Szélturbinában működő adatközpont közel nulla kibocsátással
A Fujitsu szerver- és tárolótechnológiájával működik a világ egyik első, közel nulla kibocsátású adatközpontja egy németországi szélturbinában. A WestfalenWIND IT német áramszolgáltató WindCORES kezdeményezése keretében létrejött új hosztingmegoldással a Fujitsu SELECT partnere, a Green IT - Das Systemhaus rendkívül fenntartható és költséghatékony felhőszolgáltatásokat nyújthat ügyfeleinek.
A WestfalenWIND IT által kidolgozott WindCORES közel nulla kibocsátású, 3. szintű adatközpont* a németországi Paderbornban működik. Hozzájárul annak a német tervnek a megvalósításhoz, melynek értelmében az egész ország környezetkímélő, fenntartható energiaellátásra kíván átállni, miközben a felhőszolgáltatások iránti növekvő igényt is kielégíti. A szélturbinában működő adatközpont koncepciója képes ellensúlyozni a vállalatok digitális átalakítása miatt megnövekedő CO2-kibocsátást.
A Fujitsu adatközpontban használt energiahatékony Fujitsu PRIMERGY szerverei és ETERNUS tárolórendszerei fontos szerepet játszanak az energiafogyasztás csökkentésében. Továbbfejlesztett energiagazdálkodási funkcióik minimumra szorítják a teljes áramfelvételt, emellett nagy hatékonyságú komponensekkel, pl. egyenáram-váltakozóáram átalakítókkal és a legújabb generációs hűtési technológiával dolgoznak. A kis energiaigény és a szélturbina által termelt olcsó áram együtt számottevő megtakarítást jelent az ügyfelek számára. Így a Fujitsu partnere versenyképes áron kínálhatja felhőalapú szolgáltatásait, ráadásul környezetkímélő módon és közel nulla CO2-kibocsátással működhet.
„A vállalatok egyre inkább elvárják szállítóiktól, hogy mind a kínált szolgáltatások jellege, mind pedig szállításuk módja terén legyenek innovatívak. A Fujitsuval közösen kidolgozott és a környezetbarát WindCORES adatközpontból nyújtott virtualizált szolgáltatásokra épülő megoldással a Green IT saját környezettudatos elveihez hűen tud választási lehetőséget és költséghatékony megoldásokat kínálni ügyfeleinek. A vállalat így az új ‘zöld felhő’ kialakításán munkálkodó szolgáltatóknak is példát mutat” – nyilatkozta Dave Hazard, a Fujitsu EMEIA-régióbeli viszonteladói és közvetlen értékesítésért felelős alelnöke.
„Fenntartható, energiahatékony és gazdaságos IT-megoldásokkal szeretnénk ellátni ügyfeleinket. Sajnos az adatközpontok többsége jelentős mennyiségű fosszilis forrásból származó vagy atomenergiát használ, és dízel üzemanyagú generátorokkal hidalja át az áramszüneteket. A WestfalenWIND IT által kínált WindCORES megoldás kézenfekvő választás számunkra a szinte teljesen karbonsemleges szolgáltatások bevezetéséhez. A Fujitsu energiahatékony hardvereinek és dedikált támogatásának köszönhetően a szolgáltatások árát is rendkívül versenyképesen tudjuk megszabni” – mutatott rá Christian Hoffmeister, a Green IT informatikai vezérigazgató-helyettese.
„A szélturbinák tornyaiban általában bőséges hely áll rendelkezésre az IT és infrastruktúra-berendezések számára, ami lehetőséget biztosít a jövő elosztott, kis kibocsátású adatközpontjainak kiépítésére. A WindCORES segítségével a Green IT-hez hasonló szállítók új, differenciált felhőszolgáltatás-portfóliót kínálhatnak ügyfeleiknek, az ügyfelek pedig ráadásként az alacsony energiaköltség, a fenntarthatóság és a kisebb széndioxid-kibocsátás előnyeit is élvezhetik” – tette hozzá dr. Gunar Schomaker, a WestfalenWIND IT Csoport társalapítója.
A kezdeményezés összhangban áll az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival
A Fujitsu által a WindCORES projekthez nyújtott támogatás összhangban áll az ENSZ mindenki számára jobb és fenntarthatóbb jövő megteremtését szolgáló fenntartható fejlődési céljaival (SDG). Ezek a célok a klímaváltozással és a környezet pusztulásával kapcsolatos globális kihívásokkal kapcsolatosak. A kilencedik cél például a fenntartható iparosítást – „hibatűrő infrastruktúra kiépítését, befogadó és fenntartható iparosítást és az innováció előmozdítását” – szolgálja.
______________
* 3. szintű adatközpontként a projekt megbízhatósága 99,98%. Eddig az adatközpont által elfogyasztott energia 92%-a közvetlenül a szélturbinából származott. Az adatközpont két független áramszolgáltatóhoz is csatlakozik az N+1 redundancia érdekében, és azokban az időszakokban is zavartalanul működik, amikor nem elég erős a szél az energiatermeléshez.
A Fujitsu és a környezet: A Fujitsu célja, hogy 2050-ig nullára csökkentse a Fujitsu Csoport CO2-kibocsátását. Ezenkívül a Fujitsu klímavédelmi és energiagazdálkodási jövőképe is foglalkozik a karbonmentes társadalom megteremtésével, valamint azzal, milyen válasz adható az infokommunikációs technológia segítségével a klímaváltozás kihívásaira. E jövőképe részeként a Fujitsu környezetvédelmi akcióterveket dolgoz ki az alábbi célok megvalósítására: a termékek környezeti teljesítményének javítása életciklusuk minden szakaszában, a fenntartható fejlődés előremozdítása és a biodiverzitás megőrzése IKT-szolgáltatásokkal, valamint a Fujitsu saját üvegházgáz-kibocsátásának és környezetterhelésének mérséklése az értéklánc egészében.
Kapcsolódó cikkek
- A legújabb PRIMEFLEX a kulcs a jövőbiztos IT-infrastruktúra gyors bevezetéséhez
- A Fujitsu KKV-knak ajánlja története legnagyobb teljesítményű PRIMERGY szervereit
- A Fujitsu PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack megoldása megkönnyíti a felhő bevezetését
- A Fujitsu az idei Fórumon bemutatja, mire képes a „co-creation”
- Petabájt-nagyságrendű adattárolás a Fujitsutól
- „Champion” besorolást kapott a Fujitsu
- A Fujitsu megszünteti a jelszóhasználat kihívásait
- SUSE Enterprise Storage: ha elfogyna a tárhely
- NFLEX konvergens infrastruktúra a Fujitsutól és a NetApptől SAP-környezetekhez
- A Fujitsu a „Vezetők” szegmensében az IDC MarketScape jelentése szerint
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.