Hatalmas növekedési potenciált rejt a globális IT-rendszerintegrátor piac
A jelenlegi globális értékét 2025-re mintegy 12 százalékkal haladja majd meg az IT rendszerintegrátori piac, amely akkora elérheti az 582,5 milliárd dolláros értéket – derül ki a nemzetközi Grand View Research piackutató vállalat legutóbbi jelentéséből.
A bővülést az elkövetkező években három trend – a felhőszolgáltatások terjedése, a termelésben a big data elemzések előtérbe kerülése, illetve a 4G és 5G hálózatok globális terjedése – hajtja majd, amelyek a kelet-közép-európai régió IT-piacára is a legnagyobb hatással bírnak majd. A Delta Csoport szakértői szerint ezekhez a térségben az adatalapú okos városi és közlekedési rendszerek fejlesztése is társul majd.
A globális és régiós rendszerintegrátori piac fejlődését egyértelműen a vállalati-kormányzati költséghatékonysági törekvések hajtják. „Mind a három trend egyértelműen ebbe az irányba mutat. Ma már a munkaerőn spórolni nagyon nehéz a termelő ágazatokban így marad a folyamatok technológiai oldalról való költséghatékonyabbá tétele, míg a közszféra oldaláról az ügyféligények és elvárások mentén szükséges fejleszteni a munkafolyamatok IT-hátterét” – emeli ki Pércsi Levente, a Delta Csoport menedzsmentjének tagja.
A felhőalapú szolgáltatások legnagyobb előnye Pércsi Levente szerint a költséghatékonyság mellett egyértelműen a felhasználói és üzemeltetési kényelem. Nem kell fenntartani és kezelni, karban tartani az adattárolás fizikai szervereit, könnyen méretezhető és skálázható az igényelt kapacitás. „Nem szükséges évekre előre megjósolni, s ennek megfelelően drágán kiépíteni a szerverparkot és a hardverhálózatot, mindig elég csak az adott pillanatnyi igényekhez méretezve a szolgáltatást megrendelni, minden más a felhőszolgáltató feladata. Ráadásul ma már testreszabott megoldások léteznek szinte minden ágazat számára, legyen szó egy termelő vállalatról, egy tanácsadó cégről vagy egy pénzügyi szolgáltatóról” – hangsúlyozza a szakértő.
A big data elemzések egy teljesen új megközelítést hoznak a termelő vállalatok működésébe. „Ma már közhely, hogy az információ hatalom a vállalatok kezében. A big data adatbázisok egyik legnagyobb haszna, hogy ezek elemzésével a várható események megjósolhatóak, így pontos forgatókönyvek készíthetőek, amelyek mentén a vállalatok gyorsan tudnak reagálni a termelési vagy ügyfélattitűd változásaira, havária helyzetekre. Ma már ez a siker titka, ugyanakkor az adatbázisok feltöltése, ezek biztonságos tárolása, a gyors elemzési kapacitások kiépítése megköveteli a professzionális IT-partnerek bevonását” – hívja fel a figyelmet Pércsi Levente.
A harmadik trend kapcsán kiemelte, a 4G és 5G mobil adathálózatok terjedése elsősorban az ügyfélélményre és a virtuális elérhetőségre lesz nagy hatással. „Példaként az olyan lokális megoldások hozhatók fel, amelyek egy adott irodaház, pláza, múzeum vagy éppen kórház belső térképrendszerére és információs hálózatára épülve segítik a felhasználókat, de fontos szerepe lehet a fejlesztéseknek a mindenhonnan biztonságosan elérhető céges hálózatok esetében is. A közszféra pedig a real-time tájékoztatás és az ezáltal felgyorsuló közintézményi ügyfélszolgálatok révén profitálhat a gyors mobilinternetes szolgáltatások terjedéséből.”
Kapcsolódó cikkek
- A világ 2040-ben: 7 megatrend, ami meghatározza jövőnket
- NMHH: indul az eljárás – augusztus 8-án lehet jelentkezni az 5G-s frekvenciákért
- SUSE Enterprise Storage 6: miénk itt a tár!
- Közel 2 milliárd forint értékű megbízás és nyilvános kibocsátás jön az OTT-ONE-nál
- A Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát
- Bemutatta éves fenntarthatósági jelentését a Huawei
- Magyarország első állandó, élő 5G bázisállomását indította el a Vodafone Zalaegerszegen
- Azokat az IT kompetenciákat keresik leginkább a cégek, amelyek pár éve még nem is léteztek
- Az Ericsson kibővített 5G platformja lehetővé teszi a gyors, zökkenőmentes átállást
- A kormány kiemelt beruházássá minősítette a magyarországi mobilhálózat-fejlesztéseket
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.