Tavaly spameltünk, idén mérnöki pontossággal célzunk

forrás: Prím Online, 2019. február 22. 17:18

Napjainkra azok az e-commerce vállalatok, amelyek nem ismerték ki kellően vásárlóikat, üres kosarakra, leiratkozó mailek sorozatára és nullához közelítő konverziókra számíthatnak. Az egyre több csatornán zajló kereskedés és vele együtt a digitális átalakulás másfajta verseny elé állította a kereskedőket és a marketingeseket. A fogyasztók sokkal igényesebbek, gyorsabb impulzusokhoz szoktak, hiszen számos online és hagyományos bolt ajánlatai közül válogathatnak. A hazai bónuszos/kuponos piac vezető alakja, a Bónusz Brigád az ügyféladatokra támaszkodva és az Exponea CX platformja segítségével javított az ügyfélélményen, és alakított ki újfajta hirdetési stratégiát.

Ahhoz, hogy megtöltsék a webshopokat vásárlókkal, az e-commerce vállalatoknak már nem elég csak izgalmas termékeket, élményeket felsorakoztatni, vagy verhetetlenül olcsó utazási kuponokat ajánlani. Fel kell venni a kesztyűt és az adatok mélyére kell ásniuk. 2019-ben a vásárlók többsége továbbra is az egyedi, személyre szóló ajánlatokat részesíti előnyben, az alacsony árak és az egyszerű rendelési, kiszállítási opciók mellett. Ugyanakkor a mai kor vásárlója kifejezetten érzékeny a hirdetésekre is – legyen az hírlevél, banner vagy böngésző pop-up –, sokszor hallani olyan reakciókat, hogy „zavaró”, „miért kapom ezt?”, „csak kitakarja az oldalt” vagy „már megint egy spam”. 

 

Ma már az is bevett gyakorlat, hogy ad blockereket használunk, igyekszünk a leggyorsabban átsiklani a szemünkkel a hirdetéseken és a képernyőt beterítő bannerek teljesen kiborítanak. Noha egyre többféle módon és felületen szólítanak meg minket a hirdetési ajánlatok, a teljes elzárkózástól még azért messze vagyunk. Igenis szeretnénk kiszűrni magunknak a hasznos ajánlatokat, jó kedvezményeket és különösen az egyedi élményeket. Ám ezek az ajánlatok csak akkor jutnak célba, ha megfelelően vannak tálalva, nem „nyomulósak” és konkrétan nekünk érdekes. A vásárlók megismerése tehát alapvető elvárás a webshopok és kereskedők felé, ha sikeresek szeretnének lenni.

 

A pontos igények feltérképezésére és az igazán eredményes hirdetési kampányok kidolgozására jöttek létre az olyan CX platformok (Customer Experience), mint a szlovák  Exponea Experience Cloud megoldás, amelynek köszönhetően a hazai Bónusz Brigád csapata új, elemzéseken alapuló digitális marketing kampányokat dolgozott ki. Az Exponea megoldásait olyan nagyvállalatok használják világszerte, mint a T-Mobile, a Kiwi.com, Perfect Home, VictoriaBeckham.com, Missguided, Zoot vagy a Muziker. Magyarországon elsőként és mindeddig egyedüliként a Bónusz Brigád alkalmazza az Európában piacvezető megoldást.

 

Valóban elolvassák a hírleveleket

A legfontosabb változás, amit egy CX platform egy webshop életébe hozhat, az a látogatottság és a konverziók számában tapasztalt növekedés. Az Exponea ajánlórendszere révén a Bónusz Brigád képes a megfelelő időben, a megfelelő ajánlatot a megfelelő csatornán közvetíteni a felhasználók felé. Az ügyfelek böngészési, vásárlási előzményei és egyéb elemzések alapján sokkal személyesebb tartalommal találkozhatnak a vásárlók. Ezáltal könnyebb és gyorsabb a Bónusz Brigád weboldalán való keresés, és „Az én Brigádom” hírlevélben is csak őket érdeklő tartalommal találkoznak. Ez azt jelenti, ha valakit csak a pizza és az ejtőernyős ugrás érdekel, akkor neki kizárólag akkor küld a Bónusz Brigád hírlevelet, ha az adott nap új pizza vagy ejtőernyős ajánlat jelenik meg az oldalon. Ha nem, akkor a felhasználó aznap egyáltalán nem kap levelet a Bónusztól.

 

Az Exponea segítségével azt is figyeli a piacvezető kuponos oldal, hogy a felhasználók mikor olvassák el a kiküldött leveleket és a következő napokban abban az időpontban küldi ki a leveleket, amikor valószínűsíthető, hogy a felhasználó a bejövő leveleit böngészi. Természetesen ez folyamatos tanulást jelent, ahogy változnak a felhasználó szokásai, úgy követi a rendszer. Ha például valaki általában hétfőnként reggel, szerdánként viszont általában délután nézi meg a leveleit, akkor a rendszer a két napon más-más időpontban küldi ki a levelet. 

 

A Bónusz Brigád tapasztalatai szerint az emberek nagy része akkor iratkozik le egy hírlevélről, ha számára érdektelen értesítéseket kap. A levelek száma másodlagos, ha egyébként érdekes és hasznos a hírlevél tartalma. „A legtöbb e-mailt a reggeli idősávban küldjük ki, mert úgy látjuk, a legtöbben ekkor nézik meg a leveleiket. Az én Brigádom levelekbe csak olyan aznapi ajánlatokat válogatunk össze, amelyekről a vásárlónk kifejezetten kért értesítést. Részben ennek köszönhetően a korábbi 8-10 százalékról 30 százalékra nőtt a levelek megnyitási aránya” – mondta Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója.

 

Az Exponea CX platformja nemcsak a hírlevelek optimális időzítését tudja kiszámítani, lehetővé teszi még az ún. dinamikus A/B tesztelést, amely targetáló funkció segítségével különböző tartalmat jeleníthetünk meg egy weboldalon a felhasználó érdeklődése alapján. Így például lehetséges, hogy az egyik felhasználó a főoldalon utazásokat, a másik viszont sushit vagy élményvezetést talál. 

 

A Bónusz Brigád számos egyéb, AI technológiát alkalmazó méréseket is alkalmaz a vásárlók érdeklődésének feltérképezésére, így például figyeli, hogy mivel segít jobban egy visszatérő vásárlónak: azzal, ha olyan ajánlatokat mutat neki, amihez hasonlót már vásárolt, vagy pedig olyanokat, amiket jellemzően mások vesznek épp. Az előbbi elképzelés abból indul ki, hogy mi érdekelheti a vásárlót a korábbi vásárlása alapján, a másik pedig azt, hogy mi népszerű az adott pillanatban.

 

Adattudósként is megállja a helyét a Brigád

A CX marketing cloud platformok számos funkciót egyesítenek magukban, amelyeket egyébként több kisebb szolgáltatásból lehetne összeállítani. Egy digitális marketing szakember átlagosan 27 különféle eszközt használ (e-mail, sms, analitikai platform, push értesítések, tag manager, data manager, stb). Ez a módszer azonban számos buktatót hordoz magában: nehézkessé teszi az adatkezelést (pl.: ha egy ügyfél adatai több helyen, különböző azonosítókkal tárolódnak), a hirdetők nem tudnak konzisztensen kommunikálni többcsatornás rendszerben, ezáltal gyakran spamelik az ügyfeleket, emellett nem követhetők nyomon az ügyfelek visszajelzései, így végső soron maga a hirdetési kampány sem értékelhető teljeskörűen.

 

„Az Exponea Experience Cloud digitális marketing platformja egyesíti magában ezeket a képességeket, amelyek révén a felhasználó könnyedén alakíthat ki ügyfélszegmenseket, indíthat kampányokat több csatornán, automatizálhatja az egyes folyamatokat, továbbá a gépi tanulásnak és a mesterséges intelligenciának köszönhetően személyre szabott, dinamikus ajánlatokat dolgozhat ki” – mondta Peter Solnicka, az Exponea Customer Success Managere.

 

 

Összegezve tehát az Exponea CX platformja révén a Bónusz Brigád olyan elemzéseket végezhet, amelyek segítenek megérteni a vásárlói szokásokat – különféle online és offline interakciók alapján -, AI és ML technológia segítségével személyre szabott ajánlatokat dolgozhat ki, könnyedén tudja tesztelni az ajánlatokat a vásárlók körében, átfogóan tudja kezeli a különböző csatornákon történő ügyfélkommunikációt, ezáltal elkerülve a spamelést, automatizálni tudja a hirdetési kampányokat, és nem utolsó sorban valós időben tudja követni a vásárlók online tevékenységeit, azokból pedig újabb elemzéseket készíthet.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

Újabb húszezer laptopot szállít a Delta Systems Kft. az iskoláknak

A tavaly őszi szállítás után idén újabb, csaknem 20 ezer laptopot kapnak Békés, Jász-Nagykun-Szolnok, Baranya és Somogy vármegye diákjai a Delta Systems Kft. közreműködésével mintegy 4 milliárd forint értékben. A Klebelsberg Központ nevében eljáró Digitális Kormányzati Ügynökség (DKÜ) a csaknem húszezer darab notebook beszerzésével kapcsolatos közbeszerzés nyerteseként nevezte meg a Delta Systems Kft. vezette konzorciumot, mellyel a négy vármegye tanulói számára biztosítják a digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeit. 

2024. április 24. 10:12

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.

2024. április 23. 19:24

Factor 4: a legújabb UltiMaker 3D nyomtató gyártósorok támogatására

Az UltiMaker április 22-én bemutatta az UltiMaker Factor 4 új, ipari 3D nyomtatót, amelyet kifejezetten gyártóüzemi felhasználásra, a gyártósorok működési hatékonyságának és megbízhatóságának növelésére fejlesztettek. Az UltiMaker Factor 4 hazai bemutatójára az Ipar Napjain kerül sor a kizárólagos hazai forgalmazó, a FreeDee Kft. standján (A pavilon, 101F).

2024. április 23. 18:00

Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem

A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.

2024. április 23. 16:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50