EDR kommunikációs rendszerrel dolgozhatnak a polgárőrök is
Ezer Tetra-készüléket használhat az Országos Polgárőr Szövetség egy összefogás eredményeképpen, amelynek révén az eddigieknél hatékonyabban szolgálhatják a magyar polgárok biztonságát. A polgárőrök munkáját segítő készülékek a magyar Egységes digitális Rádiótávközlő (Tetra) hálózatot üzemeltető Pro-M Zrt. adományai, a készülékek üzemeltetéséhez szükséges licenszeket pedig a hálózat szállítójától, az Airbus DS SLC magyarországi fióktelepétől kapja meg az Országos Polgárőr Szövetség, amely a professzionális eszközöket eljuttatja a felhasználókhoz.
Már a polgárőrök is csatlakozhatnak a készenléti szervek biztonságos, professzionális kommunikációs hálózatához, és ezer Tetra-készülék segítségével nemcsak hatékonyabb reagálásra lesznek képesek, de tehermentesíthetik is a készenléti szerveket. A Rendőrség, a Mentők, a Tűzoltóság és más készenléti szervek által használt nagy rendelkezésre állású, titkosított kommunikációs hálózathoz az adományként kapott ezer készülékkel a polgárőrök szükség esetén közvetlenül, szervezett formában kommunikálhatnak azokkal a szervekkel, amelyekkel egy esemény kapcsán együtt kell dolgozniuk. Ez megkönnyíti minden érintett munkáját, valamint hatékonyabb és gyorsabban segítséget jelent a magyar állampolgároknak.
Az Airbus DS SLC által kiépített Tetra hálózaton a készenléti szervek magas rendelkezésre állás mellett titkosítottan és olyan helyzetekben is kommunikálhatnak, amikor a polgári rendszerek már csak korlátozottan állnak rendelkezésre. A Tetra hálózaton hang- és adatátvitel is lehetséges és szinte kizárt rajta a túlterheltség.
„Régóta felmerült igény, hogy az önkéntes szolgálatot ellátó polgárőreink használhassák a Tetra-hálózatot, most a Pro-M és az Airbus összefogásának köszönhetően ez megvalósult. Ezer Tetra készülék és a hozzájuk tartozó liszenszek nemcsak hatékonyabb önkéntes munkát jelentenek a polgárőröknek, de nagyobb biztonságot a magyar állampolgároknak” – mondta a készülékek átvételekor Túrós András, az OrszágosPolgárőr Szövetség elnöke.
„Az Airbus DS SLC által leszállított EDR-hálózat és a Tetra készülékek 14 éve biztosítják a készenléti szervek professzionális és zavartalan kommunikációját, ezáltal a magyar polgárok biztonságát. Örömmel csatlakoztunk ahhoz a Pro-M Zrt. kezdeményezéshez, amely megteremti az értékes önkéntes szolgálatot adó polgárőrök számára a lehetőséget, hogy csatlakozzanak az EDR-rendszerhez” – mondta a készülékek átadásakor Fáy András, az Airbus DS SLC Magyarországi fióktelepének ügyvezetője.
„Meggyőződésünk, hogy ez az együttműködés a készenléti szervek és a magyar emberek érdekét egyszerre szolgálja. Ezer készülék óriási hatékonyságnövekedést jelenthet a polgárőrök számára, akik az ország sok területén nélkülözhetetlen munkát végeznek. Az Airbus DS SLC önzetlen partnerként és professzionális technológiai szállítóként volt partnerünk ebben a projektben” – mondta Dr. Balla Ferenc, az EDR-hálózatot üzemeltető Pro-M Zrt. vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Fejlesztői versenyt hirdet Magyarországon az Airbus
- Világelsővé fejlesztik a magyar készenléti kommunikációt
- A Magyar Telekom eladja az államnak a Pro-M Zrt. 100%-át
- Szupergyors készenléti távközlési hálózatot tesztel a Pro-M
- Magyarország rendezheti jövőre a TETRA World Congress-t
- Tizenegy készenléti szervezet, 37 ezer felhasználó az EDR-en
- Mérföldkő: 1 milliomodik Motorola Tetra terminál
- Érthető beszédkommunikáció a helikopter rotorzaja mellett is
- Készenléti Tetra: tudatosítás a Tölösiben
- Schengeni határőrizet az EDR-rel
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.