Átlagosan háromezerért taxiznak a budapestiek
Ugyan még mindig inkább telefonon rendelnek taxit a fővárosiak, de egyre többen használnak valamilyen taxirendelő mobilalkalmazást is - derül ki a Főtaxi megbízásából készített kutatásból. Az elvárásoknak megfelelően új, hasznos funkciókkal bővült a taxitársaság applikációja, így akár már közvetlenül is felhívhatjuk a sofőrt az alkalmazáson keresztül, ha nem találjuk az autót.
Átlagosan 7 kilométert tesznek meg az utasok taxival egy alkalom során, ami nagyjából 3 ezer forintba kerül - derül ki a Főtaxi megbízásából készített kutatásból. Az 1000 fős, reprezentatív közvélemény-kutatás során a budapestiek közlekedési applikáció használatát és taxizási szokásait vizsgálták.
A válaszadók több mint fele évente legalább egyszer taxizik, főként alkalomszerűen, a számlát nem céges kártyával, hanem saját zsebből fizetik. Bár a budapesti felnőtt lakosság többsége még mindig az évtizedek óta megszokott telefonos, diszpécseres módszert választja, de ahogy az életük más területén, úgy a taxirendeléskor is egyre többen részesítik előnyben a digitális megoldásokat. A válaszadók legtöbbje egy-két, utazáshoz használt alkalmazást tölt le a telefonjára.
A legnépszerűbb a Google Maps, majd ezt követi valamilyen forgalomfigyelő applikáció vagy a tömegközlekedést előnyben részesítők esetében a BKK-futár. Mindezek mellett a válaszadók 26 százaléka használ valamilyen taxirendelő appot is. Több mint kétharmaduk szerint ugyanis ezzel a megoldással sokkal gyorsabban lehet nemcsak taxihoz, de információhoz is jutni, hiszen könnyebben lehet ellenőrizni, hogy mikor érkezik meg az autó.
A legfontosabb elvárás egy taxirendelő alkalmazással szemben, hogy pontos és megbízható legyen - derült ki a felmérésből. Ezt követi, hogy gyorsan érkezzen meg az autó, valamint könnyű legyen használni a felületet. Érdekesség, hogy az applikáció gyorsasága nem a Z, hanem az Y-generációnak a legfontosabb, a korosztály 72 százalékánál ez döntő szempont. A könnyű használhatóság és az utazás várható költségének kalkulálása a felnőtt korosztályok körül az X-generáció tagjai számára leginkább döntő tényező.
A Főtaxi, amely egyébként a válaszadók körében a legnépszerűbbnek bizonyult, Magyarországon először indított mobil alkalmazást a taxis piacon 2015-ben. Az applikáció, az utazóközönség igényeit követve, további új funkciókkal bővült.
Az alkalmazáson belül a „csendes sofőr” bekapcsolásával például diszkréten jelezhetjük, ha éppen nincs kedvünk csevegni az utazás során.
A felhasználóbarát kialakítás miatt a jövőben kuponok kezelésére is lehetőség nyílik, melyeket különböző promóciók keretein belül (jelenleg kaparós sorsjegy formájában) kaphatnak a felhasználók, de a jövőben a névnaposok ily módon való köszöntését is tervezi a cég.
További újítás, hogy mostantól egy rosszul értelmezett cím miatt nem kell percekig tanácstalanul álldogálnunk az utcán és hívogatni a diszpécsert, hogy hova érkezett meg az autó. Az új appon keresztül közvetlenül is kapcsolatba léphetünk a sofőrrel és egyeztethetjük a találkozó részleteit. Az olyan nagyobb helyszínek, mint egy bevásárlóközpont, egy szórakozóhely vagy éppen egy fesztivál esetén jöhet jól a felvételi pont meghatározása funkció, amely megmutatja, hogy hol tudunk a legközelebb beszállni a taxinkba.
„Ezekkel az újításokkal tovább csökken majd a diszpécserközpont terhelése is, így azok is gyorsabban tudnak taxihoz jutni, akik ragaszkodnak a telefonos rendeléshez” - mondta el Angyal Zsolt, a Főtaxi vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung támogatja az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljait
- Megújul a Budapest Bank Mobil App!
- Online HÉV-jeggyel lehet utazni a Hungaroringre
- Elkészült a sportot kedvelők új alkalmazása
- Apple Pay-jel fizethetnek mától a Revolut ügyfelei
- A L’Oréal Magyarországra is elhozza a jövő szépségét
- Sikeres első hónapot zárt a Közlekedési Mobiljegy
- Sorban állás nélkül vehet jegyet a Fővárosi Állatkertbe
- Itt az ogre&co közösségi robogó!
- A Vonatinfó holnaptól MÁV néven lesz elérhető
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.