Hamarosan kezdődik az IFA
Az IFA szóról Magyarországon sokaknak még mindig a jellegzetes teherautó jut eszébe, de azért már egyre többen vannak, akik a világ egyik legjelentősebb technológiai szakkiállítása ugrik be a névről. Joggal, ugyanis a berlini expóra minden évben rengeteg magyar zarándokol ki, és a legnagyobb médiumok is komoly terjedelemben számolnak be az eseményről.
Ez persze nem véletlen, hiszen ez a legnagyobb európai ilyen jellegű rendezvény, amelyre szó szerint a világ minden tájáról érkeznek kiállítók, kereskedők, elemzők, partnerek és olyan emberek, akik érdeklődnek a legújabb trendek, legforróbb technológiák és legdivatosabb termékek iránt. Az iparági résztvevők itt mutatják be az év legfontosabb időszakára, karácsonyi piacra szánt kínálatukat, köztük olyan forradalmi újdonságokat, amelyek alapvetően változtathatják meg egy-egy szektor jövőjét.
Nagyon komoly múlt
Az IFA az egész világon a legpatinásabb technológiai vásárok közé tartozik, hiszen majd' százéves múltra tekinthet vissza. Első alkalommal 1924-ben rendezték meg Berlinben, Internationale Funkaustellung néven, ami Nemzetközi Rádiókiállítást jelent magyarul, és ez jelzi is, hogy akkoriban milyen típusú termékekről szólt az esemény. Néhány év alatt Németország, sőt az egész Öreg Kontinens egyik legfontosabb technológiai kiállításává nőtte ki magát, amelynek jelentőségét tökéletesen jelzi, hogy 1930-ban a nyitóbeszédet maga Albert Einstein tartotta.
Ehhez az időszakhoz fűződik az egyik legelképesztőbb rekord is: 1933-ban az IFA-n debütált a Volksempfänger nevű rádiókészülék, amelyből a kiállítás szűk egy hete alatt százezer darabot értékesítettek! Egészen elképesztő ez a szám, főleg, ha abba gondolunk bele, hogy a legendás Walkmanből egy hónap alatt 5000 darab fogyott. A második világháborút követően hosszú évekig mostoha sors jutott az expónak, amely ide-oda vándorolt a német városok között, hogy 1972-ben végleg hazatérjen Berlinbe. Ezt követően késhegyre menő harcot folytatott a látogatókért és a kiállítókért a hannoveri CeBittel vagy a párizsi SICOB-bal. A kétezres évek elejéig az IFA szinte kizárólag szórakoztatóelektronikáról szólt, azaz a tévékről, projektorokról és hangrendszerekről. Ekkor a szervezők jó érzékkel ismerték fel, hogy nyitniuk kell más területek irányába is, és ennek hála megjelentek a képalkotó, telekommunikációs, IT, navigációs, és a háztartási elektronikai eszközök is az eseményen.
Ezerarcú kiállítás
Így mostanra az IFA egy ezerarcú kiállítássá vált, ahol a csodatévék és a high end hangszórók mellett meg lehet nézni, sőt ki lehet próbálni a legújabb telefonokat, tableteket, fényképezőgépeket, notebookokat, PC-ket, kamkordereket, akciókamerákat, fejhallgatókat, egereket, mikrókat, hűtőket, porszívókat, mosógépeket, elszívókat, játékokat hogy csak néhány példát említsünk az egészen elképesztő méretű termékkavalkádból. A változatosság a kiállítókat vizsgálva is szembeötlő: A világ legnagyobb tech cégei, így például a Samsung, a Sony, a Microsoft, a Huawei vagy épp a Lenovo óriási, saját dizájnnal bíró, komoly belsőépítészeti munkát igénylő, (!) hatalmas csarnokokat rendeznek be, de mellettük ott vannak kisebb, akár csak egy-két főt foglakoztató vállalkozások is, akik szintén jelen vannak az eseményen megoldásaikkal, termékeikkel, szolgáltatásaikkal. Sokszor a kiállítók mindent bevetnek, hogy felhívják magukra a figyelmet. 2009-ben például az akkoriban a csúcson lévő Lady Gaga is tiszteletét tette az eseményen, de nem énekelt, vagy táncolt. Azért jelent meg óriási felhajtás közepette, hogy a hiphop nagymester Dr Dre-vel együtt bemutassa a Beats márkát a nagyvilág előtt.
A tavaszi IFA GPC 2019 konferencián a kiállítást szervező vállalat elnöke, Dr. Christian Göke elárulta kérdésünkre, hogy az idei évben is rengeteg kiegészítő előadással, kerekasztal beszélgetéssel készülnek majd. Így többek között színpadra lép Richard Yu, a Huawei első embere is például, ami tökéletesen mutatja, hogy milyen súlyt is képvisel az IFA ma ebben az iparágban. Már hagyomány, hogy a kiállítás részeként nagyszabású könnyűzenei koncerteket is rendeznek a kiállításnak helyet adó Messe Berlin területén, tehát ha valaki megunta a gépeket és kütyüket, kicsit ellazíthatja elméjét.
Iszonyú mennyiségű ember ÉS pénz
Ennek a sokoldalúságnak is köszönhető az IFA meglehetősen nagy népszerűsége. Tavaly öt nap alatt közel negyedmillió ember látogatott ki az IFA-ra, ami egy komolyabb zenei fesztiválnak is becsületére válna. De a kiállítók nem elsősorban az ő kedvükért jelennek meg Berlinben évről-évre. Az persze nagyszerű dolog, hogy ennyi embernek mutathatják be termékeiket, de ennél fontosabb az, ami a háttérben zajlik. Ilyenkor ugyanis a német fővárosba látogatnak a kereskedők is, hiszen itt egyszerre tudnak találkozni a legtöbb partnerükkel. A színfalak mögött kőkemény üzleti tárgyalások folynak, és vagyonok cserélnek gazdát, és ebben most egy szemernyi túlzás sem volt! 2018-ban a hivatalos információk szerint 4,7 milliárd euró, azaz olyan 1540 milliárd forint értékben kötöttek különféle megállapodásokat a rendezvényen.
Kapcsolódó cikkek
- Ismerje meg személyesen is a legújabb robottechnológiát
- Intelligens ipari robotkarokat mutatott be az LG
- GSM – Generációk Saját Mobiljai
- A Fujitsu bemutatja, hogyan növeli a nyereséget a hálózatba kapcsolt kiskereskedelem
- Az ÁRKÁD-ban február 21. és 24. között robotika kiállítással várják a látogatókat
- Fix telepítésű lézerprojektorokat is visz az Epson az idei ISE kiállításra
- Átlátszó OLED, hihetetlenül vékony LED kijelző és üvegre simítható fóliaképernyő az LG-től
- További rekordot döntött az Educatio kiállítás
- Technológiával az örökélet felé
- Educatio 2019: interaktív programok a MÁV-csoport standján
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.