Angela Merkel elmagyarázta a digitális Európa jövőképét
Angela Merkel német kancellár a nagysebességű Internet-infrastruktúra gyors, ugyanakkor reális ütemű bővítése mellett szólalt fel a Vodafone Institute által szervezett „Digitising Europe” (Digitalizálni Európát) című csúcstalálkozón.
A német kancellár így nyilatkozott: „Amikor az 5G-ről esik szó, mindenki azt hangoztatja – különösen a parlamentben –, milyen jó alkalom ez arra, hogy mindenféle dolgot belefoglaljunk ebbe a folyamatba. De ennek a „mindenfélének” fizikailag is megvalósíthatónak kell lennie.” Merkel hozzátette: „Távközlés terén először mindig az ügyfélre kell gondolnunk, nem pedig a nyereségre. A magánbefektetők erejét egyensúlyba kell hoznunk az állam által nyújtott támogatással.”
„Made in Europe jövője” témában a Vodafone Institute meghívására magas rangú európai politikusok vitatták meg, hogyan alakítsák a digitális változást Európában. A találkozón felszólalt Angela Merkel német kancellár, Günter Oettinger európai uniós biztos, Margarete Schramböck osztrák gazdasági miniszter, valamint nemzetközi vállalatok felsővezetői, úgymint Tom Enders (Airbus), Philippe Donnet (Generali), Alex Karp (Palantir) és Reiner Hoffmann (DGB). A csúcstalálkozón részt vettek továbbá vezető tudósok is, többek között Sami Haddadin professzor, Luciano Floridi professzor, valamint Denis Snower és Andreas Schleicher (OECD).
A „Digitising Europe” (Digitalizálni Európát) csúcstalálkozón Nick Read, a Vodafone vezérigazgatója nyitóbeszédében elmondta: „A Vodafone elkötelezett befektetője Európa digitális jövőjének, célunk, hogy a kormányok számára elsőrangú partnerekké váljunk. Elérkezett az az idő, amikor létfontosságúvá vált a kormányzati és az üzleti szféra minden korábbinál szorosabb együttműködése. Ez teszi lehetővé Európa digitális átalakulásának felgyorsítását, amelynek nyomán virágzó digitális jövőt építhetünk az európai polgárok számára.”
A „Digitising Europe” csúcstalálkozó célja, hogy lehetőséget biztosítson az üzleti, a társadalmi és a politikai területen rejlő digitalizációs lehetőségek és kihívások megvitatására. Rendkívül fontos témáról van szó, különösen a közelgő európai uniós választások fényében. A vitafórumon a Vodafone Institute nemzetközi hálózatát képviselő számos neves partner is részt vett, többek között a United Europe e.V., az Európai Ifjúsági Fórum, az Európai Innovációs és Technológiai Intézet, valamint – hivatalos médiapartnerként – a Deutsche Welle.
A „Technológiai szakadék” c. kutatás
A csúcstalálkozó részeként jelent meg a Vodafone Institute kutatásának harmadik, „A technológiai szakadék” (The Tech Divide) című része. A tanulmány legfőbb megállapításai szerint az európaiak csak korlátozottan hisznek saját kormányuk azon képességében, hogy saját országukban elő tudják mozdítani a digitalizációt.
A tanulmány főbb megállapításai:
- A megkérdezett európaiak 40%-a gondolja, hogy saját kormánya szeretne tovább fejlődni digitalizáció terén, de csak 34%-uk véli úgy, hogy kormányuk a célok eléréséhez szükséges megfelelő kompetenciákkal is rendelkezik.
- Az állampolgárok együttműködésre számítanak az állam és az ipar között, valamint befektetésekre az oktatás, az infrastruktúra, és a kis- és középvállalkozói szektor területén.
- A megkérdezettek több mint fele nyilatkozta, hogy a digitalizációs folyamat nyomán a hatalom néhány globális IT cég kezében fog összpontosulni.
A részletes eredmények az alábbi linken érhetők el: www.vodafone-institut.de
Kapcsolódó cikkek
- Budapesten fejlesztik a jövő csúcstechnológiáit
- Kutatás a digitális készségekről
- Meghosszabbították a jelentkezési határidőt a Vodafone Digitális Díjra
- Új technológiák: India és Kína hatalmas lehetőségeket lát, Európa szkeptikusabb
- A térségi átlagnál jobban bíznak az innováció erejében a magyar cégek
- Innovációs elitklubhoz csatlakozott a Tungsram
- A Magyar Telekom elindította Magyarország első szabványos 5G tesztállomását Zalaegerszegen
- Minden eddiginél gyorsabb letöltési sebességet biztosít a Huawei új chipkészlete
- Tranformers: digitális átállás profi segítséggel
- Felpörgeti a családi vállalkozásokat a digitalizáció
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.