A Fujitsu megszünteti a jelszóhasználat kihívásait
A Fujitsu frissen bemutatott új megoldásával a munkavállalóknak többé nem kell több egyedi jelszót kezelniük a helyben üzemeltetett és felhőszolgáltatások eléréséhez, ami komoly kihívást old meg az informatikai vezetők számára. A már jelenleg is rendelhető megoldás részeként a Fujitsu az SSH.COM* „PrivX Cloud Access Gateway” átjáróját integrálta azonosítást és hitelesítést támogató Identity-as-a-Service (IDaaS) szolgáltatásába.
A munkavállalóknak egyre több belépési azonosítót kell napi szinten kezelniük a felhőalapú és helyben telepített rendszerek eléréséhez, amit tovább bonyolít, hogy ehhez komplex, egyedi és rendszeresen frissített jelszavakra van szükségük. A Fujitsu új megoldása megszünteti az ezzel járó fejfájást: az SSH.COM PrivX átjárójával lehetővé teszi többféle belépési adat egyszerű, biztonságos kezelését.
A Fujitsu IDaaS szolgáltatásába szorosan integrált PrivX olyan „kulcsmentes”, igény szerinti megoldás, amellyel a szervezetek egységes módon biztosíthatják a hozzáférést. Így többé nem kell attól tartani, hogy a munkavállalók elvesztik vagy elfelejtik jelszavaikat. A felhőalapú megoldás a szándékos és véletlen belső fenyegetések miatti biztonsági incidensek problémáját is megoldja azzal, hogy megszünteti a kezeletlen kulcsok és a jelszavak használatát a felhőalapú és szerverkörnyezetben.
A Fujitsu ügyfelei így a korábbinál jóval rugalmasabban valósíthatják meg a személyazonosság- és hozzáféréskezelést. A jól skálázható, biztonságos megoldás dinamikus, szerepkör-alapú, igény szerinti SSH-kulcsokat kezel, és megszünteti a jelszórotáció és a jelszótárak használatát. Az elvesztett vagy elfejlett bejelentkezési azonosítók megkeresésére, illetve újrabeállításukra pazarolt idő csökkentésével a vállalatok jelentős költséget takaríthatnak meg.
Megoldás a kritikus erőforrások biztonságos, szerepkör-alapú, igény szerint hozzáféréséhez
A Fujitsu és az SSH.COM megoldásával a cégen belüli és kiszervezett szoftverfejlesztők, azon belül a DevOps csapatok új, biztonságosabb szemléletet valósíthatnak meg az üzleti rendszerek privilegizált hozzáférésének kezelése terén. A privilegizált felhasználók biztonságos, szerepkör-alapú, igény szerinti hozzáférést kapnak a kritikus fejlesztési és éles erőforrásokhoz, ami javítja a biztonságot és mérsékli az adminisztrációs munkaigényt.
A Fujitsu IDaaS átfogó hozzáférés-szabályozó megoldást kínál a hibrid IT-környezetekhez. Támogatja a skálázhatóságot, a gyors bevezetést és lerövidíti a piacra kerülés átfutási idejét. Kényelmes hozzáférést nyújt a hibrid IT-környezetek erőforrásaihoz, gondoskodik az azonosítók és a bejelentkezési adatok biztonságáról. Az IDaaS átfogó önkiszolgáló folyamatokat biztosít, és több hitelesítési protokollt támogat, köztük a biometrikus azonosítást is. A felhasználók azonosítóinak feldolgozása és jogosultságainak kezelése nyílt, szabványos felületeken keresztül, integrált módon valósul meg a különböző címtárak, rendszerek, felhőszolgáltatások és alkalmazások esetében.
„Az elvesztett kulcsok és rendszeradminisztrátori bejelentkezési adatok könnyű préda a támadók számára. A bevált gyakorlat szerint az a legjobb, ha a szervezet végleg megszabadul a kezeletlen kulcsoktól és a jelszavaktól – hiszen ami nincs, azt nem lehet elveszteni és el sem lophatják. A PrivX kulcsmentes, igény szerinti szemlélete tökéletesen kiegészíti a Fujitsu IDaaS megoldását. Kliens nélküli működéssel, észszerűsített munkafolyamatokkal, és többfelhős automatikus eszközfelderítéssel egészíti ki a Fujitsu IDaaS képességeit, és egyszerre teszi lehetővé a CIO-k számára a kulcskezelés egyszerűsítését és megerősítését” – mutatott rá Petri Heinälä, a Fujitsu biztonsági megoldások fejlesztéséért felelős EMEIA-régióbeli vezetője.
„A partnerkapcsolat minden érintett fél számára előnyös, különös tekintettel ügyfeleinkre. A Fujitsu piacvezető IDaaS szolgáltatását a PrivX képességeivel kiegészítve egységes eszközkészletet bocsátunk rendelkezésre a rendszerek, alkalmazások, adatok és erőforrások hozzáférésének biztosítására és kezelésére. A Fujitsuval átfogóbbá tudjuk tenni megoldásunkat, és elősegítjük ügyfeleink biztonságosabb és gyorsabb működését” – nyilatkozta Kaisa Olkkonen, az SSH.COM vezérigazgatója.
Ár és piaci bevezetés
A Fujitsu PrivX átjárót tartalmazó Identity-as-a-Service megoldása már jelenleg is elérhető az EMEIA-régióban közvetlenül a Fujitsutól – országtól és konfigurációtól függő áron.
____________
* Az SSH.COM a digitális folyamataik szempontjából kulcsfontosságú elemek – a kritikus adatok, alkalmazások és szolgáltatások – hozzáférése, védelme és szabályozása terén nyújt segítséget a szervezeteknek. Több mint 3000 ügyfelet szolgál ki világszerte, köztük a Fortune 500-as listáján szereplő vállalatok 40%-át, a világ legnagyobb pénzintézeteit és a különböző vertikumok legnagyobb szervezeteit. Részvényeit (SSH1V) a NASDAQ Helsinki tőzsdén jegyzik. További információ: www.ssh.com.
Kapcsolódó cikkek
- NFLEX konvergens infrastruktúra a Fujitsutól és a NetApptől SAP-környezetekhez
- Az YK2-höz hasonló krízishelyzetet is okozhat a nyári-téli időszámítás eltörlése?
- A Fujitsu a „Vezetők” szegmensében az IDC MarketScape jelentése szerint
- A Fujitsu 60 millió eurós szerződést írt alá a Lowellel
- A Fujitsu új felmérése szerint az IoT-projektek három éven belül megtérülnek
- Négymilliárdos informatikai fejlesztés a MÁV-csoportnál
- A vállalati IT szervezetek nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra
- Másfélszer többet kereshet, aki 4 hónap tanulás után programozóként helyezkedik el
- NJSZT50 - Kiállítás a Neumann Társaság első fél évszázadáról
- Több száz millió emberért versenyeznek az IT-guruk
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.