Automatizációval csökkenhet a munkaerőhiány a könyvelőszakmában
Magyarország vezető BPO (business process outsouring) vállalata, a Process Solutions évek óta dolgozik azon, hogy a könyvelő szakma jövőjét, az automatizációt segítségül hívva könnyebbé és zökkenőmentesebbé tegye a munkát.
A könyvelő szakma a digitalizáció és az automatizált munkavégzés kapcsán a különböző ágazatok közül szinte elsők között került fókuszba az elmúlt évek során, hiszen ezen a területen több olyan elkerülhetetlen adminisztratív munkafolyamattal találkozhatunk, amelyek jelentős energiát és időt vesznek igénybe. A PS szerint erre a jelenségre a könyvelőknek nem fenyegetésként, hanem innovatív potenciálként érdemes tekinteni.
A vállalat szakemberei nagyszerű lehetőséget látnak a számviteli automatizációban, hiszen az ez által használatba kerülő digitális rendszerek képesek arra, hogy erőforrásokat szabadítsanak fel és a munkatársak magasabb szintű, nagyobb értéket teremtő folyamatokat lássanak el. A hatékonyabb munkavégzés biztosítása mellett kiküszöbölik az emberi hibákat és mulasztásokat, valamint költségeket takarítanak meg az érintett cégeknek, miközben a döntéshozatal és értékítélet feladatkörét továbbra is a dolgozók szakértelmére bízzák. Például az asszisztensi pozícióban dolgozó könyvelők, bérszámfejtők számára jelentős könnyebbséget jelenthetne az, ha a munkaidejük közel felét képező monoton feladatok helyett alkalmuk nyílna arra, hogy komplexebb és intenzívebb számviteli projektekben vegyenek részt, gyorsabban elsajátítva így a szakismeretet.
A PS a téma kapcsán kiemeli azt is, hogy az automatizáció a munkafolyamatok eredményesebbé alakítása mellett a könyvelői szakmát érintő súlyos munkaerőhiány csökkentésére is megoldás lehet. A munkavállalók, illetve az egyetem után állást kereső fiatalok lojalitását, motiváltságát többek között a rájuk kiszabott feladatkör, illetve a szakmai fejlődés lehetősége határozhatja meg, amelyet jelentősen befolyásolhatnak az automatizált rendszerek. Az a vállalat, amelyben a dolgozók a modern fejlesztések felhasználásával végzik el munkájukat, új szakmai lehetőségeket tud nyitni azzal, hogy adatfeldolgozói feladatok helyett a könyvelői szakma mélyebb rétegeibe, vagyis az egyedi eljárások vizsgálatába, a könyvelői tanácsadásba is bevonja a pályakezdőket, valamint egy új típusú munkaerőcsoportot, a gazdaságinformatikusokat, vagy a technológiai affinitású könyvelőket is képes megszólítani. Így nem csupán izgalmas feladatokat kapnak az ambiciózus könyvelők és bérszámfejtők, hanem garantált számukra az esély egy olyan karrierút végigjárására, amely során kihívásokat, és értékes tapasztalatokat szerezhetnek.
A Process Solutions esetében egy éve tart az olyan automatizációs folyamatok tervezése és bevezetésének előkészítése, amelyek a gyakorlatban is megvalósíthatják a vállalat számára megfelelő struktúrát. Egy könyveléssel és bérszámfejtéssel foglalkozó vállalat számára az ideális automata rendszer nem csupán a beérkezett adatok bevitelében és feldolgozásában, hanem a könyvelés elvégzésében is széleskörű segítséget nyújtana. Reményeik szerint a vállalaton belül megalkotott egyedi fejlesztések és kidolgozások, valamint a piacról beszerzett részletek segítségével 1-2 éven belül élesben is alkalmazhatják az általuk betanított, automatizált rendszert.
„ A PS-nél elsődleges céljaink között szerepel az, hogy aktívan alkalmazzuk az automatizáció legújabb módszereit, amelyek nem csupán megkönnyítik, hanem sokkal eredményesebbé és koordináltabbá teszik majd vállalati működésünket. Bízunk abban, hogy azok az eljárások, amelyeket rövid időn belül beépítünk dolgozóink életébe, jelentős előrehaladást és versenyképességet biztosítanak majd számunkra.” - mondta el Sahó Dániel, a Process Solutions Senior managere.
Kapcsolódó cikkek
- Ezt kell tudnunk, ha nem akarjuk, hogy minket is leváltson egy robot
- Tizedannyiba kerül az önkiszolgáló call center, mint a hagyományos
- Hogyan formálja a munkaerőpiacot a technológiai fejlődés?
- Magyar mérnökök alkotják a jövő okoskamionjait!
- Az együttműködő mobil robotok öt alkalmazási módja
- A kobotok megoldást kínálnak az öregedő munkaerő problémájára
- Technológiai cégek írják át az ingatlanpiac szabályait
- Automatizálás és vállalati hatékonyságnövelés – BPO a gyakorlatban
- Húszezer évnyi fejlődést hozhat a mesterséges intelligencia a következő száz évben
- Átalakulóban a könyvelőszakma
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.