Van értelme nyáron állást keresni?
Létezik nyári uborkaszezon az álláspiacon, vagy a cégek ilyenkor is aktívan keresik a munkaerőt? Van értelme ebben az időszakban állást keresni, vagy jobban tesszük, ha kivárjuk az őszt, amikor a szabadságolások után újra visszatér az élet a megszokott kerékvágásba? Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője úgy látja, az álláspiac dinamikája nyáron sem mérséklődik jelentősen.
Erős nyarunk lesz
Magyarország piacvezető toborzási szolgáltatójának adatbázisa szerint bár korábban valóban jelentkezett visszaesés a nyári hónapokban, napjaink álláspiacára egyáltalán nem jellemző az uborkaszezon. Bár a legerősebb hónap minden kétséget kizáróan a január, kiugróan erősnek számít a május és szeptember is. Egy ideje pedig a nyári hónapok – közülük is leginkább az augusztus – kifejezetten aktívnak számítanak.
„Az elmúlt években megfigyelhető az a trend, hogy az álláspiac dinamikája nyáron sem mérséklődik jelentősen, a cégek ilyenkor is aktívan keresik az új munkaerőt. 2018-ban a nyári hónapokban feltöltött hirdetések száma több mint 10 százalékkal növekedett az előző évhez képest. Az eddigi számokat látva idén is erős nyarunk lesz” – mondja Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője.
Nem csak idénymunkákat hirdetnek
A turizmus és vendéglátás szektor természetesen mindig nagy munkaerőigénnyel jelentkezik a nyári hónapokban – ez idén sincs másként. Ugyanakkor, míg korábban a többi szektorra jellemző volt a visszaesés a hirdető cégek és meghirdetett állások számában, mostanra a nyári hónapok is rendkívül erősnek számítanak szinte minden munkahely esetében.
„Júniusban és júliusban egyaránt több mint 11 ezer álláshirdetést publikáltak a cégek a Profession.hu oldalain. A nyári időszakban nem lankad a kereslet pl. a mérnökök vagy IT szakemberek iránt sem, előbbi kategóriában 1120, utóbbiban közel 2000 hirdetést tettek közzé a cégek a nyár folyamán” – sorolja az adatokat a szakértő.
Munkakeresés nyáron
A fenti adatokból jól látszik, hogy a nyári időszak legalább annyi lehetőséget rejt az álláskeresők számára, mint az év többi része. Az előrelátó cégek már előre terveznek a szeptemberi hajrára és szeretik idejében kiválasztani az új munkaerőt, így mindenképpen érdemes figyelni a hirdetéseket.
Érdemes frissíteni a profilunkat a Profession önéletrajz adatbázisban, hiszen több mint 1000 magyar vállalat napi szinten toboroz innen új kollégákat. A most megújult mobil applikáció segítségével pedig egyszerűen és gyorsan válogathatunk a számunkra legmegfelelőbb állások között, és néhány kattintással jelentkezhetünk is azokra. Emellett érdemes napi hírlevelet beállítani, hogy a számunkra ideális állások reggel a postaládánkban landoljanak. Azzal viszont érdemes számolnunk, hogy a jelentkezési és kiválasztási folyamat ilyenkor – a szabadságolások miatt – jellemzően elnyúlik.
És ha már szóba került a szabadság kérdése: Tüzes Imre szerint csak a nyaralás miatt nem kell elodáznunk a munkába állást. „Korábban talán valós félelem lehetett álláskeresői oldalról, hogy a nyári munkába állással kezdődő – jellemzően 3 hónapos – próbaidő keresztülhúzza a nyaralási elképzeléseket. Ma már a tudatosabb cégek a jó munkaerő megszerzése érdekében flexibilisek ebben a kérdésben” – állítja a szakértő.
Kapcsolódó cikkek
- 15 év után kapott új arculatot a Profession.hu
- Álláskeresés mobiltelefonnal
- Az alkalmazottak fele elégedetlen munkahelyével
- Az IT szakemberek közel fele külföldre költözne egy jó állásért
- Nagyot nőtt az állást kereső informatikusok és vendéglátósok száma
- A munkáltatók többsége egyáltalán nem támogatja alkalmazottainak sportolását
- Azokat az IT kompetenciákat keresik leginkább a cégek, amelyek pár éve még nem is léteztek
- Hogyan váltsunk pályát okosan?
- 2018 második felében is határozottan nőtt az álláspiac
- Húszszorosára nőtt egy önéletrajz ára az elmúlt 6 évben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.