Hatalmas lila kamion szeli az utakat tavasszal
Sikeres őszi bemutatkozása után ismét útra kelt a Szakmavilág kamionja, amelyen VR aktivitás és tanácsadók várják a pályaválasztás előtt álló fiatalokat. Az országos roadshow tavaszi helyszínein a résztvevők virtuális szemüveg segítségével próbálhatnak ki különböző szakmacsoportokat. Újdonság, hogy a roadshow egy pályaválasztási szülői értekezlet sorozattal is kiegészül, ezzel is segítve a szülőket a fontos, közös döntés meghozatalában.
A tavaly őszi állomások után 52 újabb helyszínen találkozhatnak a pályaválasztás előtt álló fiatalok a rendhagyó edukációs aktivitással, több mint két hónapon keresztül. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara a területi kamarákkal együttműködve szervezi az országos roadshow-t, hogy pályaválasztási tanácsadókkal és a szakmákat bemutató VR élményekkel segítse a fiatalokat a továbbtanulásban.
A modern helyszínen nyolc fiatal próbálhatja ki egyszerre, hogy milyen izgalmas feladatokkal találkozik egy építőipari szakember, egy autószerelő, egy szakács vagy éppen egy divattervező.
„Nagyon fontos elemmel egészül ki a pályaválasztást segítő országos rendezvénysorozatunk. A múlt ősszel több száz diák próbálhatta ki magát virtuálisan a különböző szakmákban. Idén tavasszal dr. Kenderfi Miklós, egyetemi docens szakmai vezetésével és a területi kamarák pályaválasztási szakembereivel a szülőket is még jobban szeretnénk támogatni a pályaválasztást érintő kérdésekben, ezért pályaválasztási szülői értekezleteket tartunk majd országszerte. Ezek szemléletformáló szülőértekezletek lesznek, ahol az a célunk, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy kellő időben el kell kezdeni foglalkozni a pályaválasztás kérdésével. Fontos, hogy időben feltegyék a kérdést: „Te tudod, hogy a gyereked miben jó? Mert abban lesz sikeres!” – mondta el Vörös-Gubicza Zsanett, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara oktatási és képzési igazgatója.
A 2019-es tavaszi roadshow a Szakma Sztár fesztiválról indult március 12-én és május 31-ig várja az érdeklődőket. A kamion és a szülői értekezletek időpontjairól további információ a Szakmavilág honlapján és Facebook-oldalán található.
Kapcsolódó cikkek
- A Viveport Infinity korlátlan VR játékletöltést kínál április 2-tól
- Különleges VR élmény várja a látogatókat a KÖKI Terminálban
- A HTC VIVE kibővített VR portfóliót, korlátlan szoftver hozzáférést és további tartalomgyártókat jelentett be
- Tízezrek ismerhették meg, hogy mi a pálya!
- Utazzon el otthonában a KLM új VR élményével!
- Prémium VR megoldást mutatott be a HTC VIVE
- Epson Roadshow és új termékek bemutatója
- Red Bull Air Race élmény a Google segítségével
- Ingyenes VR technológiás applikáció felújítóknak, építkezőknek
- Modern technológiák a MÁV-nál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.