Az online vásárlóknak is tartogat meglepetéseket a Brexit
Komoly meglepetéseket hozhat a Brexit azok számára is, akik az Egyesült Királyságból rendelnek terméket az interneten keresztül, mivel jelentősen nőhetnek a költségek és az adminisztratív tennivalók is.
A Brexit-et a mai napig rengeteg bizonytalanság és megválaszolatlan kérdés övezi, ami azonban már szinte biztos, hogy az Egyesült Királyság előbb vagy utóbb kilép az Európai Unióból (EU). A fő kérdés az, mikor. Egy megállapodás nélküli Brexit esetén a szigetország már 2019. március 29-én, éjjel 23 órától EU-n kívüli országgá válik. Megállapodás esetén ez a fordulópont 2020. december 31. napjával (meghosszabbítás esetén még később) következik be. Az, hogy mikor következik be a Brexit és milyen feltételek mellett, jelentős hatással lehet az internetes vásárlókra is.
Jelenleg, ha egy brit webshopból vásárolunk, akkor legtöbbször az ottani, 20%-os áfára kell számítanunk a vételárban. Ha ezt kifizettük és megérkezett Magyarországra az áru, akkor nincs más dolgunk, mint hogy élvezzük a megrendelt terméket.
„A Brexit-et követően azonban a képlet teljesen megváltozik. A brit webshop nem fogja beszámítani az áfát a termék árába. Így az ár nagyon vonzónak tűnhet, azonban ahogy megérkezik az áru Magyarországra nagy meglepetések érhetik a fogyasztót. A Brexit után ugyanis előfordulhat, hogy nekünk kell gondoskodni a magyar áfa (27%) és esetleg a vám megfizetéséről, valamint az adminisztrációról” - mutatott rá Gábor Zoltán, a Deloitte Magyarország Brexit szakértője.
A fizetendő összeg nagysága a termék értékétől függ majd, és a következő szempontok határozzák meg:
- Ha a megrendelt áru értéke 0-22 euró között van, akkor sem áfa, sem vám nem terheli a vásárlót.
- 22,1 és 150 euró között már magyar áfát (27%) kell fizetnie a vásárlónak.
- 150 eurót meghaladó vásárlás esetén az áfa mellett már vámra is számíthat a vásárló.
„A helyzetet az is nehezíti, hogy 22 eurós értékhatár fölött az adminisztrációval is foglalkoznunk kell, hogy kézhez kaphassuk a terméket, ugyanis vámeljárást kell kezdeményeznünk az illetékes vámhivatalnál, igaz 150 euró alatt a vámot nem kell megfizetnünk). Kényelmi szolgáltatásként ezzel megbízhatjuk a szállítót is, de akkor újabb költséggel kell számolnunk, ami több ezer forintra rúghat” - jelezte Aracsi Bernadett, a Deloitte kereskedelmi iparágra specializálódott csoportjának szakértője.
2021-től ismét jelentős fordulat jön, ugyanis előreláthatólag a rendszer úgy változik majd az Európai Unióban, hogy minden, nem EU-s webshopból vásárolt terméken legyen áfa, mégpedig a vásárló tartózkodási helye szerinti, az első eurótól kezdve, és persze értékhatártól függően vám is fizetendő. A jó hír viszont, hogy ezeket a tételeket majd az eladónak kell rendeznie. Tehát a magyar vásárló kifizeti a magyar áfával terhelt vételárat és utána már élvezheti is a rendelése gyümölcsét, amint megérkezett.
Kapcsolódó cikkek
- Online és az üzletekben is elérhető kedvezményekkel indult a Black Week a Telenornál
- VAKT: egy jól működő példa a blockchain alkalmazására az energetikában
- Online vásárlási szokásaink
- Vényköteles gyógyszerazonosítási rendszer - február 9-től élesben
- A GDPR csak a kezdet volt – folytatódik a digitális világ akadálymentesítése
- GDPR tapasztalatok a régióban
- A Deloitte Legal segítette magyarországi befektetésében az ABO Wind-et
- Tudatos pénzügyek az iskolákban
- Távol-keleti nyitás a GDPR-ban
- További fejlődésre sarkall a karácsonyi e-kiskereskedelmi szezon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.
Mennyire vannak biztonságban a jelszóval védett adataink?
Manapság egyre több és egyre nagyobb volumenűek az adatlopások, ráadásul az adatszivárgások egyre többe is kerülnek a szervezetek számára. A technológiai újításoknak köszönhetően a kibertámadások napról napra kifinomultabbak, és a legerősebb jelszót is feltörik. Ennek ellenére továbbra is ez a vállalatok által leggyakrabban használt biztonsági módszer világszerte.
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.