Percekkel rövidülhet a számlafizetés
Már elhelyezhető a Billingo számlákon az azonnali fizetés indítására alkalmas, MNB-útmutatónak megfelelő QR-kód. Mostantól nem kell kitölteni az átutalási megbízás mezőit, a QR-kód ugyanis tartalmazza mindazt ami szükséges: a számlakibocsátó nevét, bankszámlaszámát, a számla végösszegét, a közlemény rovatban pedig a számla azonosító adatait. Az innovációval sok időt és fáradtságot spórolhat meg a számlafizető és a számlakibocsátó egyaránt.
Március elején elindult az Azonnali Fizetési Rendszer Magyarországon, aminek köszönhetően egyedi belföldi forintátutalásaink 5 másodpercen belül megérkeznek a fogadó félhez. További újdonság, hogy e-mail-címre, mobilszámra, adószámra, adóazonosító jelre is küldhetünk pénzt. Mostantól pedig elérhetővé vált az azonnali fizetés indításához szükséges QR-kód a számlákon is. Elsőként a Billingo online számlázónál érhető el az azonnali fizetést támogató "Azonnali Számla".
"Felismertük, hogy az online számlázáson túl számos olyan digitális szolgáltatást is nyújthat a webshopoknak, könyvelőknek, az online számlázót használóknak, amikkel csökkentheti számukra az adminisztrációs terheket, ezért is döntöttünk úgy, hogy elsőként vezetjük be az azonnali fizetési QR-kódot" - mondta el Sárospataki Albert, a Billingo ügyvezetője, aki hozzátette: cég QR kódjai teljes mértékben megfelelnek a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által tavaly nyáron kiadott útmutatónak.
Időt és fáradtságot spórolhatunk meg
A számlát befogadónak mostantól nem kell kitöltenie az átutalási megbízás mezőit, mivel a QR-kód lefotózásával a mobilbanki alkalmazásban automatikusan és hibamentesen kitöltésre kerülnek az adatok, különös tekintettel a közlemény rovatra. Ez utóbbi a könyvelők és a webshopok számára lesz rendkívül hasznos, amelynek segítségével a banki számlatörténetben hibamentesen azonosíthatók lesznek a folyószámlára befolyó átutalások.
A felhasználónak csupán annyi dolga van, hogy egyszer megadja a Billingo fiókjában a QR-kód előállításához szükséges további adatokat, úgymint a saját bankszámlájához tartozó SWIFT-kódot, valamint az IBAN-számlaszámot. Ahogy ez megtörtént, a számlázórendszer képes lesz automatikusan előállítani az azonnali fizetéshez szükséges QR-kódot. A felhasználó minden esetben eldöntheti, hogy a számlaképen megjelenjen-e a QR-kód. A QR-kód tartalmazza az azonnali átutalási megbízáshoz szükséges adatokat: a számlakibocsátó nevét, bankszámlaszámát, a számla végösszegét, a közlemény rovatban pedig a számla azonosító adatait.
Világszerte több milliárdan használják már
A világon a legnépszerűbb ilyen jellegű, QR-kódra épülő mobilfizetési megoldások a kínai Alipay és a WeChat Pay, amelynek 1-1 milliárd felhasználója van világszerte. Magyarországon sem ismeretlen a QR-kód lefotózásával indított fizetés, ami 2012 óta érhető el a felhasználók számára. Ekkor indult el az iCsekk mobilalkalmazás, amelynek segítségével beolvashatjuk a (sárga) csekkeken elhelyezett QR-kódot, hogy egyszerűen és gyorsan befizethessük távolról közműszámláinkat, internet-előfizetési, távfelügyeleti, biztosítási díjainkat.
Egyre több magyar banki partner jöhet
"Jelenleg egyetlen hazai nagybank mobilalkalmazása, a myRaiffeisen képes az MNB által kiadott azonnali fizetési QR-kódot olvasni. Várakozásunk szerint a következő hónapokban további 3-4 bank mobilbanki alkalmazása lesz alkalmas a QR-kód olvasására és 1 év múlva már az összes fel lesz készítve erre" – nyilatkozta Sárospataki Albert, a Billingo ügyvezetője és társalapítója.
Kapcsolódó cikkek
- A számlázás is home office-ra hangolható
- Kilenc hazai nagybankkal kapcsolódik össze a Billingo
- 2020 az online számlázás éve lesz
- Idén jelentősen nőhet az online számlázás piaca
- 30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért
- Ők a Marketing Diamond Awards 2018-as nyertesei
- Közeledik a türelmi időszak vége az online számlaadat-szolgáltatás kapcsán
- Még nincs terved a NAV online számlázásra? Velük biztosra mehetsz!
- Felkészültek a KKV-k az online számlázásra?
- EY: Minden akadály elhárult az online számlázás rendszere elől
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.