Folyik a verseny Magyarország legjobb játéka címéért
2019. október 27-én a Groupama Arénában rendezték meg az Ország Játéka 2019 verseny Játszónapját, ahol számos karácsonyi sikerlista-esélyes gyerekjáték is debütált.
A nevezett játékok csaknem felét a családi vagy kisgyerekeknek szóló társasjátékok teszik ki, amelyek ma reneszánszukat élik. De egyre több játék lép túl a hagyományos játékokon és bír valamilyen funkcióval (beszél, mozog, interaktál). A legtöbb játékújdonságot felvonultató országos eseményen közel 150 játékot – köztük több mint 70 vadiújat, idén először itt – próbált ki összesen közel 3 000 szülő, nagyszülő és kisgyerek. A legjobb játékok versenyében ez alkalommal is a nagyközönség és a szakmai zsűri fog dönteni. Az általuk odaítélt, majd a nyertes játékokra felkerülő Ország Játéka minősítés komoly megméretés eredményét jelzi és fontos szempont lehet ajándékválasztáskor. A legjobbakra november 10-ig lehet szavazni a www.orszagjateka.hu oldalon.
„Az ember csak ott egészen ember, ahol játszik.” (Friedrich Schiller)
Melyik játékot vegyem a gyereknek? Milyen szempont alapján döntsek? Elsősorban a szülők és a nagyszülők sokszor szembesülnek ezzel a kérdéssel az év folyamán, legfőképp karácsony előtt. Egy, a szervezők által végzett friss online villámkutatás* szerint a szülők többsége játékvásárlás előtt még nem tudja mit akar: a válaszadók 62 százaléka csak keresgéli a megfelelő játékot gyermekének. Nekik is segít a JátékNet.hu Webáruház által 2013-ban életre hívott kezdeményezés, az Ország Játéka verseny. Egyre intenzívebb lett az érdeklődés a Játszónap iránt: évről évre nagyjából megduplázódott a látogatók száma. Idén közel kétezer négyzetméter adott teret a játékarzenálnak: izgalmas játékújdonságoknak és különlegességeknek, magyar és világhírű fejlesztéseknek. Próbára tették magukat bébijátékok, kreatív-, készség- és mozgásfejlesztő, családi társas- és építőjátékok, vagy például a fiúk és apukák nagy örömére drónok és játékmodellek.
Melyik legyen az ország legjobb játéka 2019-ben?
Magyarország legjobb játékát a szakmai zsűri – köztük gyermekpszichológus, pedagógus, védőnő, játékfejlesztő, influenszer – olyan szempontok szerint értékeli, mint például a készségfejlesztés képességének mértéke, a szociális készség fejlesztése, alkalmassága az együtt- és újra játszásra, a játékok várható mentális és érzelmi hatása, innovációja, kreativitása, minősége és tartóssága.
„A közös játék az egyik legjobb módja annak, hogy időt ajándékozzunk gyerekeinknek. Figyelmünk és szülői szeretetünk egyik legalapvetőbb megnyilvánulási formája, ha leülünk a gyerekünk mellé, félreteszünk minden mást és a játék nyelvén kezdünk beszélgetni vele” – tette hozzá a zsűri tagjaként Labancz Dániel gyermekpszichológus.
A szervezők szerint a pályázók legtöbbje minden évben nevez újdonsággal vagy különlegességgel, mert rangosnak és értékesnek tartja ezt a minősítést.
Aki nem szeretne az utolsó pillanatban tanácstalanul ajándékért rohangálni, figyelje a webáruházak oldalán vagy az üzletekben az Ország Játéka logót. Szavazni is érdemes, mert a nyereményeken felül a verseny jótékony célokat is szolgál: a szavazat leadásakor megjelölhető, mely bölcsőde és óvoda jusson értékes és hasznos adományhoz, játékokkal teli ajándékcsomagokhoz.
A díjakat november 13-án adják át.
_________________
* A Játékbolt.hu Facebook oldalán közzétett szavazás eredménye, 2019. október 22.
Kapcsolódó cikkek
- Akár egy drón is lehetne az ország játéka
- A tudatos nethasználat oktatása egy messenger-fejlesztéssel
- Az ideális őszi, otthoni program
- 10 dolog, amit jobb észben tartani az online kaszinó és sportfogadó oldalakon
- Játékkal töltötték munkaidejüket a LEGO gyár dolgozói
- Ez már a huszadik Internet Hungary - talán ez lesz a legjátékosabb
- Így játszik egy magyar gamer
- Betclic – online sportfogadások és szerencsejátékok tárháza
- Unibet – mobil fogadások a telefonunkon
- Bet365 – a vezető online fogadóiroda
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.