Szülőknek szóló weboldalt készít az NMHH a biztonságosabb internetezés támogatására
Február 11-én, a biztonságosabb internet napján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyilvánosságra hozta Internet Hotline nevű jogsegélyszolgálata tavalyi statisztikáit, amely szerint egyre több, a gyermekek szexuális kizsákmányolását ábrázoló tartalomról kapnak jelzést. A hatóság egy ízelítő videót is készített, amellyel a szülők figyelmébe ajánlja a biztonságosabb netezést támogató oldalát, amely a Gyerekaneten.hu címen indul el március 1-jén.
Tavaly 824 bejelentés érkezett az NMHH Internet Hotline jogsegélyszolgálatához internetes jogsérelmekről, 13 százalékkal több, mint az előző évben. Új trend, hogy közülük 2019-ben a legtöbb (276 db) a pedofil tartalom kategóriába esett, míg nagyjából fele ennyi bejelentés szólt hozzájárulás nélkül közzétett tartalmakról (148 db) és az adathalász tartalmakról (142 db).
A gyermekek szexuális kizsákmányolását rögzítő anyagokról szóló bejelentések száma jelentősen, háromszorosára nőtt 2018-hoz képest. Az ebbe a kategóriába tartozó bejelentések közel harmada minősült feltételezhetően gyermekpornográfiának. Ezeket az eseteket a hotline munkatársai további intézkedésre elküldték a Nemzeti Nyomozó Irodának (NNI) vagy – ha a tartalom külföldi szerveren volt – a hotline-okat összefogó ernyőszervezet, az INHOPE rendszerén keresztül továbbították az érintett országok hotline-jainak. A 2019-ben érkezett kiemelkedően sok bejelentett gyermekpornográf tartalom az erősödő hazai netezői odafigyelés mellett azzal is magyarázható, hogy a Kanadai Gyermekvédelmi Központ (Canadian Centre of Child Protection) projektje, az Arachnid automatizált alkalmazás többször is jelentős mennyiségű tartalmat továbbított a világ hotline-jainak.
Március 1-jével indul a Gyerekaneten.hu: hogy jobban értsük, miről beszél a gyerek (a neten)
Az NMHH március 1-jétől elindít egy weboldalt, amely a Gyerekanaten.hu címen a szülőkhöz szól, és rövid, világos szócikkek formájában magyarázza el azt a sok furcsaságot, amiről a gyerekeik online tapasztalataik kapcsán beszélnek. Az oldal megismertetésére – egyben a biztonságosabb internet napjának idei témájához, az online identitáshoz kapcsolódva – az NMHH készített egy 15 másodperces videót. Ebben visszabontják egy lány közösségi médiás fotóját, míg a jellegzetes beállítások, szűrők és matricák mögül előtűnik egy valóságos gyerek. A készítők azt a távolságot érzékeltetik ezzel, amely a közösségi médiában szinte természetes módon létrejön az online és a valóságos identitás között. Az NMHH azt javasolja a szülőknek, hogy beszélgessenek a gyerekeikkel arról, milyen képet alkotnak másokról online megjelenésük alapján, és ők milyennek mutatják magukat az interneten. A Gyerekanaten.hu ízelítő videója itt érhető el: www.nmhh.hu/onlinearcok.
Kapcsolódó cikkek
- 5 gyakorlati tipp a gyerekek biztonságáért
- Együtt egy jobb internetért!
- Vidéki kereskedelmi rádiós pályázatokat hirdetett a Médiatanács
- A három legnépszerűbb rádiót négymillió ember hallgatja
- Három vidéki rádiós frekvenciára lehet pályázni
- További öt évig szólhat a debreceni Magyar Katolikus Rádió
- Tovább szólhat a debreceni Campus Rádió
- NMHH Médiatanács: Harminchat televízió és rádió jutott összesen 146,5 millió forintos műsor- és műszaki támogatáshoz
- Csomagot Európába, de mennyiért?
- NMHH mobilpiaci jelentés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.