Az LG és a Microsoft közösen forradalmasítja az autóipart
Együttműködésre lép az LG Electronics (LG) és a Microsoft: a két cég szándéknyilatkozatot írt alá az LG önvezetőautó- és infotainment-rendszereinek fejlesztésére.
A partnerség értelmében az LG felgyorsítja meglévő digitális platformjának átalakítását az autóipar számára a Microsoft Azure felhő- és mesterségesintelligencia-technológiáinak, valamint az LG fejlesztés alatt álló „önvezető” szoftverének segítségével. Az önvezető járművek kulcsfontosságú növekedési területet jelentenek a cég számára.
Az LG a Microsoft mesterséges intelligencia terén szerzett tudását adaptálja saját járművezetést támogató rendszereibe (Advanced Driver Assistance Systems, ADAS), a sofőr állapotát ellenőrző kameráiba (Driver-Status Monitoring, DSM) és többcélú frontkamera-rendszereibe, valamint infotainment rendszereibe beépíti a Microsoft virtuális asszisztensekhez készült megoldásgyorsítóját (Virtual Assistant Solution Accelerator). Az Azure Data Box szolgáltatás révén az út közben rögzített adatok automatikusan feltölthetők a felhőbe, az így létrehozott könyvtár pedig segít az önvezető szoftvert még okosabbá tenni.
Az LG tervei között szerepel továbbá, hogy a legmodernebb technológiai megoldások alkalmazásával új, innovatív digitális fejlesztő- és tesztelőközpontokat hoz létre. A Microsoft Azure által támogatott nagyteljesítményű számítástechnika (HPC) és grafikus feldolgozóegység (GPU) nagymértékben lecsökkenti az LG önvezető szoftvere számára szükséges tanulásra és fejlődésre fordítandó időt. A városi utak és közlekedési minták megismerése, ami általában több mint egy napot venne igénybe, az Azure segítségével percek alatt meglehet.
Az Azure segíthet a sofőrök által előidézett változatos közlekedési szituációk felismerésében, vagy akár a gyalogosok és tárgyak közötti különbségtételben. Az Azure által támogatott szoftver ADAS-rendszerbe való beágyazásával a DSM és a többcélú frontkamera teljesítménye is jelentősen megnő.
Amellett, hogy az Azure segíti az önvezető szoftvert a tanulásban, az AI-szolgáltatások számára egy hangvezérelt, virtuális asszisztensekhez készült megoldásgyorsítót is biztosít. Az Azure támogatásával az LG autós infotainment rendszerével a sofőrök többek között gyorsan és könnyen ellenőrizhetik a közlekedési körülményeket az utakon, kereshetnek közeli éttermeket, vagy elindíthatják kedvenc számaikat.
„Várakozásaink szerint a Microsoft fejlett felhőalapú infrastruktúrája és az LG gyorsan növekvő járműalkatrész-üzletága közösen a teljes önvezető autóipar fejlődését felgyorsítja majd” — mondta el Kim Jin-yong, az LG járműalkatrész-üzletágának elnöke. „Biztosak vagyunk benne, hogy a Microsoft és LG technológiák együttesen új viszonyítási alapot jelentenek majd az önvezető autók mesterséges intelligenciája terén.”
„Az LG és a Microsoft együtt formálja a közlekedés jövőjét” — nyilatkozta Sanjay Ravi, a Microsoft autóipari üzletágának ügyvezetője. „Közös munkánk révén az autógyártók termékei különleges, egyedi közlekedési élményt nyújthatnak majd, eddig ismeretlen szolgáltatások és bevételi források jöhetnek létre, végül pedig biztonságosabb, intelligensebb és fenntarthatóbb járművek kerülhetnek ki a gyárakból.”
Kapcsolódó cikkek
- „Mesterséges intelligencia egy még jobb életért”
- Az LG XBOOM hangszórói új szintre emelik a zenehallgatás élményét
- Az LG feltekerhető tévéje 65 hüvelykes méretben érkezik
- Az LG ultrarövid vetítési távolságú lézerprojektort visz a CES-re
- Az LG 2019-es hangprojektorai új csúcsot jelentenek a házimozi hangrendszerek között
- Az LG CLOi robotok egyre közelebb járnak a kereskedelmi fogalmazáshoz
- A holnap konyhája mutatkozik be a CES-en
- Gyakornoki programban készülnek fel a jövő pedagógusai
- Az LG a legújabb Ultra monitorait is bemutatja a 2019-es CES-en
- A Fujitsu PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack megoldása megkönnyíti a felhő bevezetését
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.