3 milliárdos állami megbízást teljesített sikeresen a Delta Csoport
Több mint 15.000 informatikai eszközt – laptopokat, projektorokat, routereket – szállított le sikeresen az idei évben a Delta Csoport az ország 1.500 Digitális Jólét Pontjára. A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) 3,2 milliárd forint értékben kötött szerződést a vállalattal közösségi internet-hozzáférési pontok felszerelésére és beüzemelésére.
Sikeresen lezárult a kormányzat közösségi internet-hozzáférési pontok fejlesztésével, valamint szolgáltatási portfóliójuk bővítésével kapcsolatos, európai uniós pályázati forrásból megvalósuló projektje. Az elsősorban kistelepüléseken létrehozott „Digitális Jólét Pontok” célja, hogy helyet biztosítsanak a digitális írástudás fejlesztéséhez, illetve az elektronikus ügyintézéshez. A Digitális Jólét Pontok kialakítása egyedülálló kormányzati projekt mind a széles földrajzi lefedettség, mind a komplexitás tekintetében.
A projektet vezető Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) a Delta Csoportot egy közbeszerzési eljárás nyerteseként bízta meg az informatikai eszközök – pontonként 3 laptop, 2 tablet, 2 telefon, multifunkciós nyomtató, router, valamint beltéri és kültéri WiFi-hozzáférési pont – telepítésével. A vállalat egy év alatt több mint 15.000 eszközt szerzett be és szállított le országszerte; 1.500 közintézmény pályázott, és mindenhol sikeresen megtörtént a telepítés. A Delta Csoport 24 hónapos garancia biztosítását is vállalni tudta az eszközökre, országos szervízhálózata segítségével.
A KIFÜ – amely Magyarország legnagyobb informatikai megrendelője – és a Delta Csoport között létrejött szerződés összeértéke több mint 3,2 milliárd forint volt.
„Komoly logisztikai kihívást jelentett a projekt megvalósítása: 1.500, eltérő adottságokkal rendelkező helyszínen kellett informatikai infrastruktúrát kialakítanunk, illetve a helyi internetszolgáltatók sajátosságait integrálni egy központi menedzsment rendszerbe. Az elmúlt években több sikeres projektet bonyolítottunk le a KIFÜ-vel, és a Delta csapata ezúttal is jól vette az akadályokat” – nyilatkozta Szűr Krisztián, a Delta Csoport technológiai vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Megtartották Magyarország eddigi legnagyobb informatikai versenyét
- Hódít az agilis módszertan az IT után az üzleti területeken is
- Több mint 100 informatikai szakembert vesz fel a Nokia Magyarországon
- Elképesztő exportsiker: magyar cég megoldása támogatja a lett és észt gázpiac összevonását
- Az Informatika a Látássérültekért Alapítvány Fehér bot napi rendezvényéről
- Ingyenesen letölthető közösségimédia-kisokost adott ki a Neumann Társaság
- Megszavazta az Est Media rendkívüli közgyűlése a Delta-tranzakciót
- Új IT-állásportál érkezik Magyarországra
- IT security üzletágat indít az OTT-ONE
- Karrierváltás fél év alatt? – Szakértői tippek, hogy ne fussunk zátonyra!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.