Az MKB Bank alkalmazza elsőként a magyar robottanácsadót
Az MKB Bank egyedülálló digitális tapasztalatait felhasználva, a pénzintézet folyamatosan bővülő digitális szolgáltatásainak egyik elemeként, az MKB Private Banking a magyar bankszektorban elsőként alkalmaz robottanácsadót.
A bevezetésre kerülő megoldás három fő területen – szofisztikált eszközallokáció, modellkonformitás monitoring, villámgyors termékinformáció – garantál jelentős előrelépést. Az új rendszernek köszönhetően az MKB Private Banking a jövőben még gyorsabban tud az MKB Bank befektetési portfoliójában található nagyszámú eszközről naprakész, könnyen átlátható információkat biztosítani, és ennek köszönhetően a tanácsadók – az aktuális befektetési irányelvekkel összhangban – teljes mértékben egyedi portfólió kiajánlásokat biztosíthatnak az ügyfeleknek.
A fejlesztés az MKB Private Banking számára jelentős költséghatékonyság-növekedést, még hatékonyabb ügyfél-akvizíciót, illetve ügyfél-megtartást; az MKB Private Banking ügyfelei számára az eddigieknél is proaktívabb kiszolgálást és még jobb teljesítményű befektetéseket biztosíthat.
Hasonló megoldások gyakoriak a fejlett pénzügyi piacokon, így például a vezető német Robo-Advisor, a 2014-ben alapított Scalable Capital a spanyol Santander Openbanking részére fejlesztett digitális vagyonkezelési szoftvert, az USA-ban a SigFig nevű digitális vagyonkezelést fejlesztő cég a Wells Fargo hasonló rendszerének motorját szolgáltatja.
A Blueopes Zrt. – melynek fő befektetője az MKB Fintechlab – pénzintézetek, alapkezelők és befektetési szolgáltatók részére fejleszt digitális vagyonkezelési platformot. 2017-ben elnyerte a Central European Startup Awards „Legjobb Magyar Fintech” díját, 2018-ban a 73 millió ügyféllel rendelkező BBVA globális bankcsoport „Legjobb Fintech a Fenntartható Pénzügyekért” díját.
Dr. Balog Ádám, az MKB Bank vezérigazgatója: „Az MKB Private Banking a hazai privát banki piac meghatározó, egyik legnagyobb állománnyal és ügyfélkörrel bíró szereplője. Szolgáltatásunk meghatározó eleme a személyes tanácsadás, az ügyfeleink és a tanácsadóink közötti hosszú távú, rendszeres, közvetlen emberi kapcsolat. Hiszünk abban, hogy a private banking szolgáltatás és a befektetési tanácsadás – a digitalizáció előrehaladása mellett – a jövőben is erősen személyekhez kötődő tevékenység marad. A Blueopes Zrt.-vel együttműködve olyan „Döntéstámogató és Eszközallokációs” rendszert fejlesztettünk ki, melynek fő célja, hogy hatékonyan támogassa private banking tanácsadóink munkáját az ügyfélportfoliók összeállítása során. A modellt „hibrid tanácsadói modellnek”, hívjuk, hiszen sikerrel ötvözi a személyes kiszolgálás és a korszerű digitális technológiák előnyeit.”
Kapcsolódó cikkek
- Az MKB Bank az Európai Kiberbiztonsági Hónap kapcsán is a kibercsalásokra figyelmeztet
- Gyárlátogatás Oxfordban a BMW Mini üzemben
- Könnyebb tanulás, nehezebb puskázás a digitális tanteremben
- Erősödő fogyasztóvédelem a digitális piacokon
- MiR200 növeli a biztonságot, a minőséget és a versenyképességet a Metro Plastics-nél
- Az év középiskolai tanári csapata a digitalizációért
- Az államnak követnie kell a digitális közösségi terek által nyújtott lehetőségeket
- Állások alakulása a pénzügyi szektorban a digitalizáció hatására
- A robot kiegészítők dán éllovasa egyedülálló robotikai céget vásárolt
- A vállalati IT szervezetek nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.