3,5 milliárd forint támogatást nyert a HungaroControl
Történetének legnagyobb uniós támogatását nyerte el a HungaroControl – 3,5 milliárd forintból valósulhatnak meg újabb fejlesztések.
Európai szinten is komoly figyelem és elismerés övezi a társaság innovációs tevékenységét, az elmúlt hónapokban négy projektünk részesült fejlesztési forrásban, közülük a legjelentősebb a toronyirányítási rendszerek megújítási (mirTWR) programja.
A mirTWR program megvalósítására elnyert mintegy 3 milliárd forint által a következő években biztosítható a repülőtéri légiforgalmi irányításhoz szükséges technológiai infrastruktúra magas színvonalú továbbfejlesztése.
A vállalat világszínvonalú távoli toronyirányítás (Remote Tower) megoldását továbbgondolva hamarosan szimulációs környezetben tesztelheti Budapest, a Debrecen Airport és a pápai katonai repülőtér forgalmának egyetlen távoli helyszínről történő irányítását. A fejlesztés iránt a nemzetközi szakma is érdeklődik: a szingapúri Changi Repülőtér a budapestihez hasonló távoli toronyirányító központ prototípusát teszteli, a beruházásban a HungaroControl is részt vesz.
Ugyancsak jelentős forrásban részesült a cég szakembereinek közreműködésével megalkotott MATIAS irányítói rendszer szoftverfejlesztése. További két projektben pedig nemzetközi konzorciumok tagjaként vehetünk részt.
A 3,5 milliárd forint értékű támogatásból olyan fejlesztések valósulnak meg, amelyek tovább erősítik a repülésbiztonságot és segítik a légiforgalmi irányítás hatékonyságát.
Kapcsolódó cikkek
- Karácsonyi lézerfények csak felelősséggel
- A repüléstörténet mérföldkövei
- Forradalmasítja a repülőtéri utasforgalmat az Emirates
- Újfajta wifi-kapcsolódási lehetőségeket vezet be az Air France
- Négymilliárd forintos informatikai fejlesztéssel folytatódik a MÁV-csoport megújulása
- Drónkövető technológiát tesztel a Vodafone
- Egyénre szabottabb repülési élmény és megnövelt utaskényelem
- Szárnyal a magyar Flight Refund
- Egyre több repülőgépen elérhető az internet
- Foglalja le jegyét üzenetben egy chatbotnál, a KLM Messengeren keresztül!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.