Innovációs elitklubhoz csatlakozott a Tungsram
Európa legnagyobb, kilenc országban kettőszáznál is több tagot tömörítő innovációs elitklubjához csatlakozott a Tungsram. Az évente több mint 100 millió eurós költségvetésből gazdálkodó EIT Digital egyetemek, kutatóközpontok, vállalatok együttműködése révén keresi azokat a technológiai fejlesztéseket, amelyek sikerre vihetők a világpiacon.
Együttműködési megállapodást írt alá január elején Jörg Bauer, a Tungsram csoport elnök-vezérigazgatója az EIT Digitallal, a digitális transzformáció vezető uniós szervezetével. Ezzel a nagy múltú vállalat egy olyan európai innovációs ökoszisztémához csatlakozott, amely jelenleg 200-nál is több tagot számlál, köztük multinacionális társaságokat, középvállalatokat, egyetemeket és kutatóintézeteket.
Az EIT Digital az Európai Parlament által létrehozott Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) szerződött partnere, és közel egy évtizede működik együtt partnereivel sikeres üzleti termékek és szolgáltatások létrehozása érdekében technológiai fejlesztések révén. A budapesti leányvállalat felel a közép-kelet-európai régióban zajló digitális átalakulás elősegítéséért. A szervezet éves költségvetése meghaladja a 100 millió eurót, azaz több, mint 32 milliárd forint. Az európai partnerhálózatban a digitális fejlesztésekben érdekelt gyakorlatilag valamennyi jelentős szereplő megtalálható, a magyarországi képviseletet pedig olyan, az innovációban élen járó vállalatok erősítik, mint az Ericsson, a Magyar Telekom, a Nokia vagy az OTP Bank. A hazai felsőoktatási intézmények közül az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE), a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME), a kutatóintézetek közül a MTA-SZTAKI csatlakozott eddig az EIT Digitalhoz.
Egyedülálló európai innovációs ökoszisztéma
„Nagy örömmel üdvözöljük partnereink között a Tungsramot, amely Magyarországon a legnagyobb innovációs hagyományokkal rendelkező cégek közé tartozik. Csatlakozásuk kiválóan illeszkedik bővülési stratégiánkba, amelynek nyomán a magyarországi képviseletnél 2018-ban 11-ről 17-re nőtt a tagok száma. Célunk, hogy az innovációs tér minél több hazai és régiós szereplője kövesse a Tungsram példáját, amely a belépéssel egy egyedülálló európai ökoszisztéma előnyeit élvezheti” – emelte ki Gulyás László, az EIT Digital Hungary igazgatója.
A szervezet két modell szerint támogat fejlesztési projekteket: amikor az üzleti igényeket kötik össze a partnerhálózaton belül elérhető tudáskapacitással, a finanszírozás feltétele, hogy az új termék vagy szolgáltatás egy éven belül piacra kerüljön. Ennek értékesítéséből térül meg ugyanis az EIT Digital befektetése. A másik módszer esetén olyan független szereplők által kezdeményezett megoldásokat karolnak fel a növekedési fázisú startupok, azaz scaleupok körében, amelyek évente legalább egymillió euró forgalmat produkálnak, ám a további növekedéshez szükségük van az EIT Digital közreműködésére.
Új fórum a fiatal tehetségek felfedezésére
“A Tungsram 2018 áprilisában magyarországi központú, innovatív, globális márkaként tért vissza a piacra, és hagyományaihoz hűen a negyedik ipari forradalom kihívásaira is a tudásalapú kutatás-fejlesztést, a tehetségmenedzsmentet folyamatosan szem előtt tartva ad válaszokat. Szakembereink a kezdetektől egészen a mai napig tudatosan törekedtek arra, hogy saját területükön olyan új megoldásokkal rukkoljanak elő, amelyek stabil helyet biztosítanak a Tungsram számára a világ élvonalában. Most egy startup rugalmasságával és lelkesedésével vágunk bele az adatiparban, a mesterséges intelligenciában vagy a mobil kommunikáció fejlődésében rejlő lehetőségek kihasználásába. Az EIT Digital olyan fórumot teremt számunkra, ahol felfigyelhetünk új partnerekre, fiatal tehetségekre, és a közös projektek segítségével új ipari megoldásokat, jó gyakorlatokat dolgozhatunk ki. Teljes erővel vetjük bele magunkat a közös munkába, hiszen a jövő piaci sikereinek alapja az innováció, az oktatás és a tehetségek ösztönzése” - mondta Jörg Bauer, a Tungsram csoport elnök-vezérigazgatója.
A Tungsram az elmúlt időszakban számos olyan kezdeményezés élére állt, amely bizonyítja ezt az elkötelezettséget. Az Open Innovation Center például a jövőbe mutató technológiákhoz nyújt gyors hozzáférést a csoport széles világítástechnikai portfólióját valamilyen módon kiegészíteni képes partnereik számára. A kiválasztott cégek nem csak a Tungsram tudásbázisát, infrastruktúráját és kapacitásait, hanem a felvevőpiacai nyújtotta lehetőségeket is használhatják. A vállalat égisze alatt működő középiskolai karrierprogram, a Future Talents (Jövő Tehetségei) pedig idén már 5 középiskolában, több mint 90 diák részvételével kezdődött el. Az egyéves kurzus révén a diákok nem csupán az Europro B2 üzleti angol nyelvvizsga megszerzéséhez kapnak hathatós segítséget, hanem a gyárak és az üzleti élet működésével is megismerkedhetnek.
Kapcsolódó cikkek
- Tranformers: digitális átállás profi segítséggel
- Felpörgeti a családi vállalkozásokat a digitalizáció
- Globális együttműködés kezdődik a Mobile Industrial Robots és a Faurecia közt
- Hazánk jövőbeni teljesítményében segíthet a digitalizáció
- Stratégiai együttműködésre lép az LG és a Landing AI
- Az LG és a Microsoft közösen forradalmasítja az autóipart
- Öt trend, amely a digitális ügyfélélményt formálja
- A magyar kamaszok fele aggódik digitális lábnyoma miatt
- Együttműködik a Sony és a Vodafone
- A Z generáció nem robotokból áll
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.