Közösségi oldal a II. világháború idején
A Viasat History televíziós csatorna a II. világháború kitörésének 80. évfordulójára tematikus közösségi felületet hozott létre. Mozgatórugója, hogy vajon mit posztoltak volna a hírességek és a vezérek, ha abban az időben is létezett volna Facebook, Insta, Twitter. A modern technológiával újrajátszott események, külön ide gyártott történelmi minivideókkal a 1939live weblapon érhetők el.
1939. szeptember 1-jén Németország hadüzenet nélkül megtámadta Lengyelországot, ezzel kirobbant a II. világháború. A történelem meghatározó eseményére való megemlékezés céljából a Viasat History televíziós csatorna (amely Lengyelországban ugyanúgy jelen van, mint Magyarországon) megalkotta az 1939live honlapot. A website-ot úgy építették fel, mintha egy 21. századi közösségi médiafelület lenne: a nagy történelmi személyek profillal rendelkeznek és a mai felhasználókhoz hasonlóan bejegyzéseket tesznek közzé, like-olnak, hozzászolnak és megosztanak. Emellett egy külön ide gyártott 10 részes videósorozat szintén a legmodernebb alkalmazásokat használva mutatja be a történelmi nagyságokat: az egyes epizódok YouTube, Google Maps és hasonló eszközök beépítésével mesélik el, hogy ki mit tett ebben az időszakban, mit köszönhetünk neki vagy épp mi volt a vétke.
Az 1939live.com-ra lépve egy hírfolyamot láthatunk, amelyen megjelenik többek között Winston Churchill, Adolf Hitler vagy George Orwell bejegyzése, ezeket pedig like-olják, vagy épp megosztják más történelmi alakok. Életesemények között is pörgethetünk, így láthatjuk, hogy Frida Kahlo mikor van Párizsban, mikor debütál az Oz, a nagy varázsló, mikor loptak el egy képet a Louvre-ból... Az egyes posztok szövegei levelek, memoárok és naplók felhasználásával készültek, azaz teljesen hitelesek.
„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a múltat e fajta, úttörő módon mutathatjuk be, amely ráadásul a fiatalabb generáció számára is átláthatóbbá teszi a történelmet – mondta el Karin Heijink, a Viasat World tartalmakért és termékekért felelős alelnöke, hozzátéve, hogy a portált a Future History produkciós stúdióval gyártották. – Szeretjük a múlt eseményeit új megvilágításokból és több nézőpontból szemléltetni, ez az oldal pedig tökéletesen illeszkedik ehhez: úgy mutatjuk be a történelem meghatározó időszakát, mintha napjainkban történne.”
A nem mindennapi oldal angol és lengyel nyelven érhető el, és egészen október végéig jelennek meg rajta újabb és újabb posztok. A tevékenykedésbe bárki beszállhat, azaz kedvelhet, kommentelhet vagy akár meg is oszthat. A történelmi csatorna emellett tematikus sorozatokkal is készül a jubileumra, így szeptember 1-jén 21 órától indítja A II. világháború legjelentősebb eseményei színesben című dokumentumszériáját, vasárnaponként pedig további alkotásokkal emlékezik a nehéz időkre.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult a 2019-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!
- A nők sokkal kritikusabbak a másik kinézetét illetően
- Elindult Magyarország első luxus piactere
- 200 millió forintos befektetést kapott a fix24
- 15 év után kapott új arculatot a Profession.hu
- Megreformálnák a fordítási piacot!
- Nehéz csillapítani információéhségünket, ha egészségünkről van szó
- Az álhírek terjedése miatt kevésbé bíznak a közösségi médiában az újságírók
- Kutatás: előbb posztolunk temetésről, mint a hálószobából
- A DXC segít a nyílt forráskódú weboldalak akadálymentesítésében
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.