Díjat nyert az E.ON EnergiaKaland programja
Zöld egyensúly kategóriában az E.ON EnergiaKaland programja nyerte az Effekt 2030 díjat. Az energiacég munkatársai több mint tíz éve járják önkéntesként az iskolákat, hogy különleges tanórákat tartva segítsenek a pedagógusoknak a gyerekek energiatudatos nevelésében. Az Effekt 2030 díjjal a változások iránt elkötelezett, értékteremtő projektekbe, termékekbe, szolgáltatásokba vagy vállalkozásokba fektető gazdasági szereplőket jutalmazzák.
Az Effekteam Zöld egyensúly díjával azokat a programokat ismerik el, amelyek hozzájárulnak az éghajlatváltozás csökkentéséhez, a természeti erőforrások fenntartható használatához, valamint a szárazföldi és vízi ökoszisztémák védelméhez.
Az E.ON 2008-ban indította el EnergiaKaland elnevezésű oktatási programját azzal a céllal, hogy az iskolákkal együttműködve segítse a pedagógusokat a gyermekek energiatudatos nevelésében. A szakminisztériummal közösen kialakított projekt 5-től 18 éves korig kínál az energiával kapcsolatos ismeretanyagot óvodások, diákok és tanáraik számára. Az E.ON önkéntes munkatársai különleges, úgynevezett energiaórákat tartanak. Ezeken az elmúlt 11 évben összesen 260 oktatási intézményben - iskolákban és óvodákban - több ezer gyerek vett részt. Az E.ON-nál az elmúlt években több mint 160 munkatárs végezte el az óratartáshoz szükséges képzést. Az óravázlatokat, a hozzá kapcsolódó feladatokat további felhasználásra a pedagógusok interneten ingyenesen is megrendelhetik a program weboldalán. Az elmúlt években már több mint 1700 tanár kapta meg a csomagot.
Az EnergiaKaland program célja, hogy a gyerekeket modern és kreatív eszközökkel energia- és környezettudatosságra nevelje, és segítse őket abban, hogy később felelősen és tudatosan döntsenek a mindennapi életben arról, hogyan használják a rendelkezésükre álló erőforrásokat. A diákok a legfontosabb adatok és tények megismerésén kívül az energia előállításával, elosztásával és felhasználásával kapcsolatos feladatokban virtuális döntéseket is hozhatnak és szembesülhetnek ezek hatásaival is.
Az EnergiaKaland számos lehetőséget kínál arra is, hogy a diákok aktívan megismerjék saját környezetük energetikai vonatkozásait, és hozzájáruljanak környezetük energiatudatos alakításához.
A versenyről:
Az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja azzal a céllal jött létre, hogy bemutassa a vállalatok és innovatív kezdeményezéseik példaértékű programjait, az elismerésükkel hozzájáruljon az üzleti és startup szektor társadalmi szerepvállalásának, fenntarthatósági kezdeményezéseinek erősítéséhez, inspirálja a vállalati döntéshozók ilyen irányú szakmai munkáját és ösztönözze őket személyes szerepvállalásuk növeléséhez. A díj kategóriáit az ENSZ által meghatározott és 2030-ra elérendő Fenntartható Fejlődési Célok alapján alakították ki, így Esélyteremtő üzlet, Jövő gazdasága, Zöld egyensúly és Mindenki társadalma kategóriában pályázhattak a cégek. A zsűri kategóriánként 3-3, vagyis összesen 12 vállalatot juttatott a döntőbe.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban
- Új elektromos töltőpontokat adott át Szolnokon az E.ON
- Évnyitó másképp: innovatív tanárok az iskolapadban
- Folytatódik a PARIPA-program
- Együttműködés a munkavállalók digitális kompetenciájának fejlesztéséért
- Karrierváltás fél év alatt? – Szakértői tippek, hogy ne fussunk zátonyra!
- Díjazta az E.ON a legjobb hazai fenntarthatósági kezdeményezéseket
- Tervezés alatt a jövő előadóterme
- Tanulj programozni a hétvégeken
- Középiskolás lányokat tanít matematikára és programozásra a Morgan Stanley
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.