Kilenc hazai nagybankkal kapcsolódik össze a Billingo
Tavaly szeptemberben elstartolt a nyílt bankolás az Európai Unióban, aminek köszönhetően a bankoknak kötelező hozzáférést biztosítaniuk a számlainformációkhoz (számlatörténethez) a megfelelő jogosultságokkal rendelkező külső szolgáltatók számára. Magyarország második legnagyobb online számlázója hamarosan kilenc hazai nagybankkal kapcsolódik össze az Európai Unió legnagyobb számlainformációs szolgáltatójával kötött együttműködési megállapodásnak köszönhetően. A Billingo új digitális és pénzügyi szolgáltatásokkal segíti majd a webshopokat, könyvelőket, az online számlázót használókat.
A Billingo március elején szerződést írt alá az Európai Unió legnagyobb számlainformációs szolgáltatójával, az Egyesült Királyságban regisztrált Salt Edge társasággal. Az együttműködés eredményeként a Billingo lesz az első online számlázó Magyarországon, amelyik pár héten belül a legtöbb hazai bank számlainformációjához hozzáférést biztosít.
Az együttműködés, valamint az EU-ban tavaly szeptember 14. óta kötelezően alkalmazandó Második Pénzforgalmi Irányelv (PSD2) eredményeként a Billingo kilenc hazai nagybank számlainformációs adatait érheti el. A második negyedév folyamán a Billingo felhasználók az alábbi bankoknál vezetett fizetési számlájukat köthetik össze az online számlázó fiókjukkal: Erste Bank, OTP Bank, CIB Bank, Raiffeisen Bank, K&H Bank, UniCredit Bank, Budapest Bank, MKB Bank és ING Bank.
A PSD2-nek köszönhetően a felhasználók a Billingo felületén keresztül is nyomon követhetik a kibocsátott díjbekérők, számlák pénzügyi teljesítésének státuszát. Emellett a felhasználók automatizálhatják a számlák kibocsátását a díjbekérő pénzügyi teljesítését követően, gyors áttekintést kaphatnak likviditásuk rövid távú alakulásával kapcsolatban és megoszthatják banki számlatörténetüket is könyvelőjükkel.
A Salt Edge a világon az egyik legfelkészültebb társaság a nyílt bankolás területén, amit az is mutat, hogy több mint 70 országban 5194 bank számlainformációjához fér hozzá.
„A Billingo azért választotta a Salt Edge társaságot, mert ők rendelkeznek a legtöbb banki hozzáféréssel Magyarországon, továbbá ők számítanak a világ egyik legfelkészültebb és legtapasztaltabb társaságának” – mondta el Sárospataki Albert, a Billingo társalapító ügyvezetője.
A Billingo felismerte, hogy az online számlázáson túl számos olyan digitális szolgáltatást is nyújthat a webshopoknak, könyvelőknek, az online számlázót használóknak, amelyekkel csökkentheti számukra az adminisztrációs terheket.
Az idei év tervei között szerepel a számlainformációs szolgáltatásra épülő Billingo Pénzügyi Piactér bevezetése, amelyen keresztül a felhasználók egyedi banki hitelajánlatokat, faktoring szolgáltatást is igénybe vehetnek majd.
Kapcsolódó cikkek
- Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre
- 2020 az online számlázás éve lesz
- Idén jelentősen nőhet az online számlázás piaca
- A PSD2 feltételeinek is megfelel a Trident HSM védelmi megoldása
- Még biztonságosabbá vált a bankolás a Budapest Banknál
- 30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért
- A Barion felkészült a PSD2 erős ügyfélhitelesítésre Magyarországon
- Átalakítja a mobilos és online fizetési megoldások piacát a QR-kód
- Megváltozó bankkártyás fizetést és új mobilos megoldásokat hoz az Európai Unió új pénzforgalmi irányelve
- Hatalmas robbanásra készülhet az online bankpiac egy új EU-s rendelet miatt!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.