Az IFR nyilvánosságra hozta éves robotikai jelentését
A Nemzetközi Robotikai Szövetség (IFR) által minden évben kiadott World Robotics Report tanulmányt idén egy, a kétévente megrendezett Robotikai Csúcstalálkozó keretein belül megtartott sajtótájékoztatón mutatta be a Szövetség Tokióban.
A jelentés egyik legfontosabb konklúziója az, hogy az ipari robotikába való befektetés mértéke egyre csak nő. 2013 és 2017 között a világszerte értékesített ipari robotok száma megduplázódott (114%) és a következő három évre szóló kitekintés (2018-2021) is azt becsüli, hogy átlagosan további 14%-os éves növekedést várhatunk.
„Ahogyan az IFR korábbi jelentéseire is jellemző volt, az idei év eredményei is összhangban vannak a saját tapasztalatainkkal a Universal Robots-nál. Komoly érdeklődést tapasztalunk az automatizációt érintően, valamint egyre több vállalat jön rá – méretétől függetlenül-, hogy mennyi előnyt tudnak jelenteni a robotok a gyártósoron.” – mondja Esben Østergaard, a Universal Robots technológiai vezetője és társalapítója.
A 2018-as jelentésben a Szövetség számos technológiai újításról is beszámol, mint például az ember és gép közti együttműködés koncepciója, valamint a könnyű programozás, amelyek hozzájárulnak a gyártási folyamatok termelékenységének növeléséhez és kiterjesztik a robotalkalmazások felhasználási területeit.
„A robotokkal való automatizálás növeli a minőséget és a munkafolyamatok egységességét. Az együttműködő robotok – ami lényegében az ember és a gép közötti kollaborációt jelenti – különösen érdekfeszítőek, mivel a robotok az emberekkel együtt dolgozhatnak, és nem pedig helyettük. Egyértelmű emelkedést látunk az olyan fogyasztói termékek iránti kereslet terén, amelyek „emberi érintést” igényelnek az egységesen magas minőség mellett.” – mondja Esben Østergaard.
A Universal Robots mindig is az egyszerű programozásban hitt, ami az egyik oka annak, hogy a vállalat mára az együttműködő robotok piacvezetőjévé tudott válni.
„Az, hogy könnyen érthető és programozható kobotokat hozzunk létre, kezdettől fogva a DNS-ünkbe volt írva. Mi az „együttműködő” fogalom alatt a könnyű használhatóságot és egyszerű integrációt értjük. Ez az, ami igazán megkülönböztet minket a versenytársainktól, és nagy büszkeséget jelent,, hogy ezeket a tényezőket az IFR is csúcstechnológiának ismeri el. Nem is érthetnénk jobban egyet.” – folytatja Esben Østergaard.
A jelentés egyre növekvő igényt mutat a robotikai automatizációt érintően, különös tekintettel az autóipar, az elektronika-, és a fémipar területein. Öt ország piaca (Kína, Japán, Dél-Korea, az Egyesült Államok, Németország) felelt a 2017-es értékesítések 73%-ért, ami egybevág a Universal Robots által megállapított kulcspiacokkal.
Jelenleg izgalmas időket él meg az együttműködő robotok piaca, amely a várakozások szerint az ipari automatizáció legjelentősebb piaci mozgatórugójává fog válni az elkövetkező években. Magyarországon az egyik legfontosabb szektor az autóipar. Az elmúlt években megfigyelhető volt, hogy a legtöbb autóipari befektetés a fejlesztéseket célozta meg, különös tekintettel a robotizációra.
További információt az IFR World Robotics Report 2018-ról itt talál.
Kapcsolódó cikkek
- A robot kiegészítők dán éllovasa egyedülálló robotikai céget vásárolt
- Hogyan formálja a munkaerőpiacot a technológiai fejlődés?
- Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód
- Hogy lehet sikeres a jövő munkavállalója?
- A tömeggyártástól a tömeges személyre szabásig
- Megérkezett az első intelligens viselhető robot
- Funside School: 21. századi angol, programozás és robotika már Óbudán is
- Az együttműködő mobil robotok öt alkalmazási módja
- A kobotok megoldást kínálnak az öregedő munkaerő problémájára
- Az ABB és a Kawasaki megalkották a világon az első, kollaboratív robotokhoz kifejlesztett közös interfészt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.