Online vásárlási szokásaink
Vajon mennyi időt szánunk egyes termékek megvásárlására? Ebben a cikkben a ShopAlike csapata megvizsgálta, hogy mennyi ideig tartott az európai vevőknek bizonyos termékek online vásárlása 2018-ban. Vajon ki a leggyorsabb döntéshozó az online piacon és melyek azok a termékek, amelyeket alaposan megfontolunk vásárlás előtt? Vajon mennyire különböznek az európai nemzetek egymástól?
Ez a kutatás láthatóan bemutatja az európai vásárlók online szokásait. A legjobbat szeretnénk a gyerekeink számára, ezért több időt is fordítunk a nekik szánt termékekre. A babakocsik és az autós gyerekülések azok a termékek, melyeknél a vevő nagyobb kutatást készít vásárlás előtt. Ez még akkor is érvényes, hogyha csak egy gyerek overálról vagy esőruházatról beszélünk. Azonban, ha magunknak vásárolunk bármilyen ruházatot a vásárlási döntés sokkal hamarabb megtörténik. Csak egy órára van szükségünk ahhoz, hogy kinti öltözetet pl. kabátot vásároljunk, míg a tökéletes ruha megtalálása akár 7 napot is igénybe vehet.
Országok összehasonlítása
A 13 ország közül Magyarország az olaszok után 6. helyen végzett a leggyorsabb online vásárlók listáján. Országunk maga mögé utasítja a németeket, franciákat, dánokat és svédeket. Ezáltal elmondhatjuk, hogy az európai nemzetek között az online vásárlási listán az élmezőnyben végeztünk, hiszen átlagosan 5 nap 1 óra és 53 percig tart egy adott termék megvásárlása. Ez a szám valljuk be teljesen reális, hiszen látszik, hogy a magyar vevők átgondolva, kutatás után hoznak online vásárlási döntéseket.
Országos adatok
Országunkat tekintve az alábbi termékeket vásároljuk meg online a leggyorsabban és a leglassabban.
A kutatás alapján elmondható, hogy a magyarok leggyorsabban test- és szépségápolási készülékeket vásárolnak, míg meglepően egy kabátot vagy táskát akár 8-9 napig is nézegetnek. A leggyorsabb termékek között találhatóak még a plüss állatok, irodai cikkek, kozmetikumok, képkeretek és labdajátékok. A lista alján végzett a legtöbb ruházati cikk, napszemüvegek és nappali bútorok, mely azt mutatja, hogy igenis nagyon megfontoljuk, milyen ruházati termékekre költünk, vagy esetleg a legjobb akciókra vadászunk.
Kapcsolódó cikkek
- Online és az üzletekben is elérhető kedvezményekkel indult a Black Week a Telenornál
- eNet kutatás a hazai e-sport piac helyzetéről
- Nem a költségkeret szab határt a vállalatok zöld működésének
- Aktivitást mérő okoseszközök használati szokásai Magyarországon
- Felnőttekhez fordulnak a gyerekek a netes zaklatások miatt
- Fontos a munkavállalói adatok felelősségteljes kezelése
- A Dell Technologies új felmérése: digitális lemaradásban az üzleti vezetők
- Nehezen tudjuk megfogalmazni, hogy mit is jelent pontosan az MI
- További fejlődésre sarkall a karácsonyi e-kiskereskedelmi szezon
- Felpörgeti a családi vállalkozásokat a digitalizáció
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.