Vonzóvá kell tenni a gépjárművezetői hivatást
Még mindig több ezer hivatásos gépkocsivezető hiányzik Magyarországról, ráadásul a mintegy 130.000 jelenleg aktív sofőr közel fele a következő 5-10 évben nyugdíjba vonulhat, ami tovább nehezíti az ágazat helyzetét, de az ellátási láncban is jelentős problémák léphetnek fel. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary ezért kiemelten fontosnak tartja, hogy minél vonzóbbá tegyék a hivatást.
A szállítási ágazatban egy munkaadónak jelenleg az az egyik legnagyobb versenyelőnye, ha elegendő és jól képzett gépjárművezetője van. A becslések szerint ugyanis hazánkban nagyjából ötezer kamionos hiányzik, a munkaerőhiány pedig több szempontból is veszteséget jelent. Ha a tendencia tovább folytatódik, egyre komolyabb problémák keletkezhetnek az ellátási láncban, például egyre nehezebben juthatnak el az áruk a boltok polcaira, ami olykor hiányhoz is vezethet, ez pedig már közvetlenül érinti a lakosság szélesebb rétegeit is. A fuvarozó cégeknél pedig egy, a munkaerőhiány miatt álló kamion éves szinten sok milliós veszteséget termel.
Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára szerint kiemelten fontos, hogy a fiatal korosztály számára vonzóvá tegyék a gépjárművezetői hivatást, ami magas jövedelmet, biztos foglalkoztatottságot és gyors előrelépést hozhat. „Néhány évtizeddel ezelőtt sokan még a kötelező katonai szolgálat alatt megszerezhették a hivatásos jogosítványt, ami alapból biztosította az utánpótlás egy részét. Ma már ez nem ennyire automatikus. Ezért minél több alkalmat kell találnunk arra, hogy bemutassuk a fiataloknak a hivatás szépségeit és azt, hogy milyen magas szintű szaktudással kell rendelkeznie egy hivatásos sofőrnek. Ezzel párhuzamosan pedig a jelenleg is aktív kamionosok elismerését is fontosnak tartjuk, ezért hirdetjük meg idén is az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottságával közösen az „5 tengelyen – biztos kézzel” közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai versenyt, amelyen Magyarország legjobb kamionsofőrjét keressük. Ebben az évben a fődíjat is megdupláztuk, így már 2 millió forintért küzdhetnek a versenyzők” – árulta el Dittel Gábor.
A gyakorló gépkocsivezetők ügyességét, rátermettségét és kreativitását próbára tevő országos versenysorozaton a legjobban felkészült, járművét a legmagasabb szintű vezetéstechnikai tudással és legnagyobb biztonsággal kezelő magyar kamionsofőrt keresik. A sofőrök augusztus 11-ig nevezhetnek a versenyre, az online selejtező augusztus 30-án lesz. Az elődöntőket szeptember elején, míg a látványos, közlekedésbiztonsági családi nappal egybekötött döntőt szeptember 28-án tartják a zsámbéki drivingcamp Hungary-n.
További információ, nevezés: https://5tengelyen.hu/
Kapcsolódó cikkek
- Ezzel a magyar találmánnyal elkerülhetők a vadgázolásos balesetek
- Fókuszban a közlekedés jövője a januári CES-en
- A jövő közlekedésének digitális fejlesztése
- Magyar mérnökök alkotják a jövő okoskamionjait!
- Biztonság a jövő autójában
- Díjazták a Continental intelligens ablakvezérlését és a 3D megjelenítési felületét
- Az utasoknak nagyon bejött az e-vonatjegy!
- Újabb mozgóképes kérdések a járművezetők elméleti vizsgáin
- A szuperkamion információs sztrádává változtatja az utakat
- Virtuális valóság headset segíti a UPS sofőrök képzését
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.