatera vezetője.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket

A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.

2024. április 19. 20:08

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies. 

2024. április 19. 18:43

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

2024. április 19. 16:59

Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata

Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket. 

2024. április 19. 15:11

Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.

2024. április 19. 13:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09