A tavaszi GDPR antológiát 15.000-en olvasták. Hogyan tovább?
A Hétpecsét Egyesület a Hétpecsétes történetek I-II. és a Hétpecsétes történetek 2.5 – GDPR antológia után nekilátott a Hétpecsétes történetek 2.6-nak.
A korábbi GDPR antológiához hasonlóan ebben az esetben az Egyesület tagjai nem szerzői lesznek a kiadványnak, hanem már elérhető tartalmakat szerkesztenek egy antológiába, azaz válogatva, csoportosítva, kulcsszavazva és egységes formai szerkezetbe foglalják össze. A most kezdődő projekt eredményét a Digitalstand felületén ingyenesen elérhetővé is teszik mindenki számára.
Május óta eltelt idő óta az akkori 9.450.000 találat helyett jelenleg 165.000.000 találatot ad a google a „GDPR”-ra keresve. Ez a nagy szám növekedés nem véletlen, hiszen sokan foglalkoztak az életbe lépett szabályozással, hatalmas mértékű információ halmazt generálva. Májusban elindult egy hullám, ahogy akkor fogalmaztunk, „helyzet volt”, azóta viszont még ha csitult is ez a hullám, rengeteg dolgot sodort el magával. A mostani 2.6-os kiadásban az azóta történt változásokra próbálunk reflektálni. Kiemelt figyelmet fordítunk, hogy az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény („Info törvény”, 2011. évi CXII.) hogyan változott a GDPR hatására, a 07.20.-án új „A nem nyilvános know-how és üzleti információk (üzleti titkok) jogosulatlan megszerzésével, hasznosításával és felfedésével szembeni védelemről” szóló törvény értelmezésére. Az információbiztonsággal foglalkozók körében a GDPR, illetve főleg a szabályok be nem tartásából származó büntetési fenyegetés mértéke sok új gondolatot hozott, így fontosnak tartjuk a 2.6-os verzióban a NAIH állásfoglalását is megvizsgálni.
Az idő rövidsége, s a téma szerteágazó jellege miatt egy újszerű közösségi formát választottak a megvalósításhoz a következő fő mérföldkövekkel:
- a szeptember 26.-ai szakmai fórumon meghirdette a közösségi projektet,
- október 24-ig várják, hogy a kollégák elküldjék, hogy számukra milyen nyilvánosan elérhető helyen találtak számukra értékes információt.
- szintén október 24-ig küldhetnek be javasolt kulcsszavakat és jelentkezhetnek szerkesztőségi munkára a szakemberek,
- a beérkezett ajánlások alapján egy rendezett, csoportosított és kulcsszavakra kigyűjtött antológiát állítunk össze a közösségből erre a feladatra jelentkező önkéntesekkel,
- a „Hétpecsétes történetek 2,6 – a GDPR antológia”-t november 15.-én mutatják be, és ezzel egyidőben nyilvánossá is teszik a Digitalstandon.
Az Egyesület reméli, hogy ezzel is hozzájárul az információs társadalom előnyei mellett jelentkező fenyegetettségek kockázatarányos kezeléséhez.
Kapcsolódó cikkek
- Az új technológiák, a munkaerőpiac és a munkajog...
- Nehezíti a HR-munkát a GDPR
- Csodafegyver az adatkezeléshez?
- Frissült Magyarország adatvédelmi szabályzata
- Fejlett fájlkezeléssel a zsarolóvírusok és a GDPR kihívásai ellen
- A multik kerülhetnek először célkeresztbe a GDPR miatt
- NAV Online Számla Adatközpont (NOSZA)
- Féltett adatait az irodai szerverrel együtt is ellophatják!
- GDPR: büntetni a NAIH fog, de a kis- és középvállalatokat egyelőre csak figyelmezteti
- Vigyázat, GDPR-hez kapcsolódó ingyenes webinarokkal támadnak a kiberbűnözők!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.