Miért váltja az Ogre mobil a Bubit?
Nem titok: hiába van egyre több Bubi és hozzá tartozó állomás a főváros utcáin, a közbringa használata az elmúlt két év alatt is drasztikusan csökkent. Mi a 40-50 százalékos visszaesés oka? Hova vándoroltak a Bubi felhasználók? A megoldás egyszerű: a Bubi a múlt – az ogre&co (és a hozzá hasonló szolgáltatásoké pedig) a jövő ígérete.
A Bubi nehézkes kerékpárja és nehézkes regisztrációja helyett trendi kinézet és gyors csatlakozás – legalábbis ezt ígérik az egyre szaporodó elektromos roller, robogószolgáltatók. Az érintett fiatalok pedig pontosan tudják, mi a jó nekik, és az előfizetéseikkel szavaznak is. Nyugodtan mondhatjuk, hogy nem a flotta kis mérete, vagy az ismertség hiánya okozza a Bubi hanyatlását, hanem az azonos elven működő, ám sokkal izgalmasabb megoldások térnyerése. Az egyik a múlt, a másik a jövő.
Van néhány dolog, amiben minden „zöld”, azaz elektromos meghajtású szolgáltató ugyanazt ígéri:
- A forgalmi dugó „legyőzhető” – amíg az teherszállító tankhajó autókkal napközben csak araszolni lehet a fővárosban, addig az elektromos gyorsnaszádokkal bárhova el lehet cikázni.
- Nem kell aggódni a parkolás miatt. Amíg a belvárosban autóval sokszor körülményes parkolóhelyet találni, addig az elektromos közlekedési eszközökkel ez nem okoz gondot.
- Nem kell törődni a bérelt eszközök karbantartásával. Ezt a terhet teljes egészében átveszik az eszközök szolgáltatói.
- Zöld és környezetkímélő. Nem szennyezi a főváros levegőjét, élhetőbbé teszi a város mindennapjait.
Gyorsan össze lehet szedni, hogy miben maradt le a Bubi például a most elindult ogre&co-tól – ami már az elindulása első hetében közel 1200 új előfizetőt szerzett:
Mit várhatunk a tendenciák alapján?
A Bubi népszerűsége továbbra is csökkeni fog, helyét pedig átveszik a sokkal innovatívabb és izgalmasabb járműveket és közlekedési megoldásokat kínáló szolgáltatók. Budapest még mindig „alulfejlett”, azaz számos ilyen jellegű szolgáltatás elindulása prognosztizálható még az elkövetkező években – legalábbis a nemzetközi trendek alapján. 2017 és 2018 között 39 db új robogómegosztó szolgáltatás indult, 2018 őszén összesen már 85 db ilyen szolgáltatás üzemelt a világon. Ebben az időszakban 25 ezer új robogót helyeztek üzembe a szolgáltatók. Ebben az időszakban a lengyel és a spanyol piac nőtt a leginkább (1151% és 498% növekedés). Világszerte közel 2 millió regisztrált felhasználó van az ilyen típusú közösségi közlekedési rendszerekben. Kifejezetten európai központú szolgáltatás: az ilyen jellegű szolgáltatások 84%-a az EU-ban van.
Kapcsolódó cikkek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.