Újra jön az Open Academy
November 22-én a megszokott értékekkel és koncepcióval tér vissza az Open Academy. Új helyszínen, az ELTE Harmónia termében ismét naprakész és magas színvonalú előadásokkal várják a szoftverfejlesztő szakembereket.
A Google előadásának keretében szó lesz majd napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő területéről, a Machine Learningről, és arról, hogyan tudják az előnyeit kiaknázni azok a szakemberek is, akik egyelőre csak ismerkednek ezzel az új tudománnyal. A Skyscanner software engineere, Czap Balázs a skálázható microszervizek működtetését fogja bemutatni, a helyszínt biztosító ELTE munkatársa, Révész Ádám pedig a Kubeless alapú elosztott rendszerekről beszél majd. Takács András a Commsignia alapítója szintén aktuális és napjainkban megkerülhetetlen témával készül, előadásából kiderül, mi az a V2X (vehicle-to-everything) technológia és miért megkerülhetetlen a kooperatív közlekedés manapság. A biztonságos API fejlesztés világába nyújt mélyebb betekintést a Balasys munkatársa, Bauer Péter, Lehóczky Zoltán a Lombiq Technologies alapítója pedig a nyílt forráskódú Orchard rendszert mutatja be a hallgatóságnak.
Az Open Academy helyszínét mindig egy egyetem biztosítja, és minden sallangtól mentesen fókuszál a lényegre: a tudásmegosztásra. Nincsenek marketing előadások, nincs catering, és a helyszín is szakmai együttműködés keretében áll rendelkezésre. Ami viszont van, az egy csokor valódi tudást adó előadás, a legforróbb témákban, késő délutántól késő estig.
A 2011 óta működő Open Academyt a Balabit alapította. A céget az elmúlt évben – az egyik legsikeresebb magyarországi startup exit eredményeként – felvásárolta az amerikai székhelyű One Identity. A vállalat hazai fejlesztőközpontjai a One Identity legnagyobb R&D központjai lettek, így az innováció elősegítése és a tudás megosztása továbbra is kiemelt jelentőséggel bír. Örömmel jelentjük be, hogy a korábbi Open Academy hagyományok mentén, a One Identity kiemelt szponzori támogatásával, mostantól stratégiai együttműködés keretében a Talentera szakmai közössége szervezi az Open Academy rendezvényeit.
A Talentera számos ingyenes rendezvény, tréning, meetup, workshop és konferencia házigazdája, így az Open Academy továbbra is megfelelő szakmai háttérrel és a megszokott közvetlen hangvételben folytatódhat. A cél nem kevesebb, mint évente kétszer minél több IT szakembert ültetni vissza az iskolapadba a life-long-learning szellemében.
A Talentera egy ingyenes karrierszolgáltatás, amely tréningeket, közösségi eseményeket, karrier tanácsadást és munkaügyi supportot nyújt a karrierjüket agilisen építő szakemberek számára.
Friss ötletekkel és a legújabb technológiákkal foglalkozó előadásokkal várnak minden érdeklődőt november 22-én, pénteken 17 órai kezdettel az ELTE Harmónia termében az Infoparkban.
Kapcsolódó cikkek
- A One Identity veszprémi fejlesztőcsapata nyert az Angular Attack nemzetközi programozóversenyén
- Az elégedetlen munkavállalók veszélyeztetik az üzleti titkokat
- Disztribúciós megállapodást kötött a Balasys és a One Identity
- Júliusban indítja pályakezdő programját a Lufthansa Systems Hungária
- Felvásárolta a magyar Balabit cégcsoportot egy amerikai IT biztonsági cég
- Pályakezdőknek indít programot a Lufthansa Systems Hungária
- Innovatív képzési modell segíthet enyhíteni a hazai informatikushiányt
- Új vezetőkkel bővül a Balabit menedzsmentje
- Kereskedelmi együttműködést jelentett be a Balabit és az amerikai Lieberman Software Corporation
- A nyílt forráskód belénk van kódolva
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.