A tizenévesek nagy része Instagram posztok alapján választ nyári úticélt
A PayPal online fizetési szolgáltató nyaralási szokásokat vizsgáló friss elemzése szerint a negyven év alattiak kétharmada világszerte a közösségi médiumokban közzétett posztokból merít ötleteket a nyaraláshoz[1], a tizenévesek pedig tízből hatan az alapján választanak úticélt, hogy mennyire lesz könnyű az átélt élményekből népszerű Instagram posztot készíteni. Az Egyesült Államokban ez az arány még magasabb, ott a negyven év alattiak már közel kilencven százaléka veszi számításba ezeket a tartalmakat.
A nyaralás úticéljának kiválasztásában mind a 25-39 éves korosztály, mind a 25 évesnél fiatalabb generáció tagjait elsősorban az új helyek megismerése, illetve önmaguk felfedezése motiválja, illetve a nyári utazások leggyakoribb okaiként mindkét csoport a pihenés és a stresszmentes lazítás szükségességét jelölte meg[2].
„Az internetnek köszönhetően a világ a lábaink előtt hever. Meglátom egy ismerősöm fotóját egy szuper helyről? Csak egy kattintás és már meg is van a repülőjegy. Még egy kattintás és a szállást is lefoglaltam. A következő kattintás, ez már a felvétel, amit egy pillanata alatt megosztok Instagramon – mondja Giela Abdelwahab, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyfélkör-fejlesztési vezetője. Manapság korosztálytól függetlenül egyaránt gyorsan és stresszmentesen szeretnénk intézni az utazás körüli teendőket, vásárolni, élményeket gyűjteni, és mindent azonnal meg is akarunk osztani ismerőseinkkel. Az online fizetési eszközök fejlődése ehhez nagyban hozzájárul, mivel már nem csak azt teszik lehetővé számunkra, hogy pillanatok alatt fizessünk a szállásért vagy a repülésért, de arra is megoldást kínálnak, hogy visszakapjuk pénzünket, ha valami rosszul sül el.”
A repülőjegyek vagy a szállások foglalása tehát egyre spontánabbá válik, a fogyasztók minél gyorsabban és kényelmesebben szeretnék lebonyolítani a fizetés folyamatát. A jelenséget a PayPal személyközi pénzküldési szokásokat vizsgáló fogyasztói kutatása is megerősítette, amely szerint a 16-35 éves korcsoport 30%-a használ mobilapplikációt a tranzakciók gyorsabb lebonyolítása érdekében[3].
Figyeljünk az adataink biztonságára
Annak ellenére, hogy a fogyasztók egyre nagyobb figyelmet szentelnek a biztonságnak, a nyaralás alatt még mindig lehetnek olyan helyzetek, amikor kockázatoknak tesszük ki adatainkat. Például annak érdekében, hogy a repülőtéren a beszállás folyamata minél rövidebbé váljon, az utasok 65%-a olyan információkat is megoszt magáról, mint az utazás célállomása, vagy a szállás címe[4], miközben egy friss kutatás alapján a világ szállodáinak 67%-a nem kielégítő módon védi a vendégek olyan érzékeny személyes adatait, mint például a bankkártyaszám. Az ebből fakadó kellemetlen helyzetek elkerülése érdekében érdemes olyan fizetési megoldást választani a szállásfoglaláshoz, amely vásárlói védelmet is kínál felhasználóinak.
Kerülje el, hogy a közös nyaralást tönkre tegyék a piszkos anyagiak
Egy baráti társasággal közösen szervezett út során életre szóló élményekben lehet részünk, de könnyen előfordulhat, hogy az elszámolás kisebb-nagyobb vita tárgyát képezheti. A szállás lefoglalása vagy a repülőjegyek megvásárlása általában nem jelent problémát, de a megelőlegezett pénzösszeg visszaszerzése már egy másik kérdés. A PayPal kapcsolódó kutatása szerint a magyarok 20%-ának okoz nehézségeket a kölcsönadott pénzösszegek behajtása baráti vagy családi körben[5]. A kölcsönök vissza nem térítésének leggyakoribb oka egy olyan egyszerű megoldás hiánya, amelyhez nem kell ATM-et keresni, vagy visszakeresni valakinek a bankszámlaszámát egy régebbi online beszélgetés előzményeiben. A kellemetlen helyzetek elkerülése érdekében nemcsak megbízható fizetési megoldást érdemes használni, de érdemes lehet átfutni a szálloda vagy a repülőtér online értékeléseit is.
________________
[1] WeSwap, Research on booking behavior of 18-34 year-olds
[2] WYSE Travel Confederation, New Horizons IV: A global study of the youth and student traveller
[3] PayPal & Censuswide. A felmérést a Censuswide végezte, amely 10 különböző európai országban (Belgiumban, Csehországban, Finnországban, Görögországban, Norvégiában, Lengyelországban, Portugáliában, Svédországban, Olaszországban, Olaszországban) 10 112 felnőtt (18 évnél idősebb) megkérdezésével. Az interjúkat online, 2018. november 27. és december 14. között folytatták le.
[4] International Air Transport Association, Global Passenger Survey 2018
[5] PayPal & Censuswide, Analiza wzorców pożyczania pieniędzy w rodzinie i wśród przyjaciół
Kapcsolódó cikkek
- Kilenc uniós országban indul kampány az online reklámiparban alkalmazott törvényellenes módszerek ügyében
- A nem személyes adatok szabad áramlása az EU-ban
- Az adatbiztonságtól való félelem gátolja az internetes banki szolgáltatások elterjedését Magyarországon
- Jégkorong VB: Kockázatos lehet, ha videostreammel nézzük
- A bizalom az alapja a használt mobilok piacának
- Még a zavarba ejtő adatainkat sem töröljük a pendrive-jainkról azok kidobása előtt
- A digitális bűnözőknek 52 másodpercre van szükségük
- Így védi meg a tufa a személyes adataid!
- A kiberbiztonsági kérdéseket nem lehet szőnyeg alá söpörni
- Új Commvault HyperScale célgépeivel a Fujitsu még több lehetőséget kínál a biztonsági mentés terén
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.