Miért váltja az Ogre mobil a Bubit?
Nem titok: hiába van egyre több Bubi és hozzá tartozó állomás a főváros utcáin, a közbringa használata az elmúlt két év alatt is drasztikusan csökkent. Mi a 40-50 százalékos visszaesés oka? Hova vándoroltak a Bubi felhasználók? A megoldás egyszerű: a Bubi a múlt – az ogre&co (és a hozzá hasonló szolgáltatásoké pedig) a jövő ígérete.
A Bubi nehézkes kerékpárja és nehézkes regisztrációja helyett trendi kinézet és gyors csatlakozás – legalábbis ezt ígérik az egyre szaporodó elektromos roller, robogószolgáltatók. Az érintett fiatalok pedig pontosan tudják, mi a jó nekik, és az előfizetéseikkel szavaznak is. Nyugodtan mondhatjuk, hogy nem a flotta kis mérete, vagy az ismertség hiánya okozza a Bubi hanyatlását, hanem az azonos elven működő, ám sokkal izgalmasabb megoldások térnyerése. Az egyik a múlt, a másik a jövő.
Van néhány dolog, amiben minden „zöld”, azaz elektromos meghajtású szolgáltató ugyanazt ígéri:
- A forgalmi dugó „legyőzhető” – amíg az teherszállító tankhajó autókkal napközben csak araszolni lehet a fővárosban, addig az elektromos gyorsnaszádokkal bárhova el lehet cikázni.
- Nem kell aggódni a parkolás miatt. Amíg a belvárosban autóval sokszor körülményes parkolóhelyet találni, addig az elektromos közlekedési eszközökkel ez nem okoz gondot.
- Nem kell törődni a bérelt eszközök karbantartásával. Ezt a terhet teljes egészében átveszik az eszközök szolgáltatói.
- Zöld és környezetkímélő. Nem szennyezi a főváros levegőjét, élhetőbbé teszi a város mindennapjait.
Gyorsan össze lehet szedni, hogy miben maradt le a Bubi például a most elindult ogre&co-tól – ami már az elindulása első hetében közel 1200 új előfizetőt szerzett:
Mit várhatunk a tendenciák alapján?
A Bubi népszerűsége továbbra is csökkeni fog, helyét pedig átveszik a sokkal innovatívabb és izgalmasabb járműveket és közlekedési megoldásokat kínáló szolgáltatók. Budapest még mindig „alulfejlett”, azaz számos ilyen jellegű szolgáltatás elindulása prognosztizálható még az elkövetkező években – legalábbis a nemzetközi trendek alapján. 2017 és 2018 között 39 db új robogómegosztó szolgáltatás indult, 2018 őszén összesen már 85 db ilyen szolgáltatás üzemelt a világon. Ebben az időszakban 25 ezer új robogót helyeztek üzembe a szolgáltatók. Ebben az időszakban a lengyel és a spanyol piac nőtt a leginkább (1151% és 498% növekedés). Világszerte közel 2 millió regisztrált felhasználó van az ilyen típusú közösségi közlekedési rendszerekben. Kifejezetten európai központú szolgáltatás: az ilyen jellegű szolgáltatások 84%-a az EU-ban van.
Kapcsolódó cikkek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.