Hogyan küzdenek a bankok a pénzmosás ellen?
Egy független vizsgálat szerint az üzleti elemzéssel foglalkozó SAS lett a pénzmosás elleni megoldások vezető szállítója 2019 harmadik negyedévében.
A The Forrester Wave: Anti-Money Laundering Solutions tanulmány a SAS jelentős szerepét hangsúlyozza a fehérgalléros bűnözés egyik gyakori tevékenységének visszaszorításában.
A Forrester Research pénzmosás elleni (anti-money laundering, AML) technológiákat vizsgáló értékelésében a SAS Anti-Money Laundering megoldását az egyik legjobban testre szabható technológiának minősítette a piacon, kiemelve erőteljes adatintegrációs és egyéb technológiákkal ötvözhető képességeit.
Szoftverrel elemezve
A változó szabályozások, az újabb és újabb fenyegetések, és az adatok folyamatosan növekvő világában az MI és a gépi tanulás eszközeivel lehet a leggyorsabban észlelni a gyanús tevékenységeket. A pénzmosás elleni küzdelem területén ezek a technikák rekordsebességgel váltak követelménnyé a cégeknél, szervezeteknél. A Forrester Wave jelentése szerint a SAS szoftverének gépi tanuláson alapuló modellfejlesztése intuitív, látványos és testre szabható, valamint azonnal használható algoritmustípussal rendelkezik.
A fejlett analitikai képességek révén javul az AML programok teljesítménye és hatékonysága, beleértve a tranzakciós kockázatok pontozását és vizsgálatát.
Adattudósok helyett gépi intelligencia
Mindez adattudósok hadseregének alkalmazása nélkül is elérhető, így enyhülhet a vállalatokra nehezedő szakemberhiány terhe.
„A SAS vezető mesterséges intelligencia és gépi tanulási megoldásaival segíti a pénzintézeteket pénzmosás elleni feladataik átalakításában és modernizációjában”, nyilatkozta Stu Bradley, a SAS Fraud and Security Intelligence részlegének alelnöke.
„A megoldás lehetővé teszi számukra az ismétlődő, manuális feladatok automatizálását és a fals pozitív találatok akár 50 százaléknál nagyobb mértékű csökkentését.
Egy amerikai bank a SAS neurális hálózati modelljével cserélte le tranzakciófigyelő megoldásának készpénzmozgást felügyelő rendszerét és ezzel megtriplázta a SAR konverziós arányát – a havi munkaelemek számának felére csökkentése mellett.”
A Forrester Research nyolc AML megoldásszállítót minősített 32 különböző szempont szerint. A SAS megoldása „ideális választás nagyvállalati környezetben robosztus adattudományi képességei miatt”, egyben a lehető legmagasabb pontszámot érte el a kockázatok pontozása, a riasztások (alerting), az ügykezelés, a jelentések és a skálázhatóság területén, a tranzakciós volumen figyelembevétele mellett. A Forrester emellett kiemelte a SAS jelentéseinek könnyű konfigurálhatóságát és sokoldalúságát.
Több, mint 250 pénzügyi szervezet használja szerte a világon a SAS kínálta lehetőségeket a pénzmosás megakadályozása érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- Sikeresebb üzlet – mesterséges intelligenciával
- Hogyan vásárolunk 10 év múlva?
- A compliance digitális átalakulása
- Új törvény, új kihívások – AML megfelelés a gyakorlatban
- Big Data, Cloud és analitika: jövő héten jön a Budapest Data Fórum
- Analitika a felhőből: jön a „gyilkos bálna”
- A CEU új mesterképzést indít üzleti analitika témában
- IBM MobileFirst: alkalmazások iOS-re
- CRS Portál: Big Data elemzés és „What if” tervezési képességek is
- Közös innovációs projektet indított az IBM Magyarország és a Pannon Egyetem
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.